עמוד הבית > כללי > טיפים לכתיבה שיווקית

טיפים לכתיבה שיווקית

בעולם השיווק הדיגיטלי, כתיבת קופי וכתיבה שיווקית הם בין האלמנטים החיוניים ביותר להצלחה במאמצי השיווק שלכם, בשוק תחרותי ודינמי במיוחד. כתיבת תוכן שיווקי מעולה, מה שלעיתים היום מקבל את הכינויים כתיבת קופי או "סטורי-טלינג" שיווקי,  היא האומנות והמדע של העברה אסטרטגית חכמה של מילים ומסרים, כדי לגרום לאנשים לבצע סוג מסוים של פעולה. כך שתוכן הוא לא רק "המלך" בכל הנוגע למהלכי SEO מנצחים אלא גם כלי שיווקי ראשון במעלה במציאות הצרכנית והדיגיטלית היום.

בתור חברה שהיא מחלוצות הפקת התכנים השיווקיים והייעודיים למרחב האינטרנטי-דיגיטלי בישראל, צוות היידה ריכז לכם רשימה של כמה טיפים לכתיבה שיווקית אפקטיבית, חכמה ומותאמת לצרכים ולחוויית המשתמש שהגולשים מצפים לה היום, בין אם למטרות של פרסום בגוגל או למטרות של כתיבה לאתר או לדפי הנחיתה שלכם.

 

לא להפריד בין כתיבת קופי לשיווק באמצעות תוכן!

הגישה המסורתית של שיווק יצרה הפרדה תפיסתית ומלאכותית בין כתיבת קופי (Copywriting) לבין שיווק באמצעות תוכן וכתיבת תוכן שיווקי. זאת מתוך הנחה ששיווק באמצעות תוכן נועד לספק מידע איכותי ובעל ערך למשתמשים וכך למשוך לקוחות פוטנציאליים ולפתח סמכותיות בעוד כתיבת קופי גורמת למשתמש לבצע פעולה ספציפית, כמו רכישה או הרשמה.

אבל הטיפ הראשון שלנו לכתיבה שיווקית מעולה וסופר אפקטיבית היא דווקא לא להפריד את שני התחומים הללו. כי אם אתם עושים כתיבה שיווקית בצורה הנכונה, קופי ושיווק דרך תוכן הם בכלל לא שני דברים נפרדים!

כך שבאופן כללי, הטיפ הראשון והחשוב הזה מדבר על לכתוב תוכן איכותי, בעל ערך אמיתי למשתמשים שלכם ואשר ימתג אתכם כמקור אמין וסמכותי בתחום פעילותכם.
-אבל כל הזמן התוכן גם צריך לכוון את המשתמש למטרה שאתם רוצים להציג, בשפה הנכונה עבור קהל היעד שלכם ועם קריאה לפעולה והצעת ערך ממשית.
בתוך כך, ברור שלמשל קמפיין פרסום בגוגל מתחיל בדגש על כתיבת קופי קצר ומנצח ורק אז ממשיך בתוכן איכותי ומקדם לפעולה – אבל עדיין שני הדברים מחוברים וקשורים ישירות להצלחה שיווקית.

 

טיפים מעשיים וספציפיים לכתיבה שיווקית מעולה

  • דיוק בכותרות: הכותרת היא מרכיב משמעותי ביותר ביצירת תוכן שיווקי מעולה שבאמת עובד. עד כדי כך שכותרת יכולה להיות כל ההבדל בין תוכן שעובד ומשיג תוצאות ומשתמשים לתוכן שנעלם בתהומות הנשייה האינטרנטיים. השקיעו מחשבה בכותרות שלכם, צרו כותרות מדויקות, לא משעממות או סתמיות וגם ברורות ומושכות ולא "מתחכמות מדי".

 

  • למי אתם כותבים: תמיד חישבו למי אתם כותבים ומייצרים תוכן שיווקי והפיקו תכנים שמדברים בשפה של קהל היעד שלכם, עם המונחים המתאימים, עם ה"כאבים" הנפוצים של קהל היעד ובצורה שתעביר את המסר שלכם הכי טוב לאותם משתמשים ספציפיים.

 

  • קריאה לפעולה: אי אפשר להמעיט בחשיבות של קריאה לפעולה המיושמת בצורה חכמה, מדויקת ומתוזמנת היטב. התוכן שלכם, אפילו אם הוא אינפורמטיבי ועם המון מידע מעולה ולא מכירתי, חייב להוביל לבסוף (לפעמים גם ישר בהתחלה!) לקריאה ברורה לפעולה – תוך שאתם מבהירים בצורה פשוטה ויעילה מה הצעת הערך שלכם ומה השלבים הבאים עבור המשתמש.

 

  • היו נדיבים: צרו הרבה תוכן, ארוך ואיכותי מאוד, היו נדיבים עם הידע והתוכן שלכם וזה יחזור אליכם בדמות עוד לקוחות ועוד המרות. נדיבות בידע ומידע היא "סקסית" עבור המשתמשים. בנוסף, שימו לב ליצור תוכן מהנה וכיפי לקריאה, כתבו רק לאנשים ולא למנועי חיפוש או אלגוריתמים וכתבו כדי ליצור "הוכחה חברתית" לתוכן המשובח שלכם.

 

כתיבה שיווקית מעולה ותוכן שיווקי מנצח הם אמצעים חסרי תחרות בבניית מוניטין ואמינות, בהעברת מסר מכירתי בלי להישמע "מכירתי" מדי ובלגרום ללקוחות פוטנציאליים להישאר  ולראות מה יש לכם להציע. רוצים עוד פרטים ולקבל שירותי כתיבה שיווקית המספקים תוצאות? פנו אלינו להיידה!

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך שימוש ב-FOMO יכול להגדיל מכירות באתר?

עוד לפני שנסביר את הקשר של המונח הזה לאתרי האינטרנט, ...

אילון סבג
08.08.2019
לקריאה

יש פיתרון עדכני לדפי מקומות – "גוגל מקומות לעסקים"

. גוגל מקומות לעסקים אחד השירותים של גוגל שספגו הכי ...

אנידור חקק
04.01.2014
לקריאה