מה זה SEO ואיך זה עובד?

תארו לעצמכם שאתם צריכים לקנות חולצה לבנה לאירוע המשפחתי הקרוב. אתם נכנסים לקניון צבעוני ועצום, ש-כ-ו-ל-ו מלא חנויות, וכולן, למרבה ההפתעה – חנויות בגדים – חנויות בגדי ילדים, חנויות בגדי גברים, חנויות בגדי נשים, וגם – חנויות בגדים לחתולים וכלבים. יש בקניון הזה את כל סוגי הבגדים שיש בעולם, מכל סוגי הבדים, לקיץ, לחורף, לעונות המעבר… אתם, באופן טבעי, המומים מהשפע ומהמגוון, אבל, אין לכם הרבה זמן, אז אתם מחפשים את הדוכן של המודיעין, מאבטח, או מישהו שאינו בעל חנות (ואינטרס) במקום, על מנת לשאול אותו היכן, מבין כל החנויות הרבות, אתם יכולים למצוא חולצה לבנה, בעלת שרוולים קצרים ועם כיס, כי זה מה שבעצם הגעתם לקנות כאן…

מה זה SEO (וכיצד הוא קשור לדוגמה שלנו)?

לפי נתונים עדכניים, קיימים מעל 2 מיליארד(!) אתרים ברשת, בכל תחום אפשרי, מכל מדינה, בכל שפה ובכל תחום עניין שקיים. אז אם באותו קניון (גדול ככל שיהיה) הלכתם לאיבוד בחיפוש אחר חולצה לבנה, תארו לעצמכם כיצד היו הולכים לאיבוד ברשת אותם 4.66 מיליארד גולשים מרחבי העולם, שמחפשים את אותו משהו ספציפי, בין כל האתרים הקיימים. ברור ש"מישהו" חייב להיות אותו גוף בלתי תלוי וחסר אינטרסים שיפנה את הגולשים למקום הנכון עבורם. ה"מישהו" הזה הוא מנועי החיפוש, ואם נהיה ספציפיים יותר, מנוע החיפוש של גוגל.

ואם הנתונים שנתנו קודם לא הרשימו אתכם, הנה נתון נוסף – כ-68% מהחוויות המקוונות של הגולשים ברשת, מתחילות בהקלדת מילות החיפוש במנוע חיפוש (ש-92.27% ממנו שייך לגוגל + גוגל תמונות). כך שברור שהתפקיד של מנוע חיפוש הוא להציף לכם את התוצאות המתאימות ביותר למילות החיפוש שהקלדתם בחלונית.

מה ההבדל בין SEO לקידום אתרים?

SEO לרוב מתייחס לפעולות on page שאנחנו עושים באתר כדי להשפיע על הקידום שלו:

  • אופטימיזציה טכנית לאתר – on page
  • התאמה למובייל
  • שיפור זמני טעינה באתר וחוויית משתמש
  • שילוב מילות מפתח באתר, היררכיית תוכן ועוד.

קידום אתרים כולל בתוכו את כלל הפעולות שמשמשות ומשפיעות על קידום האתר:

  • On page seo – כל מה שקורה בתוך האתר
  • Off page seo – כל מה שקורה מחוץ לאתר ומשפיע על מוניטין האתר בעיני גוגל:  קישורים, סיגנלים חברתיים, אזכורים וכד'

מה כולל תהליך קידום אתרים אורגני?  צפו בסרטון מהוובינר שהעברנו:

איך גוגל עושה את זה?

שמחים ששאלתם, כי כאן נכנס קידום אתרים לסיפור.

איך מנוע החיפוש מדרג תוצאות וכיצד זה משפיע על קידום אתרים אורגני

כאשר אתם מחפשים מוצר, שירות או מידע בגוגל, אתם מצפים לקבל את התוצאות הרלוונטיות ביותר במהירות האפשרית. מאחורי הקלעים, מנוע החיפוש (שאינו אנושי, כמובן) משתמש באלגוריתמים מתקדמים כדי לנתח ולהעריך דפים רבים ולדרג אותם בהתאם להתאמתם לשאילתת החיפוש. כדי לעשות זאת, גוגל בוחן מאות פרמטרים, כולל הופעת מילות מפתח, איכות התוכן, חוויית המשתמש, מהירות טעינת האתר, קישורים חיצוניים, סמכות הדף ועוד.

לדוגמה, אם חיפשתם "חולצה לבנה", הדפים שיופיעו בראש תוצאות החיפוש יהיו אלה שבהם מופיעות המילים "חולצה לבנה" או וריאציות קרובות שלה כמו "חולצה בצבע לבן". לעומת זאת, דפים המכילים ביטויים כמו "חולצה כחולה" או "חולצה ירוקה" יידורגו נמוך יותר, מכיוון שהם אינם עונים בצורה מדויקת על כוונת המשתמש.

איך בעלי אתרים יכולים לנצל זאת לטובתם?

אם אתם נמצאים בצד השני – כלומר, אם יש לכם אתר ואתם רוצים לקדם אותו במנועי חיפוש – עליכם לוודא שהדפים שלכם עונים בצורה מיטבית על הקריטריונים של גוגל. כלומר, קידום אתרים אורגני (SEO) עוסק ביצירת התאמה מקסימלית בין הדף שלכם לבין מונחי החיפוש של המשתמשים, תוך הקפדה על איכות תוכן, מבנה נכון ושימוש נכון באלמנטים טכניים.

🔹 שימוש נכון במילות מפתח – יש לשלב את הביטויים הרלוונטיים במיקומים אסטרטגיים כמו כותרות, פסקאות ראשונות, תגיות מטא (Meta Tags) וכתובות URL, אך להימנע משימוש מופרז שעלול לפגוע בדירוג.

🔹 תוכן איכותי ומקיף – מנועי חיפוש נותנים עדיפות לתוכן שמספק ערך אמיתי למשתמשים, עונה על השאלות שלהם, ומוצג בצורה קריאה וברורה.

🔹 חוויית משתמש (UX) משופרת – מהירות טעינה גבוהה, אתר מותאם לניידים (Mobile-Friendly) וניווט נוח הם קריטיים לדירוג.

🔹 בניית פרופיל קישורים איכותי – אתרים עם קישורים נכנסים (Backlinks) מאתרים סמכותיים נתפסים כאמינים יותר ומקבלים דירוג גבוה יותר.

🔹 שימוש נכון בכותרות ותגיות – היררכיית כותרות (H1, H2, H3) מסייעת למנועי החיפוש להבין את מבנה הדף ואת הנושאים המרכזיים שבו.

המטרה: עמוד ראשון בגוגל

קידום אתרים אורגני אינו פעולה חד-פעמית אלא תהליך מתמשך של אופטימיזציה, שיפור וחיזוק הסמכות של האתר שלכם. ככל שהאתר שלכם יהיה ממוקד, רלוונטי ומועיל למשתמשים, כך גדלים הסיכויים שהוא יופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש – וכתוצאה מכך תגדילו את התנועה האורגנית, החשיפה והמכירות.

💡 לסיכום: אם אתם רוצים שה"חנות" הדיגיטלית שלכם תבלוט מעל המתחרים, עליכם להשקיע בקידום אורגני נכון ומקצועי, שמבוסס על אסטרטגיה איכותית ושיפור מתמיד.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אנידור חקק

קידום אתרים

קידום אורגני לדפי "כסף" : אודיט קישורים פנימיים

מרץ 18, 2025

אנידור חקק

AI

איפה אנשים מחפשים ב- 2025? נתוני נתח שוק עדכניים לסוף 2024

פברואר 26, 2025

geo ip

צוות היידה

קידום אתרים

מה זו הפניית GEO IP ואיך זה יכול לפגוע ב- SEO

פברואר 26, 2025

צוות היידה

בלוג

קניית דומיינים משומשים – למה ואיך עושים את זה נכון?

פברואר 11, 2025

השאירו פרטים

ומייד נחזור אליכם

השירותים של היידה

דיגיטל 360

חבילת שיווק דיגיטלי – קידום אורגני, רשתות חברתיות ופרסום ממומן

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

קידום בתוצאות בינה מלאכותית, search GPT, בינג + Copilot, פרפלקסיטי, ג'מיני (גוגל) ועוד.

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

מקדמים אותך בכל חיפוש – הגדלת מכירות מגוגל.

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים במגוון מדינות ושפות, קידום בגוגל בארצות הברית.

קידום אתרים אורגני – SEO

קידום אורגני SEO להגדלת תנועה והמרות אורגניות מגוגל.

השירותים של הידה

דיגיטל 360

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים אורגני – SEO