עמוד הבית > קידום אתרים > נמצאים בתהליך עיצוב אתר חדש? קבלו כמה נקודות שאתם חייבים לקחת בחשבון!

נמצאים בתהליך עיצוב אתר חדש? קבלו כמה נקודות שאתם חייבים לקחת בחשבון!

במרוצת חייו של אתר אנו נדרשים לבצע מידי פעם ריענון ועדכון התואמים את רוח התקופה. אתר הוא ישות "חיה" ודינמית המשתנה אחת לכמה זמן ועל מנת לוודא שהאתר ממצה את הפוטנציאל שלו, ייתכן ותבחרו לרענן את עיצוב האתר פעם בכמה שנים. זהו מהלך נדרש ומבורך ועיצוב חדש לאתר עשוי כמובן להשפיע על קידומו, לטוב ולרע, לכן חשוב להיערך למהלך שכזה עם תכנית עבודה סדורה שתמנע נזקים או פגיעות, אז מהן הנקודות שפשוט חייבים להכיר? יוצאים לדרך!

 

מה זה עיצוב אתר מחדש ולמה לי בכלל לעשות את זה?

כאמור, לתהליך עיצוב מחדש של אתר יכולות להיות מגוון סיבות – החל משינוי תדמיתי או ריענון לשפת המותג לשפת עיצוב חדשנית ועדכנית יותר, דרך רצון לשפר יחסי המרה (CRO) ועד שינוי עיצוב שנובע כתוצאה מגדילת האתר וכמות המידע שיש בו – מה שקורה בדרך כלל בשיווק וקידום אתרי איקומרס, כשנוספות קטגוריות ומוצרים חדשים.

עיצוב האתר מחדש יביא בראש ובראשונה לכך שהוא יראה מודרני, מזמין ומושך יותר. בהנחה והשינוי יכיל גם עבודת איפיון מעמיק, נוכל לצפות מהתהליך גם לשיפור בחווית הגלישה באתר, נוחות הניווט ותהליך גלישה נכון יותר.

בנוסף לשינויים ברמה הוויזואלית, זוהי גם נקודת זמן מצוינת לביצוע ניקיון לאתר ולשפר היבטים טכניים כמו מהירות, ניקוי הקוד ותוספים שאפשר לוותר עליהם, שיפורי אבטחה ועוד.

 

בואו נדבר על ארכיטקטורת אתר

בהיבטי קידום, אבל גם בהיבטי חווית גלישה – פשוט יותר משמעותו טוב יותר. אחד הדברים שגוגל יותר שמה עליו את הפוקוס עם הזמן הוא פשטות הגלישה באתר. גוגל רוצה להנגיש לגולשים אתרים בהם יוכלו להתמצא בצורה טובה ולמצוא את המוצרים/שירותים באתר בצורה כמה שיותר אינטואיטיבית ופשוטה. כדי לוודא שתהליך שינוי העיצוב ייתן את האפקט הרצוי – פישוט תהליך הגלישה, חשוב לתכנן את השינויים הללו מראש.

התפריט באתר הישן שלכם לא הנגיש את כל הקטגוריות בצורה נוחה? זה בדיוק השלב ליצור תפריט נוח יותר המציף את הדפים החשובים בצורה בולטת ומרכזית יותר, קטגוריות חשובות יותר על חשבון קטגוריות פחות מרכזיות. חשבו היטב על מבנה התפריט בעיצוב החדש שלכם, זהו גורם מכריע שמשפיע מאוד על קידום האתר בהמשך.

חלק מהאבולוציה של אתרי איקומרס מתבטאת לרוב בהוספת מוצרים וקטגוריות חדשות שלא היו בתחילת הדרך. בכדי להימנע ממצב של "טלאי על טלאי" כדאי לחשוב על החלוקה של המוצרים לקטגוריות מחדש בעת שינוי העיצוב – זה יעזור לקידום האתר ולנוחות הגלישה.

 

נקודת המבט של SEO על התהליך

נקודת ההסתכלות של מקדם אתרים לקראת תהליך שכזה מכילה למעשה שני אספקטים. הראשון, מדבר על מניעת נזק פוטנציאלי, השני, מדבר על "רווח" שניתן לגרוף כתוצאה מהמעבר.

שינויי העיצוב טומנים בחובם שינויים גם בצירים נוספים כמו תוכן, מיקרו קופי וטקסט שהיו בעמוד ויש להעריך כיצד שינוי בהם עשוי להשפיע.

 

איפה מתחילים? מיפוי המצב הקיים, גיבוי ויצירת סביבת פיתוח

עוד לפני שצוללים פנימה לבדיקה פרטנית של דפים ספציפיים, חשוב להבין כי בעת השינוי העיצובי ייתכנו שתי אופציות – שינוי עיצובי הכולל שינויי כתובות URL (מה שידרוש הפניות 301) או שינוי עיצובי שאינו כולל שינויי כתובות – הדפים יישארו עם אותן הכתובות שהיו לפני.

בשני המקרים, על מנת להעריך את הנזק הפוטנציאלי ולהציע פתרונות בכדי למנוע אותו, יש להתחיל ראשית במיפוי הדפים החזקים באתר.

ההבדל המרכזי הוא שבעת שינוי עיצובי הכולל שינויי כתובת נידרש ליצור קובץ הפניות המכיל את כל הכתובות שמתוכננות לעבור ואת כתובות היעד אליהן יופנו.

מיפוי הכתובות החזקות יעזרו למנוע פגיעה בדפים מרכזיים באתר, המדורגים על ביטויי מפתח ומקבלים תנועה אורגנית – בשלב זה למעשה ננסה להבין מהם הדפים החזקים באתר, על אילו מונחי חיפוש הם מדורגים, למה (לדוגמא, האם המונחים קיימים בעמוד ככותרת/כטקסט) ואילו רכיבים הם מכילים. לאחר מיפוי המצב ההתחלתי נוכל להבין גם אם ישנם שינויים הנדרשים לביצוע ברמת ההיררכיה.

את עבודת העיצוב המחודש מומלץ לבצע ככלל "מאחורי הקלעים" – לבנות את דפי האתר במצב תחזוקה, ולא לפרסם אותם עד שכל העיצוב החדש מוכן. גם כאן, ישנן מספר אפשרויות לביצוע השינוי –

(בכל אופן, עוד לפני תחילת העבודה, מומלץ לבצע גיבוי ידני לכל מקרה שלא יבוא)

שלבי עבודה עיצוב אתר חדש בהיבטי SEO:

  • שכפול האתר לסביבת פיתוח, פיתוח האתר המחודש והעלאת האתר החדש במקום האתר הישן, מה שמכונה "דריסה". במצב זה, למעשה אין שינוי כתובות. החיסרון הוא בכך שכל שינוי המתרחש באתר שבאוויר – לא יעודכן בגרסה זו. בשל סיבה זו, הבחירה בשיטה הנ"ל דורשת שינוי מהיר כדי שהאתר יישאר מעודכן.
  • שינוי על האתר שבאוויר – יצירת דפי האתר כטיוטות ופרסום כאשר הדפים מוכנים – שיטה זו בד"כ דורשת ביצוע הפניות.

המיפוי עצמו כולל גם הנדסה לאחור של האתר במצבו הנוכחי – מה הטייטלים של העמודים, מהן הכותרות וכותרות המשנה ועוד רכיבי on page למיניהם.

שלב "מיפוי הקיים" נגמר למעשה כשיש לנו הבנה מעמיקה על מבנה האתר הנוכחי, זיהינו את הנק' שדורשות טיפול (בהמשך) וביצענו מיפוי הפניות במידת הצורך.

בהנחה והקפדנו על הדגשים לביצוע בשלב זה, נוכל להבטיח שהאתר יעבור את השינוי בשלום ללא הפתעות מיוחדות ולא יחטוף פגיעות.

לאחר פרסום הדפים החדשים (וביצוע ההפניות אם צריך) יש ליצור בקרה ומעקב על דירוגי האתר, לוודא שאין פגיעות והמיקומים נותרים דומים למצב שהיה לפני שינוי. תקופת זמן של שבועיים תספיק על מנת לזהות שינויים שכאלה. אם זיהיתם פגיעה – חשוב להבין מה הוביל לכך ולסגור את "החור בדלי" כמה שיותר מהר.

 

שיפור העיצוב הקיים

כעת לאחר שווידאנו שלא ייווצרו פגיעות כתוצאה מהמעבר, נעבור לחלק השני, איתור הזדמנויות לשיפור. בשלב זה נרצה כמובן לוודא שהעיצוב שלנו מביא לחוויית גלישה חיובית יותר, מוסיף אלמנטים שלא היו באתר בצורתו הקודמת ומניע יותר לפעולה.

  • בדיקת המתחרים ומבנה האתר שלהם – כדאי לבדוק מה המתחרים המובילים בתחומכם עושים, איזה רכיבים האתר שלהם מכיל שיכולים לעזור גם לקידום האתר שלכם, האם יש למתחרה מחשבון שעוזר להעריך עלות צפויה של השירות – זה בהחלט רכיב שעשוי להשפיע על חווית הגלישה ועל כן תרצו מחשבון שכזה גם. הוסיפו רכיבים כאלה לשיפור חווית הגלישה – זה משתלם!
  • האם האתר מניע מספיק לפעולה? חשוב להקפיד לשים דגש על ה"שורה התחתונה" של כל אתר – כמה הוא מניע לפעולה וגורם לגולשים שבו לבצע את מה שאנחנו רוצים שהם יבצעו. חשוב לנצל את המעבר לשיפור יחס ההמרה, כך שיותר גולשים יומרו ללקוחות. הקפידו ליצור "שורות תחתונות" להשארת פרטים/רכישה והציגו הנעה ברורה לפעולה.

 

לסיכום, אם אתם נערכים לתהליך עיצוב מחדש של האתר שלכם – מומלץ להגיע לכך מוכנים, עם תכנית עבודה שתחסוך זמן, כסף ומאמץ. השינוי העיצובי יכול להשפיע בצורה מכרעת על קידום האתר – לכאן ולכאן, לכן יש לנהל אותו בצורה סדורה תוך מזעור הנזקים האפשריים. אנחנו בהיידה מלווים אתרים שעוברים שינויי עיצוב כל העת ובמאמר הבא תוכלו ולהרחיב עוד על שירות ליווי SEO לאתר חדש – היידה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מדריך ליצירת חווית לקוח מוצלחת

כמו כל עסק שרוצה לתת ללקוחות את כל הלב גם ...

צוות היידה
09.07.2017
לקריאה

האיחוד: קמפיין WhatsApp בפייסבוק

וואטסאפ ופייסבוק משיקות פיצ'ר חדש וסופסוף מאחדות כוחות!!! – מודעת ...

נוי בר
23.10.2018
לקריאה