עמוד הבית > בלוג > מה זה קידום אתרים SEO ואיך זה עובד?

מה זה קידום אתרים SEO ואיך זה עובד?

תארו לעצמכם שאתם צריכים לקנות חולצה לבנה לאירוע המשפחתי הקרוב. אתם נכנסים לקניון צבעוני ועצום, ש-כ-ו-ל-ו מלא חנויות, וכולן, למרבה ההפתעה – חנויות בגדים – חנויות בגדי ילדים, חנויות בגדי גברים, חנויות בגדי נשים, וגם – חנויות בגדים לחתולים וכלבים. יש בקניון הזה את כל סוגי הבגדים שיש בעולם, מכל סוגי הבדים, לקיץ, לחורף, לעונות המעבר… אתם, באופן טבעי, המומים מהשפע ומהמגוון, אבל, אין לכם הרבה זמן, אז אתם מחפשים את הדוכן של המודיעין, מאבטח, או מישהו שאינו בעל חנות (ואינטרס) במקום, על מנת לשאול אותו היכן, מבין כל החנויות הרבות, אתם יכולים למצוא חולצה לבנה, בעלת שרוולים קצרים ועם כיס, כי זה מה שבעצם הגעתם לקנות כאן…

מה זה SEO (וכיצד הוא קשור לדוגמה שלנו)?

לפי נתונים עדכניים, קיימים כיום (2021) 1.83 מיליארד(!) אתרים ברשת, בכל תחום אפשרי, מכל מדינה, בכל שפה ובכל תחום עניין שקיים. אז אם באותו קניון (גדול ככל שיהיה) הלכתם לאיבוד בחיפוש אחר חולצה לבנה, תארו לעצמכם כיצד היו הולכים לאיבוד ברשת אותם 4.66 מיליארד גולשים מרחבי העולם, שמחפשים את אותו משהו ספציפי, בין כל האתרים הקיימים. ברור ש"מישהו" חייב להיות אותו גוף בלתי תלוי וחסר אינטרסים שיפנה את הגולשים למקום הנכון עבורם. ה"מישהו" הזה הוא מנועי החיפוש, ואם נהיה ספציפיים יותר, מנוע החיפוש של גוגל.

ואם הנתונים שנתנו קודם לא הרשימו אתכם, הנה נתון נוסף – כ-68% מהחוויות המקוונות של הגולשים ברשת, מתחילות בהקלדת מילות החיפוש במנוע חיפוש (ש-92.27% ממנו שייך לגוגל + גוגל תמונות). כך שברור שהתפקיד של מנוע חיפוש הוא להציף לכם את התוצאות המתאימות ביותר למילות החיפוש שהקלדתם בחלונית.

מה ההבדל בין SEO לקידום אתרים?

SEO לרוב מתייחס לפעולות on page שאנחנו עושים באתר כדי להשפיע על הקידום שלו:

  • אופטימיזציה טכנית לאתר – on page
  • התאמה למובייל
  • שיפור זמני טעינה באתר וחוויית משתמש
  • שילוב מילות מפתח באתר, היררכיית תוכן ועוד.

קידום אתרים כולל בתוכו את כלל הפעולות שמשמשות ומשפיעות על קידום האתר:

  • On page seo – כל מה שקורה בתוך האתר
  • Off page seo – כל מה שקורה מחוץ לאתר ומשפיע על מוניטין האתר בעיני גוגל:  קישורים, סיגנלים חברתיים, אזכורים וכד'

 

מה כולל תהליך קידום אתרים אורגני?  צפו בסרטון מהוובינר שהעברנו:

איך גוגל עושה את זה?

שמחים ששאלתם, כי כאן נכנס קידום אתרים לסיפור.

על מנת שמנוע החיפוש (שהוא אינו אנושי) "יידע" לדרג את תוצאות החיפוש על פי התאמתן למונח שחיפשתם, הדף באתר צריך לענות על קריטריונים מסוימים – למשל, מילות המפתח צריכות להופיע בכמות מסוימת בדף, במקומות מסוימים וכן הלאה. אם נחזור לדוגמה של החולצה הלבנה שחיפשתם בתחילה, ברור שבראש תוצאות החיפוש יופיעו דפים שבהם תופענה המילים "חולצה לבנה" או "חולצה בצבע לבן" ולא דפים שבהם המילים "חולצה כחולה" או "חולצה בצבע ירוק".

כך שאם אתם נמצאים בצד השני, בצד של בעלי האתר, ברור לגמרי, כי קידום אתרים פירושו, עבורכם, להבליט את ההתאמה של ה"חנות" (דף האינטרנט באתר) שלכם, ככל האפשר, על פני המתחרים. כלומר, למצב אותו כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש, ובעמוד הראשון.

 

אמנם התייחסנו כאן לנושא בקלילות והשתעשענו בדוגמאות מצחיקות מהחיים, אולם, קידום אתרים הוא עניין רציני, ולעיתים קרובות, הוא עשוי, במיוחד עבור חנויות מקוונות ועסקים שמנסים לבסס נוכחות וירטואלית, להיות לשון המאזניים החורצת את גורל האתר בין הצלחה לבין מוות (טוב, לא נהיה כאלה דרמטיים, אבל עבור בעל אתר שמחפש חשיפה – הופעה בדף השני ומעלה של תוצאות החיפוש, פירושה כישלון).

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

שיווק מבוסס דיוור אלקטרוני – כך עושים גיוס ושימור לקוחות!

גיוס ושימור לקוחות נחשב לפעולה החשובה ביותר בכל עסק, הפעילות ...

אנידור חקק
08.05.2012
לקריאה

מה זה תגיות hreflang?

אם באתר שלכם יש תוכן בכמה שפות שונות, זה קריטי ...

צוות היידה
25.03.2020
לקריאה