מה אנחנו עושים במהלך דו"ח אופטימיזציה לאתר?

חלק ראשון: סריקת אתר

סריקה באמצעות כלי  AUDIT

בשלב הזה נותנים למכונות לעשות את העבודה הקשה – בעיקר באתרים שבהם יש יותר מכמה מאות עמודים לא עוברים על כל העמודים באתר אלא נותנים לכלי סריקה לעשות את העבודה. יש מבחר כלי audit  כמו Screaming Frog שיודעים לסרוק את כל עמודי האתר ולמצוא את הבעיות בהן.  מומלץ להיעזר גם ב- Search Console במסגרת הבדיקות.

בסריקה הזו אנחנו נבדוק:

  • אינדוקס עמודים – נוודא שאין בעיות אינדוקס וסריקה, שאין חסימה על האתר לסריקה, אין הגדרות בעייתיות שעלולות להשאיר את גוגל בחוץ.
  • קישורים פנימיים שבורים (404)
  • קישורים יוצאים שבורים
  • הפניות (301\302) בעייתיות
  • בעיות קנוניקל (האם הקנוניקלים מוגדרים נכון למניעת הכפלות תוכן, ולא גורמות לכך שעמודים חשובים לא יתאנדקסו – או שיש כפילויות בתגיות וכו)
  • בדיקה האם עמודי ארכיון מוגדרים נכון עם תגיות pagination:   rel=prev/next
  • נוודא שיש תגיות  ALTעל התמונות ושהתמונות לא שוקלות יותר מדי – כי זה עלול לפגוע בביצועים
  • נבחן את מהירות טעינת האתר
  • נבדוק את תגיות המטא
    • לוודא שלכל העמודים יש טייטל שמוגדר נכון – קריאייטיבי בשילוב מילות מפתח ובאורך הנכון, מה הטייטל והאם יש כפילויות.
    • לוודא שלעמודים החשובים יש דסקריפשן (תאור דף) מניע לפעולה ובאורך הנכון ולשאר העמודים יש דסקריפשן רלוונטי.
  • נוודא שלכל העמודים יש כותרת המוגדרת H1 ושאין כפילויות בין עמודים או 2 כותרות H1 באותו עמוד.

לאחר שאנחנו מקבלים את פלט הסריקה – אנחנו עוברים עליו ידנית על מנת לבדוק בדיוק באילו עמודים יש בעיות, כיצד ניתן לפתור אותן, מה המקור שלהן וכמובן ממליצים כיצד לטפל בבעיה.

סריקה ידנית

לאחר שעברנו על הסריקה האוטומטית – אנחנו תמיד נעבור באופן ידני על האתר על מנת לחוות את הגלישה מנקודת מבט של הגולש ולוודא שהכול עובד כמו שצריך. יש המון דברים שנוכל למצוא רק בסריקה ובדיקה ידנית של האתר.

בסריקה זו נוכל למצוא דברים כמו:

  • כפילויות עמודים ותכנים – רוב הכלים לא ימצאו כפילויות באופן אוטומטי. יש כאלה שכן אבל הכלים הרגילים לא. ולכן נוכל למצוא אותם בבדיקה ידנית. נוכל לראות אם יש קטגוריות ותגיות שהתוכן בהן זהה וכדומה.
  • תוכן משוכפל ממקור חיצוני – את זה כמעט אף כלי לא יכול למצוא באופן אוטומטי. יש כלים כמו copyscape שיוכלו לתת מענה לפי עמוד – אבל ממש לא ברמת האתר. ולכן רק בדיקה ידנית של עמודים עם פוטנציאל בעייתי (את זה מקדם בעל ניסיון יוכל לאתר בקלות) תיתן מענה. הדבר קריטי בעיקר באתרי אי-קומרס שבהן פוטנציאל התוכן המשוכפל הוא גדול.
  • בעיות נראות – האם כל התוכן גלוי למשתמש ולגוגל? האם העיצוב מפריע לתכנים? האם יש בעיות באתר הרספונסיבי?
  • בדיקת טפסים – האם הטפסים ניתנים למילוי בקלות? האם הם עובדים? האם הלקוח מקבל את הלידים? האם יש להם גיבוי במערכת?
  • מהירות טעינת דפים – אחד המדדים החשובים כיום בהשפעה על קידום אתרים הוא מהירות אתר, בדגש על זמני הטעינה במובייל (וכמובן התאמת האתר למובייל).
  • UI  בסיסי – אמנם לא נכנסים עמוק פנימה – אבל בדיקה שטחית האם היררכיית האתר בנויה נכון, העמודים העיקריים מקושרים במקומות הנכונים וברמה הגבוהה בתפריט (קישורים פנימיים), האם האתר מניע לפעולה וכדומה.

ועוד אלמנטים נוספים שניתן לבדוק רק בעין ולא בבדיקה רוחבית על ידי מכונה.

בדיקת  Offpage

קיבלנו אתר חדש – אנחנו לא יודעים איך מגיעים אליו ולאן. בשלב הזה אנחנו נגשים לכלים שנותנים לנו את המידע ההיסטורי של האתר (במידה ויש מידע היסטורי ולא מדובר באתר שעלה רק עכשיו לאוויר) ושולפים מהם מידע על עמודי הגישה לאתר.

בגוגל אנליטיקס – אנחנו נייצא את עמודי הנחיתה – landing page ונוודא (באמצעות כלים כמו Screaming frog ) שכולם מגיעים לעמודים תקינים. במידה וחלק מהקישורים מחזירים שגיאות – נייצר להם הפניה.

בגוגל סרצ' קונסול – אנחנו נבדוק אם יש עמודים באינדקס של גוגל שמחזירים שגיאת 404, או שיש אתם בעיות. וניצור הפניות לפי הצורך – או שנחזיר סטטוס 410 (סטטוס שמיידע את גוגל שהעמוד לא עתיד לחזור ושיסיר אותו מהאינדקס).

נבדוק קישורים נכנסים – באמצעות כלים כמו  מג'סטיק, וגם באזור הקישורים בסרץ' קונסול – נייצא את כל הקישורים הנכנסים לאתר – ונוודא שהם מגיעים לעמודים תקינים. אם לא – נבצע הפניה לעמוד רלוונטי.

לאחר שסיכמנו את כלל הבעיות לדוח אחד – אנחנו מפיקים אותו ושולחים אותו ללקוח על מנת שיטפל בדוח בעזרת המתכנתים שבנו את האתר (או אלו שנותנים לו שירות) בליווי ותמיכה שלנו.

בשלב זה קריטי לקבל את שיתוף הפעולה של הלקוח ביישום המלצות טכניות של אופטימיזציה באתר.

בשלב הבא, נבחר את הביטויים לקידום ונשלב אותם בדפי הנחיתה באתר.

חלק שני – אופטימיזציית תוכן

בחלק זה אנחנו מבצעים מחקר מילים, עוברים על התכנים באתר, המיקרו-קופי והעמודים הראשיים באתר על מנת להתאים את התוכן לקידום.

מחקר מילות מפתח

שלב זה בלא מעט פרויקטים הוא השלב המקדים לפרוייקט – אנחנו בודקים ומזהים מה מילות המפתח הרלוונטיות ללקוח. יש לא מעט כלים שבעזרתם ניתן לאתר ביטויים רלוונטים כמו SemRush, , מתכנן המילים של גוגל ועוד.

 

זהו שלב קריטי בתהליך האופטימיזציה – כי כל האתר והתכנים בו ייסובו סביב הביטויים שיבחרו.

בסופו של דבר – הלקוח אמור לקבל רשימה של ביטויים עם כמויות החיפושים והרלוונטיות – ולבחור יחד עם המקדמים את הביטויים העיקריים לקידום.

 

לאחר שאושרו הביטויים – מומלץ להכניס אותם לכלי מעקב כמו RankRanger  או ZEFO או כלים אובייקטיביים נוספים שסורקים את הרשת ואת תוצאות החיפוש בגוגל כל הזמן על מנת לתת מעקב למיקומים ומציגים את תהליך ההתקדמות.

 

שימו לב (וזה קריטי להבין) : למרות שבסופו של דבר המקדם נמדד על פי מיקומי הביטויים (כי ככה הלקוחות אוהבים) – מטרת הקידום בסופו של דבר היא להגדיל תנועה אורגנית רלוונטית לאתר. לכן תמיד נעקוב ונצרף דוח כניסות אורגניות (לרוב מגוגל אנליטיקס) על מנת לוודא שאכן יש גדילה בתנועה לאתר.

 

לאחר שהלקוח מאשר את הביטויים – עוברים לשלב הבא:

תוכן בעמודי הנחיתה

אחרי שבחרנו ביטויים – בשלב הזה אנחנו מתאימים לכל קבוצת ביטויים את העמוד הרלוונטי שאותו אנחנו נקדם עבורם.

אם יש כבר עמוד רלוונטי לקבוצת ביטויים באתר – אנחנו נבדוק את התוכן שלו. נוודא שהביטויים מופיעים בכמות המספיקה, בהקשרים הנכונים והתוכן בו שיווקי ומניע לפעולה.  אם אין עמוד כזה – נבנה עמוד חדש עם תוכן שיווקי-מקצועי ומניע לפעולה.  נוודא שהתמונות בעמוד עם תגיות ALT רלוונטיות.

בחלק זה חובה שיהיה שיתוף פעולה מלא עם הלקוח.   עד שלא יסתיים שלב זה לא נוכל להתחיל במלאכת ה- SEO השוטפת, הכוללת כתיבת מאמרים לאתר + בניית קישורים לדפי הנחיתה.

 

למאמר בנושא – שלבי עבודה בדו"ח אופטימיזציה

לסיפורי הצלחה – אופטימיזציה לאתרים