עמוד הבית > כללי > מה זה טקסט עוגן ואיך משתמשים בו לקידום אתר?

מה זה טקסט עוגן ואיך משתמשים בו לקידום אתר?

בתעשיית קידום האתרים, כולם כבר יודעים שקישורים הם מרכיב הכרחי ומשמעותי בדירוג האתר שאותו מנסים לקדם. אך מה לגבי טקסט העוגן של עמודים (Anchor Text)? ובכן, בדיוק כדי לענות על השאלה הזו כתבנו את המדריך הבא, אשר מבוסס על ניתוחי מקרה רבים שעשינו ועל נתונים שאספנו לאורך זמן מרחבי הרשת ותעשיית ה-SEO.

בהקשר ישיר לשאלה מה זה טקסט עוגן וכיצד משתמשים בו לקידום אתר – אפילו אנשי החיפוש של גוגל עצמה מודים, לגבי קישורים נכנסים לאתר למשל, כי כל הקישורים מספקים יותר מידע קונטקסטואלי (מבחינת הבנת הקשר העמוד) דרך טקסט העוגן שלהם וכי כך זה גם צריך להיות במבנה נכון של אתר, של עמוד ושל מנוע חיפוש.

מה זה בכלל טקסט עוגן?

לפני הכל בואו נסביר רגע מהו בכלל אותו טקסט עוגן שאנחנו מדברים עליו כאן ושבטח כבר שמעתם עליו. טקסט עוגן הוא השם המקצועי המתאר את המילים שניתן להקליק עליהן ואשר משמשות לקשר בין עמוד אינטרנט אחד לעמוד אחר. טקסט העוגן יהי במקרים רבים צבוע כחול כדי להמחיש שמדובר על קישור, אך זו אינה חובה והעיקר שיש טקסט כלשהו שבפועל כולל קישור המוביל לעמוד אינטרנט אחר.

כך למשל דוגמא נפוצה מאוד (ולא מוצלחת במיוחד!) של טקסט עוגן יכולה להיות הקלק כאן. ודוגמא אחרת – טובה ויעילה יותר ל-SEO – יכולה להיות למשל: טקסט עוגן, הגדרת טקסט עוגן, לימדו הכל על טקסט עוגן.

מילות המפתח בתוך Anchor Text משמשות את מנועי החיפוש כדי לקבוע מה נושא העמוד שאליו הקישור מפנה – כאשר כמובן שזהו איתות אחד מני רבים המשמשים את מנוע החיפוש למערכת הדירוג והצגת התוצאות לגולשים.

יחד עם ההגדרה הבסיסית הזו של מה זה טקסט עוגן, ישנם סוגים שונים של טקסטים שכאלו בקישורים, למשל:

  • התאמה מדויקת: טקסט העוגן מכיל בדיוק את מילות המפתח שבהם אנחנו רוצים להיות מדורגים.
  • התאמה במשפט: טקסט העוגן כולל בתוך משפט את מילות המפתח שאנחנו רוצים להיות מדורגים בהן.
  • התאמה חלקית: בטקסט העוגן יש את כל מילות המפתח בשאילתה הרלוונטית ל-SEO, אבל לא כמונח מדויק (למשל לא בסדר הנכון).
  • התאמה ממותגת: טקסט העוגן הוא שם המותג של האתר המקודם.
  • URL ערום: טקסט העוגן המקשר הוא למעשה כתובת ה-URL בדיוק כפי שהיא מופיעה בדפדפן.
  • התאמה אקראית: טקסט העוגן מקשר לעמוד באתר המקודם, אבל בלי התאמה כלשהי למילות מפתח רלוונטיות – הדוגמא הבולטת ביותר היא "הקליקו כאן" וכיוצא באלו.

ויש עוד סוגים שונים וספציפיים של התאמת טקסט עוגן ויישומים שונים של הטקסט בקישורים לעמודים ואתרים חיצוניים.

כיצד טקסט עוגן משפיע על הדירוג במנוע החיפוש

גוגל משתמשת בטקסט עוגן חיצוני כדי לנסות להבין טוב יותר את נושא ומהות העמוד באתר שלכם שאליו הטקסט והקישור מפנים, כמו גם לגבי איזה מילת מפתח מנוע החיפוש צריך לדרג את העמוד. כך למשל אם נקשר מהעמוד הזה לאתר חדשות כלשהו, תחת טקסט העוגן שאומר "אוכל לחיות מחמד", זה יסמן לגוגל שהעמוד אליו אנחנו מקשרים רלוונטי לאוכל לחיות מחמד. ככל שיהיו יותר קישורים (וטקסטי עוגן מתאימים) עם אותו נושא ומילות מפתח, כך גוגל יחשוב שאכן מדובר על עמוד/אתר הרלוונטי לנושא אוכל לחיות מחמד.

ברור שהדוגמא הזו בלבד אינה מספיקה כדי לגרום לגוגל להחליט מה הנושא של עמוד או אתר מסוים, אבל בתקווה שזה גורם לכם להבין למה ואיך זה הגיוני שטקסט עוגן יהיה איתות דירוג שימושי ורלוונטי.

כך שמבחינה מעשית, עדיף להשתמש בטקסט עוגן לקידום אתרים דרך שימוש בטקסטים איכותיים ורלוונטיים, המכילים את מילות המפתח הכי חשובות ורלוונטיות לעמוד/אתר המקודם ולא באפשרות הקלה של "לחץ כאן" וכדומה. ההשפעה של Anchor Text על דירוג האתר בגוגל אינה מהותית מאוד, אבל זה כן תורם משהו ולכן רצוי להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כי להשיג לאתר תוצאות דירוג טובות יותר.

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מה הן הפניות 301?

חברות קידום אתרים עושות מאמצים רבים במטרה לקדם את האתרים ...

צוות היידה
21.07.2019
לקריאה

היררכיית אתר – המדריך המלא

כל מקדם אתרים יודע שאחד הגורמים החשובים ביותר בהשפעה על ...

אנידור חקק
08.03.2015
לקריאה