עמוד הבית > קידום אתרים > מה זה תוצאה 0 בגוגל ואיך מצליחים להגיע לשם? מקרה בוחן לפני/אחרי

מה זה תוצאה 0 בגוגל ואיך מצליחים להגיע לשם? מקרה בוחן לפני/אחרי

תוצאה 0, הידועה גם בשם "תקצירי תוצאות חיפוש ראשונות" (לפי גוגל ישראל) או בשם הגנרי באנגלית "Featured snippets" או "Answer box", היא למעשה תקציר שגוגל "מושכת" מתוך התוצאה הכי רלוונטית לביטוי המחופש ומציגה אותו באופן בולט בראשית תוצאות החיפוש לצד קישור למקור ממנו נמשך המידע המוצג.

לרוב, תוצאה אפס תימשך מתוך הדומיין שמופיע במקומות הראשונים בגוגל בחיפוש אותו ביטוי ובמקרים שבהם גוגל חושבת שהגולש מחפש תשובה מהירה לשאלה נקודתית במקום להיכנס עכשיו למאמר שלם.

כך זה נראה:

איך כותבים תוכן שיווקי

תוצאה אפס – גוגל לא תמיד רוצה להוציא אתכם החוצה

מאז ומתמיד גוגל הצהירה שהאינטרס שלה הוא להוציא את הגולש כמה שיותר מהר ממנוע החיפוש, כי אז זה אומר שהיא עזרה לו להגיע ליעד החיפוש שלו.

אך ככל שהזמן עובר וגוגל צופה בפייסבוק נוגסת בזמני השהייה של גולשים ברשת, גוגל הבינה שאם היא רוצה לייצר יותר כסף מהגולשים – שווה לה לנסות להשאיר אותם עוד קצת זמן בתוצאות החיפוש.

היא גם הבינה שיש המון חיפושים שהגולשים לא מעוניינים לקבל בהם "חפירה" אלא תשובה פשוטה ומהירה.

כך למשל אם גולש מחפש ביטוי כמו "שער הדולר" אין שום סיבה שייכנס למאמר בנושא – אלא מספיק להציג לו את השער העדכני לאותה נקודת זמן.

הנה דוגמה:

תשובות בתוצאות החיפוש

תוצאה 0 – עכשיו גם בחיפושים כלליים במגוון נושאים בגוגל ישראל

בשעה טובה שנת 2021 הביאה אתה את תוצאה 0 גם לגוגל ישראל.

אולי חלקכם כבר שמתם לב שבחלק מהחיפושים שלכם, גוגל נותן "העדפה" לאתר אחד מרכזי ומציג אותו באופן בולט מיתר תוצאות החיפוש באותו דף.

היתרון כאן ברור – התוצאה המובלטת זוכה ליחס הקלקות גבוה משמעותית מיתר תוצאות החיפוש.

צריך גם לסייג, זה נהדר במקרה שבו התשובה תיתן מענה ראשוני ותסקרן את הגולש להיכנס להמשך קריאה, אך יש מקרים שבהם התשובה תספיק והגולש ייצא מרוצה בלי להיכנס להמשך קריאה באתר שלנו.

 

אז לאחרונה זה נכנס גם לארץ כאמור וכמו הרבה בעלי אתרים אחרים התחלתי לבדוק אם אני מופיע בחיפושים כלשהם עם תוצאה אפס (בדגש על חיפושים שבהם אני לרוב ממוקם בתוצאה הראשונה או השנייה).

הנה למשל צילום מסך של דף באחד הבלוגים שלי, שממוקם במקום הראשון בגוגל (נכון לחודשים האחרונים) בביטוי "איך כותבים מאמרים":

איך כותבים מאמרים

 

לאור העובדה שהייתי באופן קבוע במקום הראשון בביטוי הזה, ציפיתי לקבל תוצאה 0, אך למרבה ההפתעה ראיתי שגוגל מושכת תשובה דווקא מאתר שהיה ממוקם במקום נמוך ממני.

החלטתי לבחון את התוצאה שממנה נלקחה התשובה ועשיתי כמה שינויים שיעזרו להציג את התשובה לשאלה באופן ברור בתחילת הפוסט שלי.

כך נראה הטקסט בדף אחרי השינוי:

איך מצליחים להופיע בתוצאה 0 בגוגל

 

ובאמת, כמה ימים לאחר השינוי, ביצעתי שוב חיפוש לביטוי ושמחתי לגלות שנכנסתי לתוצאה 0:

תוצאה אפס בגוגל

 

והנה עוד דוגמה למאמר אחר בבלוג שלי שגם קיבל תוצאה אפס:

רשימה ביבליוגרפית

איזה מידע נכלל בתוצאה אפס בגוגל?

• כותרת הדף + קישור לדף + כתובת URL

פסקה / רשימה / טבלה / שלבים המציגים תשובה לשאלה שחיפש הגולש.

 

אילו נושאים לא ייכללו במסגרת תוצאה 0 בגוגל?

  • תוכן מיני
  • דברי שטנה / הסתה / תוכן אלים
  • תוכן המכיל אפליה על רקע גזע / מוצא אתני / דת / לאום / נטייה מינית וכד'
  • תוכן מסוכן / מזיק
  • תוכן שסותר את הקונצנזוס (הדעה הרווחת) בנושאים רגישים (רפואי / אזרחי / מדעי / היסטורי וכד').

 

 

 

 

 

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

אופטימיזציה לאתרים – 6 סיפורי הצלחה

הבסיס לכל פעילות SEO מוצלחת זה דו"ח אופטימיזציה לאתר, מה ...

אסף כהן
22.05.2017
לקריאה

Google My Business המדריך ל-2020

גוגל לעסק שלי מ-א' ועד ת' גוגל לעסק שלי או ...

אנידור חקק
24.01.2019
לקריאה