עמוד הבית > Web Analytics > פרסום בפייסבוק – קייס-סטאדי ומסקנות

פרסום בפייסבוק – קייס-סטאדי ומסקנות

אתם מפרסמים קמפיין מודעות בפייסבוק. איך אתם מסיקים את המסקנות אלו מודעות למחוק, ואלו לשכלל. אנחנו רוצים לשתף אתכם בקייס-סטאדי קצר שמדגים דרך אחת להסקת מסקנות אופרנטיות, מעשיות, כיצד לשכלל את קמפיין הפייסבוק שלכם.

מוכנים? קדימה…

העלינו לאוויר קמפיין שכלל 3 מודעות. קהל היעד שלו הוא הורים עם ילדים. הקמפיין רץ שבועיים והנה הנתונים לפניכם.

המודעה הראשונה

זו המודעה הראשונה שהעלינו לאוויר.

 PPC1

שימו לב למיקוד שלה: נשים נשואות בפער של 23 שנה מבחינת הגילאים. זו המודעה הכי ממוקדת שאיתה יצאנו.

מערכת ניתוח תפקוד המודעות של פייסבוק מציגה את שיעור ההקלקות כברירת מחדל.

אצל המודעה הראשונה, בסך הכל, ה-CTR נראה בסדר, אפילו קצת בעליה:

.

.

.

אבל מה שחשוב לראות זה גם, למשל, כמה באמת לחצו:

.

לחיצות:

 

אאוצ'! לוחצים פחות ופחות! למה???

.

.

רגע, ולכמה אנשים נחשפת המודעה?

.

.

.

הופעות:

 אין ספק שהמודעה הזו הולכת לסיים את החיים שלה. מי כתב אותה? אנחנו הולכים לערוף פה כמה ראשים! (רגע, אני כתבתי אותה. אופס… :-D)

 ביום שהיא יצאה לאוויר היא זכתה למירב החשיפות.

.

.

.

.

המודעה השנייה:

 PPC5 SECOND ADD

 שימו לב למיקוד שלה: גברים ונשים מגיל 27 ומעלה. זהו. נשואים, לא נשואים, המודעה הזו תיראה אצל כולם. המודעה הזו היא עם המיקוד הכי רחב שעשינו. המיקוד הכי לא ממוקד. נתונים בבקשה:

 שיעור הקלקה:

 

ה-CTR נראה יציב…

.

.

רק אני מרגיש כמו רופא ב-grey's anatomy?

.

.

.

לחיצות בפועל:

גם מספר הלחיצות נראה יציב. בינתיים אני מרוצה.

.

.

בואו נראה מה קורה עם ההופעות…

.

.

.

הופעות:

במקרה של המודעה הזו מס' החשיפות קבוע על כ-26,000 משתמשים ייחודיים, ה-CTR יציב בסך הכל והיא מקבלת כ-17 קליקים ביום, ואפילו נראית מגמת עלייה קלה בקליקים.

כשהמודעה יצאה לאוויר היא זכתה בכמות חשיפות משמעותית, ובמקביל גם כמות לחיצות מתאימה ובהמשך הנתונים ירדו בחצי, הן בכמות החשיפות והן בכמות ההקלקות.

.

.

.

המודעה השלישית:

 PPC9 - 3RD ADD

המיקוד במודעה זו הוא נשים מגיל 27 ומעלה. אפשר לומר שהמיקוד כאן הוא מיצוע בין המודעה עם המיקוד הכי צר לבין זו עם המיקוד הכי ארוך. נתונים בבקשה:

 שיעור הקלקות:

כשהמודעה יצאה לאוויר, לקח שבוע בערך עד שאנשים שמו אליה לב. אבל פתאום היא זכתה לשיעור הקלקות לא רע. היא טורגטה לכמיליון נשים בגילאי 27 ומעלה. בעוד שהמודעה השנייה טורגטה לכ2,200,000 נשים וגברים (ללא הבחנה אם נשואים או לא), והמודעה הראשונה טורגטה לכ-250,000 נשים נשואות מגילאי 27-50.

.

.

.

כמה לחצו בפועל:

למרות שה-CTR טוב יחסית, בסופו של דבר ממוצע של כמעט 10 קליקים ביום מתאריך  14/02.

.

.

.

.

.

כמות הופעות:

 

כאמור, התופעה הזו מוזרה. מדוע המודעה זכתה למס' הופעות כל כך נמוך אחרי היום הראשון (שתמיד מקבל חשיפה גדולה על מנת לצבור נתונים)? מה קרה שפתאום היא התחילה לקבל פידבק חיובי?

.

.

.

.

אז שלפנו את זכוכית המגדלת, ניתחנו ובדקנו והגענו למסקנות הבאות:

  1. כשמודעה יוצאת לאוויר, היא מקבלת את מירב החשיפה. לאחר מכן, לפי הקליקים שהיא מקבלת בתקופת "ירח הדבש" או יותר נכון, לפי ה-CTR  שהיא קיבלה, כך היא תזכה לכמות חשיפה בהתאם.PPC14 LANDSCAPE
  2. קהל היעד הטוב ביותר על מנת לקבל חשיפה גדולה מאוד, ומס' קליקים גדול יותר הוא קהל היעד הכי רחב וגדול שאתם יכולים לחשוב עליו. כל צמצום של קהל היעד למה שנקרא קהל יעד ממוקד יותר – מוביל לפחות חשיפה וגם לפחות קליקים בשורה התחתונה. גם אם ה-CTR של מודעה כזו יהיה גבוה יותר, עדיין יהיו בסופו של יום פחות קליקים, והם יהיו גם קצת יותר יקרים.
  3. במערכת הפרסום של פייסבוק יש תופעות מוזרות שאין להן הסבר. ראינו את תופעת "תחיית המתים" בה מודעה כמעט נגנזת לארכיון "המודעות הכי גרועות שנעשו אי פעם" ופתאום קמה מהמתים ומתחילה לתפקד לא רע. המסקנה היא, גם אם עבר שבוע מאז שמודעה נמצאת באוויר – תנו לה צ'אנס עוד שבוע ואז תחליטו.

תורכם:

  • האם המסקנות לעיל מוצדקות?
  • מה המסקנות שלכם ממערכת הפרסום בפייסבוק?
  • מה הטיפים שלכם למסע פרסום מוצלח בפייסבוק?
  • באלו תופעות מוזרות נוספות אתם נתקלתם בשימוש במערכת הזו?

4 Replies to “פרסום בפייסבוק – קייס-סטאדי ומסקנות”

  1. ורד חורי הגיב:

    אח'לה פוסט – תודה!

  2. "קהל היעד הטוב ביותר על מנת לקבל חשיפה גדולה מאוד, ומס' קליקים גדול יותר הוא קהל היעד הכי רחב וגדול שאתם יכולים לחשוב עליו" – מצד אחד זה באמת מה שקרה לנו, אך מצד שני זה מתסכל כשמדובר על פרסום נישתי שאינו פונה (לא גיאוגרפית, ולא מבחינת גילאים) לכלל האוכלוסיה.

    כשנוסיף לזה את זמן הגלישה היחסית נמוך לאנשים שהגיעו דרך FB, נישאר עם העובדה שה-PPC היחיד שמחזיר את ההשקעה (למרות העלויות הגבוהות, לפחות בחלק מהתחומים) הוא האדוורדס של גוגל, וגם זה – רק איפה שבאורגני אין לנו סיכוי.

  3. אנידור הגיב:

    שלום לחברים משוקולד עמק הירח..
    רבים מהעוסקים בפרסום בפייסבוק ובגוגל יסכימו אתך שיש הבדלים רבים בין השניים אך עם זאת אין לבטל את הפרסום בפייסבוק.
    מנסיוננו, פרסום בפייסבוק יעיל מאוד בהגדלת החשיפה ומיקוד לקהל יעד חדש.. זה נכון שהפניות מגוגל אדוורדס יהיו פעמים רבות ממוקדות יותר, דבר שנובע בין היתר מדפוס הגלישה והפעילות בפייסבוק לעומת גוגל – שם גולשים מחפשים שירות או מוצר מסוים ולכן הסבירות שיפנו אליכם גבוהה יותר.
    אגב, גם אם אתם מקודמים בגוגל שווה לכם לעשות פרסום ממומן בגוגל בנוסף.. תוכלו לקרוא על כך בפוסט מיוחד שכתבנו על מחקר של גוגל בנושא

  4. כפיר לב סיני הגיב:

    שוקולד עמק הירח,
    אני מסכים עם הטענה הראשונה שלך, כשמדובר בשירות שפונה רק לקהל יעד מצומצם (ובארץ שלנו המספרים הם בהחלט מצומצמים) אז באמת פייסבוק יקר מדי ולא עושה את העבודה. אלא אם כן מספקים איזושהי תחרות/פרס או תמריץ אחר.

    לגבי הטענה השנייה אני מסכים עם אנידור ונדמה אף שהפרסום בפייסבוק יעיל הרבה יותר כשהוא מפנה לדף בתוך הפייסבוק. הרי האנשים שנכנסים לפייסבוק לא באמת מעוניינים בשלב זה לצאת ממנו אלא להמשיך את האינטראקציות עם החברים. אבל אם המודעה מפנה לדף פייסבוק, אז אנחנו עדיין נשארים במגרש הנכון, הגולשים עדיין יכולים לשוחח בצ'אט, ולהמשיך את מה שהם עושים בפייסבוק.
    בכל מקרה, במידה ומקשרים החוצה לאתר מחוץ לפייסבוק, מומלץ לתייג כל קישור ששמים בכל מודעה בפייסבוק על מנת לקבל אחר כך נתונים מדוייקים בגוגל אנאליטיקס איזו מודעה תפקדה הכי טוב בסופו של דבר והביאה את הגולשים האיכותיים ביותר. ולהמשיך רק איתה ועם דומותיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך גוגל עובד?

השאלה "איך גוגל עובד" היא כנראה הגביע הקדוש של כל ...

צוות היידה
11.05.2021
לקריאה

הפרת זכויות יוצרים באינטרנט – החשיבות של תוכן מקורי וייחודי

המאמר הנבואי של ביל גייטס בינואר 1996 ביל גייטס כתב ...

צבי גולדווג
21.03.2022
לקריאה