עמוד הבית > מאמרים > מדריך קישורים פנימיים 

מדריך קישורים פנימיים 

בשביל לקדם אתר בגוגל אנחנו נדרשים לעמוד בסטנדרטים מסוימים שגוגל מציבה שכוללים פרמטרים טכניים, תוכן איכותי וחווית משתמש טובה. בין שלל הדברים שגוגל דורשת נמצא גם עניין הקישורים הפנימיים והחיצוניים. במדריך זה נעמוד על היסודות של הקישורים הפנימיים ועל האסטרטגיה שתעזור לכם לקדם את האתר בדיוק כמו שגוגל אוהבת. אז יאללה בואו נתחיל.

מהם קישורים פנימיים?

קישורים פנימיים הם היפר-קישורים המפנים לדפים שונים באותו אתר. בשונה מקישורים חיצוניים, המקשרים לדפים באתרים אחרים.

מדוע קישורים פנימיים חשובים לקידום אתרים?

קישורים פנימיים הם חלק מכריע בקידום אתרים משלוש סיבות עיקריות

  • הם עוזרים למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר שלך, לגלות דפים חדשים ולאנדקס אותם
  • הם עוזרים להעביר סמכות לדפים השונים באתר ולעדכן את גוגל מהם הדפים החשובים באתר
  • הם עוזרים למשתמשים לנווט באתר שלך

 

קישור פנימי עוזר למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר 

כאשר אתם משתמשים בקישורים פנימיים בצורה אסטרטגית, אתם מסמנים שדף א' קשור לדף ב'. זה עוזר לגוגל להבין את ההקשר של הדפים שלכם וכיצד דפים שונים קשורים זה לזה. בנוסף, מבנה קישור פנימי עוזר גם כן למנועי החיפוש למצוא ולהוסיף לאינדקס את הדפים באתר שלכם. כפי שגוגל מציינת במדריך שלה כיצד פועל החיפוש, דפים מסוימים ידועים כי גוגל כבר סרק אותם בעבר. דפים אחרים מתגלים כאשר גוגל עוקבת אחר קישור מדף ידוע לדף חדש

 מעבר סמכות

קישור פנימי עוזר להעביר סמכות (או דירוג דף ) לדפים אחרים באתר שלכם. נוסחת הפייג' ראנק היא למעשה אלגוריתם של גוגל למדידת החשיבות והחוזק של דף אינטרנט . כלומר, איך הוא מדורג על סמך הקישורים שמפנים אליו. נניח שבדף A יש קישורים חיצוניים מוסמכים המפנים אליו, המשמעות היא שלדף  A כנראה תהיה יותר סמכות ודירוג הדף כנראה גם יהיה טוב יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. לאחר מכן ניתן להעביר חלק מסמכות זו לדפים אחרים באתר באמצעות קישורים פנימיים.  זיהוי דפים אלה יכול לעזור לכם להפיק את המרב מהסמכות הנכנסת לאתר שלכם כדי לשפר את הדירוג.

עוזרים למשתמשים לנווט בין דפים רלוונטיים

קישור פנימי גם משפר את חווית המשתמש של האתר שלכם בכך שהוא עוזר למבקרים למצוא תוכן קשור.  נניח שמשתמש נוחת בדף מידע באתר שלכם על "איך לבנות מחשב" , אתם יכולים לכלול קישורים פנימיים לדפי מוצר רלוונטיים עם חלקי מחשב או לתוכן קשור כמו מאמר על "איך לתקן מאוורר למחשב".  המטרה שלכם צריכה להשאיר משתמשים באתר שלכם כך שהם ישלימו את הפעולה הרצויה כמו ביצוע רכישה, מילוי טופס, קניית מוצר וכו והצגת תוכן רלוונטי ושימושי למשתמשים בדפים הנכונים היא הדרך המושלמת לעשות זאת.

 

הסוגים השונים של קישורים פנימיים

 

  • קישורי ניווט עליונים – תפריט ראשי

קישורי ניווט הם הקישורים הפנימיים החשובים ביותר מכיוון שהם חיים באופן קבוע בתפריט הראשי שלכם. הם גם מהווים את מבנה הניווט הראשי של האתר שלכם. 

קישורי ניווט נמצאים לרוב בתפריט העליון או בסרגל הצד (תפריט צדדי) ומכסים קטגוריות מוצרים, שירותים או נושאי תוכן עיקריים. 

 

הנה דוגמה איך הם נראים:

היידה דיגיטל

 

הם מיושמים לרוב בכל האתר ומשרתים את המטרה העיקרית – לעזור למשתמשים למצוא את מה שהם רוצים בקלות ובמהירות.

 

  • קישורי ניווט תחתונים

קישורי ניווט תחתונים מופיעים בתחתית כל דף באתר שלכם. כפי שתוכלו לראות, באתר שלנו בהיידה דיגיטל, רוב הקישורים בתפריט הראשי לא ממוקדים במילות מפתח שאנחנו מקדמים אלא שירותים כלליים  כמו: הרצאות, מי אנחנו וכדומה.  זו הסיבה שניצלנו את תפריט הקישורים התחתון כדי לקשר ולקדם דפים שחשוב לנו לקדם באתר.  קישורים אלה צריכים להפנות לדפים אחרים באתר שלכם שהמשתמש עשוי לרצות לבקר בהם.

היידה 2

 

  • קישורים בסרגל הצד

קישורי סרגל צד הם סוג אחר של קישורי ניווט שבהם משתמשים אתרים מסוימים כדי להפנות משתמשים לתוכן קשור. אתרי חדשות או מתכונים רבים כוללים קישורים מסוג זה כדי לעודד מבקרים לנווט לדף קשור באותו אתר.

 

  • קישורים בטקסט

קישורים בטקסט ממוקמים בדרך כלל בתוכן הראשי של הדף. במקום להפנות משתמשים לדפי ניווט גדולים יותר, קישורים מסוג זה מפנים אותם לתוכן קשור אחר.  הקישורים ממוקמים לרוב בתוך טקסט עוגן המתאר לאן מופנה הגולש. כך תוכלו להפנות את הקוראים לתוכן קשור ורלוונטי ולעזור לגוגל להבין כיצד דפי האתר שלך קשורים זה לזה.

עכשיו כשאתם יודעים את היסודות, הגיע הזמן לבנות את האסטרטגיה שלכם

 

אסטרטגיית קישורים פנימיים באתר:

1. היררכיית אתר: זהו את הקטגוריות הראשיות של האתר שלכם

התחילו על ידי יצירת רשימה של דפים מרכזיים בנושא רחב המקשרים לדפים קשורים וספציפיים יותר.  למשל עסק שמוכר פרגולות וסוככים, תהיה לו קטגוריה אחת של סוככים וקטגוריה אחת של פרגולות. 

תחת כל קטגוריה כזו, תוכלו לשלב תתי קטגוריות לפי המוצרים, למשל תת קטגוריה של פרגולות חשמליות ותת קטגוריה נוספת של פרגולות אלומיניום.  תחת כל תת קטגוריה כזו יופיעו המוצרים הרלוונטיים.  תוכלו לקרוא בהרחבה במדריך שלנו על היררכיית אתר

2. זהו את דפי הסמכות של האתר שלכם

לדפים הסמכותיים ביותר שלכם יש קישורים נכנסים באיכות גבוהה (כלומר, קישורים מדפים חיצוניים) המפנים אליהם.  גוגל רואה בקישורים נכנסים הבעת אמון,  אז אם לדף יש הרבה הצבעות – כלומר קישורים נכנסים – ניתן להעביר חלק מהסמכות הזו הלאה. המטרה היא להעביר באופן אסטרטגי את הסמכות הזו לדפים אחרים באמצעות קישורים פנימיים.

3.בחרו את טקסט העוגן הנכון

טקסט עוגן הוא הטקסט הניתן ללחיצה המופיע בהיפר-קישור . קבעו אסטרטגיות לגבי המילים והביטויים שבהם אתם משתמשים כדי שיציינו בבירור את נושאי עמוד היעד שלהם. טקסט עוגן איכותי עוזר הן למשתמשים והן למנועי החיפוש לקבוע על מה הדף לפני שהם לוחצים עליו ומאפשר גם לאלגוריתם של גוגל להבין טוב יותר את מבנה האתר שלכם

להלן מספר דגשים לטקסט עוגן ידידותי לקידום אתרים:

  • קיצור : הקפידו על טקסט עוגן קצר כך שיהיה ברור למשתמשים ולמנועי החיפוש מה נושא הדף. אנו ממליצים לוודא שטקסט העוגן יהיה עד חמש מילים.
  • רלוונטיות : הימנעו מטקסט מעורפל. טקסט עוגן כמו "לחץ כאן" לא אומר לגוגל על ​​מה העמוד המקושר בעצם.

4. עזרו לגוגל לגלות את הדפים החדשים באתר שלכם

קישור פנימי חשוב גם אם עדיין לא הרווחתם הרבה קישורים נכנסים סמכותיים. באמצעות קישורים פנימיים למוצרים והמאמרים החדשים שאתם מעלים לאתר, אתם עוזרים לגוגל לגלות ולאנדקס אותם מהר יותר.  מומלץ בכל מאמר/מוצר חדש שאתם מעלים לאתר, לחשוב אילו דפים/מאמרים אחרים באתר יכולים להיות רלוונטיים אליו ולקשר אליו. הסתכלו גם מנקודת המבט של הגולש – באילו נושאים הגולש ירצה לקבל קישור למאמר מעמיק או מוצר דומה.  בהנחה שאתם לא עובדים על אתר חדש לחלוטין, כנראה שכבר יש לכם קישור פנימי כלשהו. אבל אם האתר שעליו אתם עובדים הוא אתר חדש, אתם ללא ספק צריכים אסטרטגיה מוגדרת. מכיוון שהיא תעזור לגוגל ולמשתמשים לנווט בקלות רבה יותר באתר שלכם. בנוסף, אתם יכולים למנף דפים סמכותיים יותר ברגע שאתם מזהים אותם.

 

כעת נסקור כמה בעיות נפוצות של קישורים פנימיים שתוכלו לזהות בביקורת אתרים שלכם

  • קישורים פנימיים שבורים

קישורים פנימיים שבורים שולחים גם משתמשים וגם סורקים של מנועי חיפוש לדפים שאינם קיימים. קישורים שבורים עשויים לקרות בגלל דפים שנמחקו וקישורים שגויים, למשל זה יכול לגרום לשגיאות 404.  מצאו קישורים שבורים. לאחר מכן הסירו או החליפו את הקישור בקישור שמפנה לדף פעיל. 

 

  •  יותר מדי קישורים פנימיים

יותר מדי קישורים בדף יכולים לבלבל את הסורקים של גוגל. בנוסף, מאות או אלפי קישורים בדף מקשים על משתמשים ומנועי חיפוש לזהות אילו קישורים חשובים.  ככלל, נסו לא לכלול יותר מדי קישורים בכל דף.  סקרו כל עמוד שיש לו עודף של קישורים והסירו את הקישורים שאינם נחוצים.

  • דפים יתומים

דף יתום הוא דף ללא קישורים מאף אחד מהדפים האחרים שלכם. מכיוון שגוגל סורקת דפים באמצעות קישורים, בדרך כלל קשה לה למצוא דפים יתומים. אם גוגל לא מוצאת את הדף היתום שלך, הדף לא יתווסף לאינדקס – מה שאומר שהוא לא יופיע בתוצאות החיפוש.

  • דפים עם קישור פנימי אחד בלבד

קישורים פנימיים אומרים למנועי החיפוש אילו דפים חשובים. אז ככל שלדף יש יותר קישורים פנימיים נכנסים, כך קל יותר למנועי החיפוש למצוא את הדף הזה ואז לדרג אותו. קשה יותר למצוא דפים יתומים ודפים עם קישור פנימי אחד בלבד המפנה אליהם. ומנועי החיפוש כנראה יראו אותם כפחות חשובים.

  • עומק סריקה של יותר משלושה קליקים

עומק הסריקה מתייחס למספר הקליקים שנדרש כדי להגיע לדף באתר שלכם מדף הבית. אם נדרשים מספר קליקים כדי להגיע לדף, מנועי החיפוש עשויים לקבוע שהדף אינו חשוב במיוחד. דפים במרחק קישורים קטן מדף הבית והקטגוריות הראשיות מקבלים דירוגים טובים יותר בגוגל.  

טיפ לאלופים: איך מוצאים את הדפים הנכונים להוסיף קישור פנימי?

תוכלו למצוא את הדפים הרלוונטיים ביותר להוספת קישור פנימי על ידי שימוש בפקודת SITE.

בשימו הבסיסי של פקודת SITE אנחנו מוצאים את כמות הדפים המאונדקסים מדומיין מסוים.  אם תוסיפו בסוף פקודת SITE רווח ואז מילת מפתח כלשהי – גוגל תציג לכם את כל הדפים המאונדקסים מאותו דומיין שרלוונטיים לאותו ביטוי ואז אפשר להוסיף בדפים הללו קישור פנימי למאמר/דף החדש.

פקודת SITE למציאת דפים לקישורים פנימיים

לסיכום,  על מה דיברנו במאמר, 

  • הסברנו מה זה קישור פנימי ואיך הוא מופיע באתר. ומדוע הוא כל כך חשוב לקידום האתר שלכם.
  • לאחר מכן הצגנו בפניכם את האסטרטגיה אשר כוללת את השלבים הנחוצים לתחילת העבודה שלכם. כמו כן הצגנו מספר בעיות נפוצות שכדאי לשים לב אליהן. 

 

אנחנו מקווים שעכשיו אחרי שקראתם את המאמר שלנו, עכשיו כשאתם מכירים את המושגים והמונחים, אתם תדעו להצביע על "הנקודות תורפה" שעדיין קיימות באתר שלכם ולגרום לגוגל לדרג אתכם גבוה יותר.

בהצלחה!

 

 

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

גוגל פלוס מעניינת לי את ה…

גוגל פלוס מעניינת לי את ה… במאמר הבא אני יוצא ...

אסף כהן
05.08.2013
לקריאה

קידום אתרי מסחר בגוגל

קידום אתרי מסחר הוא אתגר לא פשוט, גם מהיבט ה-SEO, ...

צוות היידה
05.12.2015
לקריאה