עמוד הבית > כללי > רעיונות ליצירת תוכן

רעיונות ליצירת תוכן

היום, כשכל כך הרבה מתקיים במרחב הדיגיטלי-אינטרנטי והלקוחות שלכם צורכים שפע אדיר של תוכן, כדי להישאר רלוונטי, מקודם ובמודעות אתם זקוקים לתוכן מעולה וחדשני, תוכן שיספק ערך למשתמשים, שייתן ערך מבחינת SEO ושיווק דיגיטלי ואשר יצר אינטראקציות ותגובות מצד משתמשים. אך כאשר יוצרים עוד ועוד תוכן, לעיתים באותו נושא כללי, לפעמים "באר היצירתיות" מתייבשת. בדיוק למצבים אלו ריכזנו עבורכם כמה רעיונות ליצירת תוכן – רעיונות חשובים ושימושיים עבור כל כותב תוכן במרחבי האינטרנט.

 

תכנון תוכן למטרות של מכירות ושיווק

היום אתם כבר בטח יודעים את העיקר שיש לדעת לגבי הפקת תכנים סביב השלבים השונים של משפכי המרה קלאסיים, כמו שאתם גם בטח יודעים שמשתמשים לרוב לא פועלים בקו ליניארי כמו של משפכי המרה קלאסיים. אך למרות זאת, מודל משפך ההמרה הליניארי הוא כן בעל ערך עבור כותב תוכן בהקשר לתכנון תוכן חדש. כך, אם אתם מנסים להחליט איפה או איך להקצות מאמצי תוכן שיווקי, הכרת המטרות המרכזיות שלכם (או לחלופין החולשות המהותיות שלכם) יכולה לסייע ליצור סדרי עדיפויות חכמים.

מודל משפך ההמרה שנסתמך עליו כולל את השלבים הבאים:

  • מודעות: מודעות לאתר/מותג, חינוך משתמשים לגבי האתר/מותג ותוכן השראתי למשיכת גולשים.
  • הערכה: השלב בו בידול ממתחרים צריך להתרחש מבחינת תוכן.
  • רכישה: השלב בו ההחלטה לרכוש או לבצע המרה מתרחשת אצל המשתמש.
  • לאחר מכירה/המרה: השלב בו משתמשים מספקים מידע האם ביצעו החלטה צרכנית נכונה לרכוש מכם.

בתוך מטרות אלו, אם מטרות האתר הם הגדלת טראפיק, שיפור מודעות למותג ויצירת מעורבות התחלתית עם גולשים, הכי יעיל להתמקד בשלב המודעות, מבחינת כותב תוכן, הכוונה היא לתכנים כגון מאמרי SEO, מאמרי בלוג, פוסטים במדיה חברתית, תכני וידאו חדשים, תכנים של מחקרים / קייס סטאדי.

אם לחלופין אתם מתמקדים בלידים, משיכת לידים שיבצעו רכישות, הגברת רכישות והמרות ישירות וכיוצא באלו, אז רצוי שמבחינת כתיבת תוכן תתמקדו בתכנים של המלצות מלקוחות עבר, תכנים הממחישים בצורה טובה את הערך והיתרונות של האתר, תכני מגנטים ללידים, וובינרים, שדרוגי תוכן קיים וכדומה.

ואם אתם צריכים להתמקד בשלבי הפוסט-מכירה, שימו דגש על יצירת תכנים בסגנון של מדריכים על מוצרים, תמיכה בלקוחות קיימים, מענה לשאלות נפוצות, מאמרי בסיס ידע.

מוזמנים לצפות בסרטון קצר על שיווק באמצעות תוכן:

טיפים לנושאי תוכן חדשים

אם נתקדם יותר לרמה של התכל'ס מבחינת רעיונות ליצירת תוכן חדש עבור כותבי תוכן ופחות להיבטי SEO ומשפכי המרה, אז הנה כמה טיפים לגיבוש נושאי תוכן חדשים שגם נותנים ערך מקיף – לאתר, למותג ולמשתמשים. השתמשו בטיפים ובשאלות להלן כדי לקבל כיוון על התוכן החדש שתיצרו.

  • אילו שאלות הלקוחות והמשתמשים שלכם שואלים ואיך אתם יכולים לענות להם?
  • מהן נקודות "הכאב" שהמשתמשים שלכם חווים ואיך האתר שלכם יכול לתת מענה ל"כאב" הזה?
  • איזה חומר רקע הלקוחות שלכם צריכים כדי להשתמש במוצר או בשירות שלכם?
  • מה פערי הידע והחינוך הקיימים לגבי התעשייה בה אתם פעילים?
  • איזה ידע הוא "טבע שני" עבורכם אך אשר המשתמשים שלכם אינם יודעים?
  • חדשות ועדכונים לגבי כיוונים אליהם התעשייה בה אתם פעילים הולכת, טרנדים עתידיים.
  • במה אחרים בתעשייה שלכם טועים – ובלי להכפיש – ובהמשך כיצד אתם מצליחים ולא טועים?
  • חילקו מידע לגבי הארגון שלכם, העובדים, מקום העבודה שלכם ושאר מידע שייתן תמונה מקיפה יותר לגבי מי אתם?
  • אילו התנגדויות יכולות להיות ללקוחות פוטנציאליים שלכם וכיצד אתם יכולים לתת מענה להתנגדויות אלו?
  • כיצד לקוחות שלכם מרוויחים מהמוצרים או השירותים שלכם? ספרו סיפורי הצלחה של לקוחות עם המוצרים שלכם.
  • כיצד אתם מנטרלים את הסיכון שמשתמש יכול לחוות לפני ביציע רכישה עם האתר שלכם?
  • מה לקוחות חדשים צריכים לדעת כדי להגיע לרגע בעל ערך עבורם, מהר ככל שאפשר?
  • מה הטעויות המרכזיות שלקוחות עושים בהקשר למוצרים או לשירותים שלכם?

לסיכום, כותב תוכן צריך לקחת בחשבון אלמנטים רבים כמו SEO, שיווק, מתן ערך לגולשים ושאר האלמנטים היוצרים תוכן מעולה. אם אתם תקועים ואין לכם רעיונות ליצירת תוכן חדש, נסו לחשוב מצד הלקוח או להבין מה עוד לא אמרתם ויצרתם מבחינת תוכן איכותי.

לקריאה נוספת בנושא כתיבת תוכן מוזמנים לקרוא על כלים שימושיים לכתיבת תוכן 

Avatar

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

האם לייקים יחליפו את הלינקים בפרמטר הדירוג של דפים בגוגל?

אחד השינויים המהותיים ביותר בפרמטרים שמשפיעים על קידום אתרים בגוגל, ...

אנידור חקק
07.07.2012
לקריאה

מחקר מתחרים – כל מה שצריך לדעת על ניתוח תחרות בגוגל

כל משווק או מקדם אתרים שבונה אסטרטגיה ותכנית עבודה, חייב ...

אנידור חקק
13.05.2020
לקריאה