הידעתם כי 80% מתוצאות החיפוש בעמוד הראשון של גוגל משתמשות בכותרת H1? אם תהיתם מה המשמעות של הכותרות הללו וכיצד הן משפיעות על קידום בגוגל, אז צוות היידה הכין לכם מדריך תמציתי ואפקטיבי , להגביר את אסטרטגיית ה-SEO שלכם עם יישום כותרות מושכל.

קידום אתרים בגוגל (SEO) הוא תחום דינמי שבהחלט משתנה ומתפתח כל הזמן, אבל בכל מקרה, כותרות טקסט הן משתנה שחשיבותו קבועה וכלל לא מבוטלת. מכותרות ראשיות מסוג H1 ועד כותרות משנה נמוכות יותר בהיררכיה, המגיעות עד כותרות H6, אלו מהוות כלי ארגוני המכווין את המשתמש (ואת גוגל) לאורכו של התוכן הדיגיטלי שלכם.

כאמור, נתונים רשמיים מראים כי כ-80% מתוצאות החיפוש המופיעות בעמוד הראשון של גוגל כוללות שימוש בכותרת H1. יחד עם זאת, בעוד שהשימוש בכותרות מסודרות מתכתב ישירות עם הצלחה במהלכי SEO, השפעת המילים בכותרות על תוצאות החיפוש פחתה בשנים האחרונות. ולמרות זאת, כותרות ממשיכות וימשיכו לשחק תפקיד מהותי בדירוגי SEO – אך היום הדרך הנכונה להשתמש בהן לאו דווקא קשורה למילות מפתח.

כפי שהגדיר זאת היטב מומחה התוכן וקידום האתרים ניל פאטל: "קידום אתרים היום הוא הרבה יותר אופטימזיציית חוויית המשתמש מאשר אופטימיזציה למנועי חיפוש." כותרות כיום אינן פתרון "קסם" להכנסת מילות מפתח אלא הן משפרות את איכות הניווט בתוכן ואת השימושיות שלו.

כיצד כותרות משפיעות על מנועי חיפוש

תגיות כותרות מקלות על זחלני מנועי החיפוש להעריך את הרלוונטיות של התוכן הדיגיטלי שלכם. בהיררכיית הכותרות, כותרת טקסט H1 היא החשובה ביותר ל-SEO. זוהי הכותרת של העמוד כולו, לכן מנועי חיפוש מסתכלים על מילות המפתח בכותרת H1 כדי להגדיר את העמוד בקטגוריה הנכונה  ולהציג תוכן מתאים לגולשים.

יחד עם זאת, כיום התפיסה הרווחת היא שכבר אין חשיבות למיקום מילות מפתח בכותרות H1 עד H6 לדירוגי מנועי החיפוש. התפיסה המקצועית היא שסדר הכותרות הוא אלמנט ניווט המפרט את החשיבות היחסית של התוכן בעמוד ספציפי.

כותרת H1 והתוכן שלה בהחלט עדיין חשובות וכותרת זו משפיעה ישירות על חוויית המשתמש ולכן היא חשובה ל-SEO.

השפעת מבנה כותרות נכון על חוויית המשתמש

כותרות הופכות את התוכן שלכם לקל יותר להבנה ול"עיכול". הכותרות הן עוגני הניווט ברחבי הטקסט כולו, לכן הן הכרחיות לחוויית משתמש איכותית, מה שבתורו משפיע משמעותית על דירוג האתר בגוגל.

  • כותרות H1 צריכות לכלול את מילות המפתח המרכזיות בתוכן ובעמוד, כאשר כותרת זו מושכת את תשומת לב הגולש ומכניסה את העמוד להקשר הנכון.
  • כותרות H2 משמשות לכותרות משנה מרכזיות וראשיות בטקסט.
  • כותרות H3-H6 הן יותר נדירות, כי הן קטנות בגודלן הפיזי ונמוכות בהיררכיה הפנימית של הטקסט ולא תמיד הגיוני להשתמש בהן בתוך טקסטים. הן מתאימות מאוד בטקסטים ארוכים במיוחד, לחלוקות משנה של תכנים וקטעי טקסט וגם לניהול תוכן עניינים וקישורי הפנייה לנקודות ספציפיות בטקסט.

SEO כיום מתרכז יותר בחוויית המשתמש ובכוונת המשתמש, והרבה פחות בהכנסת מילות מפתח לטקסטים. מבנה כותרות מושכל ויעיל צריך לדבר על כוונת המשתמש ועל שאילתות חיפוש רלוונטיות, בהקשר הנכון וממש לאו דווקא עם מילות המפתח המקודמות.

ביצירת תוכן כיום השאיפה היא תמיד לספק ערך לגולש ולהגיד דברים בעלי משמעות. כותרות H1-H6 במבנה נכון, חכם ויעיל מסייעות ליישם כתיבה טבעית ואיכותית יותר, הן מסדרות את העמוד לנוחות קריאה ומקדמות את חוויית המשתמש האיכותית אשר משפיעה מהותית על דירוג האתר בתוצאות החיפוש.