עמוד הבית > בלוג > למה SEO מצריך סבלנות?

למה SEO מצריך סבלנות?

במובנים רבים, המציאות הדיגיטלית בה כולנו חיים, יצרה עולם בקצב מהיר מאוד – של שינויים, של חדשנות טכנולוגית, של ביצוע מהלכים צרכניים ושל קבלת מענה לסיפוקים הצרכניים שלנו. לכן זה בהחלט הגיוני שבעלי אתרים המשקיעים זמן בהקמת אתר ורוצים לקדמו בגוגל כדי להתחיל לקבל גולשים והכנסות, יצפו לראות תוצאות מהירות. אבל המצב בפועל, למרות כל זה, מורכב יותר! כדי לראות תוצאות דירוג איכותיות ואפקטיביות מקידום אורגני בגוגל (SEO), צריך סבלנות ואין ממש קיצורי דרך. נסביר מדוע זה כך, כי הסבלנות בהחלט משתלמת בתהליכי SEO יעילים, חכמים ומותאמים אישית.

הסבלנות כמרכיב קריטי להצלחת קמפיין קידום אורגני

קמפיין קידום אורגני בגוגל עבור אתר מסוים כולל מגוון רחב של מהלכים, פעולות טכניות מאחורי ולפני הקלעים וגם מחוץ לאתר עצמו. אבל לצד כל המרכיבים הטכנולוגיים והמקצועיים האלו, הסבלנות היא בהחלט מרכיב קריטי נוסף שבלעדיו לא תראו תוצאות איכותיות וברות קיימא וגם תחיו בתסכול מתמשך מהאתר שלכם.

מרגע שהחלטתם לצאת לדרך עם קמפיין SEO ולתת לגורם מקצועי ומנוסה לנהל את התהליך, עליכם להבין שהתוצאות המיוחלות ואלו שאתם מצפים להן עבור הכסף שאתם משקיעים, לא יגיעו אפילו במשך כמה חודשים. זה בעיקר נכון כאשר מדובר על אתר חדש לגמרי. אפילו עם עושים הכל נכון לא רואים תוצאות SEO משמעותיות באופן מיידי. אך כאמור, ההמתנה והסבלנות תשתלמנה בהחלט כאשר במאמץ מושכל ומחובר תגיעו לתוצאות הרצויות ואף תתעלו מעליהן.

קידום אורגני הוא משחק לטווח הארוך

קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) הוא תהליך לטווח הארוך ולא כזה המיועד לספק תוצאות מיידיות – כל גורם הטוען אחרת, פשוט משקר או שאינו מקצועי בעליל! המרחב האינטרנטי הוא אינסופי, תחרותי בצורה חסרת תקדים וגם תמיד משתנה, לכן אופטימיזציה של אתר לדירוג גבוה בגוגל צריכה לקחת זאת בחשבון והתהליך חייב להתנהל בצורה רחבה, מושכלת, דינמית ומורכבת.

אין פתרונות קסם או מהלכים של "מכה אחת חזקה" שיובילו את האתר שלכם למקום הראשון בגוגל – בעיקר לא בסביבה אינטרנטית בה התחרות כל רוב מונחי החיפוש גדולה וקשוחה.

אתם צריכים סבלנות כדי לראות תוצאות בקידום אורגני כי אלגוריתם החיפוש של גוגל כל כך חכם ומורכב כיום, כך שלוקח זמן עד שאתר מגבש לעצמו – מבחינת גוגל עצמו וגם מבחינת הגולשים – מוניטין של גורם סמכותי, איכותי ורלוונטי עבור מונחי חיפוש ספציפיים.

בין אם אתם רוצים תוצאות מהירות וקמפיין לטווח קצר יותר, באופן מהותי או רק כתוספת שיווק דיגיטלי עד שמהלכי ה-SEO שלכם יישאו פרי ויביאו לכם תנועת גולשים איכותית וחינמית, אפשר תמיד ליישם מהלכים חכמים של קידום ממומן בגוגל, בדמות מודעות טקסט המופיעות בעמוד תוצאות החיפוש עבור מונחי חיפוש רלוונטיים. אך יש לזכור כי קידום ממומן בגוגל יקר יותר בתחשיב כולל ופחות משתלם כלכלית ועסקית מאשר קידום אורגני.

תוכן מעולה הוא דרישה מחייבת לקידום אורגני מוצלח

אחד ההיבטים הנוספים המדגישים מדוע צריך סבלנות בקידום אורגני בגוגל הוא התוכן. תוכן מעולה, רלוונטי ובעל ערך אמיתי הוא כיום דרישה מחייבת לאתר שרוצה דירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. כבר מזמן שממש לא מספיק סתם לכתוב תוכן כללי ומשמים עם מילות מפתח וכותרות פזורות בתוכו – אלגוריתם החיפוש חכם מדי וכך גם הגולשים עצמם!

וכדי לייצר מערך תוכן מעולה צריך זמן וסבלנות. לצד התכנים המרכזיים והעיקריים באתר, תהליך אפקטיבי ובר קיימא של SEO מצריך עדכון ותוספת תכנים קבועים ב"שוטף", יצירת והפצת תכנים מעולים באתרים חיצוניים כדי להוציא מהם קישור לאתר, תכנים מקדמי אינטראקציות במדיה חברתית וכן הלאה. כל אלו מחייבים זמן לא מבוטל בכתיבת תוכן, אופטימיזציה שלהם, שגוגל יסרוק את התכנים, תוספת של תכנים בשוטף ועוד מהלכי תוכן נדרשים לקידום אורגני יעיל.


לסיכום: קידום אורגני בגוגל הוא תהליך מורכב מאוד כיום ואי פתרונות קסם מהירים אלא רק עבודה קשה וחכמה. המטרה האולטימטיבית היא לבסס אמון ומוניטין של סמכות ואיכות בין האתר שלכם לגוגל ולגולשים עצמם, וזה ניתן ליישום רק לאורך זמן. התהליך לעולם אינו מסתיים ועליכם להיות סבלניים ומתמידים כדי להישאר רלוונטיים ועם תוצאות טובות בפעילות במרחב הדיגיטלי הדינמי והמרתק – תסמכו עלינו, ההשקעה והסבלנות משתלמות פי כמה!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

ההבדל בין הפניית 301 להפניית 302

הפניית 301 מול הפניית 302 – מבולבלים לגבי ההבדל ביניהן ...

צוות היידה
03.03.2020
לקריאה

גם לכם יש פנטזיה לפתוח אתר איקומרס ולחיות ממנו? כדאי שתקראו את המאמר הבא!

אני מראש מתנצל, אני לא רוצה לבאס אתכם או לנפץ ...

אנידור חקק
22.11.2016
לקריאה