עמוד הבית > בלוג > מה זה קידום אתרים ואיך זה עובד?

מה זה קידום אתרים ואיך זה עובד?

תארו לעצמכם שאתם צריכים לקנות חולצה לבנה לאירוע המשפחתי הקרוב. אתם נכנסים לקניון צבעוני ועצום, ש-כ-ו-ל-ו מלא חנויות, וכולן, למרבה ההפתעה – חנויות בגדים – חנויות בגדי ילדים, חנויות בגדי גברים, חנויות בגדי נשים, וגם – חנויות בגדים לחתולים וכלבים. יש בקניון הזה את כל סוגי הבגדים שיש בעולם, מכל סוגי הבדים, לקיץ, לחורף, לעונות המעבר… אתם, באופן טבעי, המומים מהשפע ומהמגוון, אבל, אין לכם הרבה זמן, אז אתם מחפשים את הדוכן של המודיעין, מאבטח, או מישהו שאינו בעל חנות (ואינטרס) במקום, על מנת לשאול אותו היכן, מבין כל החנויות הרבות, אתם יכולים למצוא חולצה לבנה, בעלת שרוולים קצרים ועם כיס, כי זה מה שבעצם הגעתם לקנות כאן…

מהו קידום אתרים (וכיצד הוא קשור לדוגמה שלנו)?

לפי נתונים עדכניים, קיימים כיום (2021) 1.83 מיליארד(!) אתרים ברשת, בכל תחום אפשרי, מכל מדינה, בכל שפה ובכל תחום עניין שקיים. אז אם באותו קניון (גדול ככל שיהיה) הלכתם לאיבוד בחיפוש אחר חולצה לבנה, תארו לעצמכם כיצד היו הולכים לאיבוד ברשת אותם 4.66 מיליארד גולשים מרחבי העולם, שמחפשים את אותו משהו ספציפי, בין כל האתרים הקיימים. ברור ש"מישהו" חייב להיות אותו גוף בלתי תלוי וחסר אינטרסים שיפנה את הגולשים למקום הנכון עבורם. ה"מישהו" הזה הוא מנועי החיפוש, ואם נהיה ספציפיים יותר, מנוע החיפוש של גוגל.

ואם הנתונים שנתנו קודם לא הרשימו אתכם, הנה נתון נוסף – כ-68% מהחוויות המקוונות של הגולשים ברשת, מתחילות בהקלדת מילות החיפוש במנוע חיפוש (ש-92.27% ממנו שייך לגוגל + גוגל תמונות). כך שברור שהתפקיד של מנוע חיפוש הוא להציף לכם את התוצאות המתאימות ביותר למילות החיפוש שהקלדתם בחלונית.

מהו קידום אתרים-מוזמנים ללמוד מהמאסטרים בסרטון הבא:

איך מנוע החיפוש עושה את זה?

שמחים ששאלתם, כי כאן נכנס קידום אתרים לסיפור.

על מנת שמנוע החיפוש (שהוא אינו אנושי) "יידע" לדרג את תוצאות החיפוש על פי התאמתן למונח שחיפשתם, הדף באתר צריך לענות על קריטריונים מסוימים – למשל, מילות המפתח צריכות להופיע בכמות מסוימת בדף, במקומות מסוימים וכן הלאה. אם נחזור לדוגמה של החולצה הלבנה שחיפשתם בתחילה, ברור שבראש תוצאות החיפוש יופיעו דפים שבהם תופענה המילים "חולצה לבנה" או "חולצה בצבע לבן" ולא דפים שבהם המילים "חולצה כחולה" או "חולצה בצבע ירוק".

כך שאם אתם נמצאים בצד השני, בצד של בעלי האתר, ברור לגמרי, כי קידום אתרים פירושו, עבורכם, להבליט את ההתאמה של ה"חנות" (דף האינטרנט באתר) שלכם, ככל האפשר, על פני המתחרים. כלומר, למצב אותו כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש, ובעמוד הראשון.

 

אמנם התייחסנו כאן לנושא בקלילות והשתעשענו בדוגמאות מצחיקות מהחיים, אולם, קידום אתרים הוא עניין רציני, ולעיתים קרובות, הוא עשוי, במיוחד עבור חנויות מקוונות ועסקים שמנסים לבסס נוכחות וירטואלית, להיות לשון המאזניים החורצת את גורל האתר בין הצלחה לבין מוות (טוב, לא נהיה כאלה דרמטיים, אבל עבור בעל אתר שמחפש חשיפה – הופעה בדף השני ומעלה של תוצאות החיפוש, פירושה כשלון).

Avatar

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך לשפר את קמפיין הפרסום שלכם באמצעות מודעות אדוורדס דינמיות – Dynamic display ads

מודעות אדוורדס הן אחד הכלים היעילים והוותיקים ביותר של פרסום ...

אנידור חקק
04.12.2012
לקריאה

תקלות באתר (שגיאות 404-410) status code http – וטיפול בהן (הפניות 301)

תקלות באתרי אינטרנט הם כמעט דבר שבשגרה, בטח כאשר מדובר ...

אילון סבג
06.09.2020
לקריאה