עמוד הבית > כתיבת תוכן > מה זה דף נחיתה ולמה בכלל צריך את זה?

מה זה דף נחיתה ולמה בכלל צריך את זה?

אז מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה כשמו כן הוא, דף שהגולש נוחת אליו.  לרוב הוא ינחת בו לאחר שהקליק על מודעת פרסום כלשהי ברשת.  מטרת דף הנחיתה היא לגרום לגולש לבצע פעולה כלשהי, לרוב השארת פרטים (ליד) לרכישת שירות או מוצר כלשהו.

זו הסיבה שדף נחיתה חייב להיות ממוקד בשירות אחד בלבד ולהתמקד בקהל יעד ספציפי.  כך תגדילו משמעותית את הסיכוי שהגולש אכן יבצע את הפעולה הרצויה.

תוכן דף הנחיתה כאמור, חייב להתמקד בקהל יעד ספציפי.  זה אומר שהמסרים של הדף צריכים לדבר על הכאבים או הצרכים של הלקוח וכמובן לדבר על התועלות שיקבל אותו לקוח כתוצאה מרכישת המוצר/שירות שלכם.

למי שרוצה להעמיק, מוזמנים לקרוא איך כותבים תוכן שיווקי

דף נחיתה או אתר? לאן להפנות את הגולשים? 

אחד הטיפים החשובים בעיצוב דפי נחיתה הוא לא להוציא קישורים החוצה מדפי נחיתה (למשל לדף אחר באתר או לדף הפייסבוק שלכם), בגלל שלמעשה זה נותן פתח יציאה לגולש וזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים לתת לו לאחר ששילמנו על ההקלקה בשביל להביא אותו אלינו לדף.

החיסרון הגדול בהפניית הגולשים לאתר אינטרנט למשל, הוא כמות פתחי היציאה שיש לגולש במעבר לדפים אחרים באתר.  חיסרון נוסף בהפניה לאתר הוא הצורך בתמיכת מתכנת / מנהל אתר לצורך הטמעת קודי מעקב לקמפיין (באתרים של לקוחות רבים אין מתכנת או איש קבוע שיכול לתת תמיכה וגם אם יש, זה יעכב את התהליך ולרוב יתומחר בעלויות לא פרופורציונליות).

יש מקרה אחד בו באופן גורף אני אמליץ להפנות את הגולשים לאתר – כשמדובר באתר איקומרס (מכירות) עם עשרות (אם לא מאות או אלפי) מוצרים.  במקרה כזה מן הסתם לא נעצב עשרות דפי נחיתה, אלא נפנה את הגולשים לדף המוצר/קטגוריה הייעודי באתר.  זה ידרוש מאיתנו גם תהליכי מדידה מורכבים יותר במשפך רכישת הגולש באתר.

מה עדיף דף נחיתה קצר או דף ארוך?

בשנים האחרונות משווקים רבים בוחרים לעצב דף נחיתה ארוך ועשיר במידע, מעין מיני סייט שיספק יותר פרטים על המוצר לפני הניסיון לבקש את פרטי הלקוח.

אמנם זה נוגד את הגישה הותיקה שדפי נחיתה צריכים להיות קצרים וקולעים, אך למדתי עם הזמן שיש מקרים בהם דף נחיתה ארוך, בהחלט עשוי לתת תוצאות טובות יותר.  מדובר למשל במקרים שאני מנסה לייצר מכירה בפעם הראשונה שאני נחשף לגולש או במקרים שנדרש מידע רב לקבלת החלטה אם לרכוש את המוצר/שירות.

דוגמה טובה יכולה להיות רישום בתשלום לכנס. כדי להפוך אותי מגולש ללקוח משלם, אני צריך להכיר את הכנס ואת החברה שעומדת מאחוריו או לפחות להתחבר להרצאות והמרצים בכנס.   לכן, על המשווק להציג לי כמה שיותר מידע משכנע שיעזור להוביל אותי לפעולה הרצויה.

תוכנות לעיצוב דפי נחיתה

איך אני יכול להקים לעצמי דף נחיתה?

לפני שאצלול למערכות הייעודיות לעיצוב ובניית דפי נחיתה, נתחיל בשיטה הישנה והטובה.  מומלץ לעצב דפי נחיתה באמצעות

מעצב/ת שמתמחים בעיצוב דפי נחיתה אונליין (תמיד אפשר לבקש דוגמאות לעיצוב דפים).

למי שרוצה להעמיק, מוזמנים לקרוא מספר טיפים חשובים בעיצוב דפי נחיתה

חשוב להבין שלא כל מעצב הוא בהכרח גם קופירייטר ומנהל קמפיינים.  לכן כדי שתגדילו את הסיכוי שהדף יביא תוצאות טובות, רצוי להיעזר בשירותי כותב תוכן שיווקי, רצוי אפילו מישהו בעל ניסיון ורקע בתחום שלכם.

אלמנט חשוב נוסף הוא הצורך בבניית טופס יצירת קשר שיפנה את הפניות למייל שלכם ו/או הוספת אלמנטים בדף הנחיתה דוגמת כפתור תשלום פאיפאל וכדומה.  לצורך הוספת האלמנטים הללו רצוי שיהיה ידע טכני בסיסי ו/או להיעזר במתכנת / איש מקצוע.

אם אתם בעלי אוריינטציה טכנית ואוהבים לעשות דברים בעצמכם, אפשר לעצב דפי נחיתה גם בפלטפורמות המוכרות לבניית אתרים, דוגמת WIX או וורדפרס (שם אפשר לעצב דף ייעודי באמצעות כלים כמו אלמנטור).

הנה סרטון קצר על איך מעצבים דפי נחיתה ב – WIX:

גם תוכנות הדיוור הישנות והמוכרות מציעות היום כחלק מהשימוש השוטף בתוכנה שלהם גם לעצב דפי נחיתה.  בין היתר תוכלו לעצב דפי נחיתה ב- SMOOVE, רב מסר, אקטיב טרייל ושלל פלטפורמות הדיוור המוכרות.

למי שמחפש פתרון ביניים סופר מקצועי ואיכותי, מוצעות כיום מגוון פלטפורמות לעיצוב דפי נחיתה.

הנה כמה סרטוני הדרכה שהכנתי על מערכת שאני משתמש בה (ישראלית) PAGEWIZ:

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, האקריו, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מה ההבדל בין דף פייסבוק לחשבון פרסום לביזנס מנג'ר בפייסבוק?

על אף שלרוב המפרסמים מדובר בשאלה די בסיסית, לקוחות רבים ...

אנידור חקק
25.07.2019
לקריאה

קידום ופרסום תוכן – איך תקדמו את הבלוג שלכם ברשת?

איך אתם מקדמים את הבלוג והתכנים שלכם? בשנים האחרונות שיווק ...

אנידור חקק
07.05.2019
לקריאה