מדריך פרסום תוכן בטאבולה – TABOOLA

בעידן בו אנו צריכים לתפור למידותיו של כל גולש באינטרנט את התוכן המיועד בדיוק עבורו הופכות הפלטפורמות להמלצות תוכן לפופאלריות מתמיד, כך שהתעלמות מהן ממש לא באה בחשבון, השחקנים המרכזיים במגרש כיום הם טבולה ואאוטבריין (הישראליות) שחולשות על שטחי הפרסום בכל האתרים המובילים בארץ ובעולם.

אז אחרי המדריך לפרסום מאמרים באאוטבריין 2018 – הגיע הזמן לתת את הבמה גם לטבולה עם מדריך מקיף להקמת קמפיין.

פלטפורמות פרסום תוכן – טאבולה ואאוטבריין:

זה בדרך כלל יופיע בסוף הכתבות או בצדי האתר עם שלל כותרות מזמינות כמו למשל: "מומלץ עבורך", "מרחבי הרשת", "כתבות נוספות" – המטרה היא לתת לכם הגולשים ערך מוסף לאחר סיום קריאת הכתבה שלשמה נכנסתם עם המלצות לתוכן נוסף, פעמים רבות התוכן מותאם בדיוק עבורכם וההעדפות שלכם כך שיש סיכוי לא רע שלפחות אחת מהכתבות תעניין אתכם מספיק בשביל להקליק.

פתיחת חשבון בטאבולה:

פתיחת חשבון ב-TABOOLA קצת יותר מורכבת מפלטפורמות אחרות, למעשה יש שתי אפשרויות, הראשונה היא יצירת קשר עם נציג של טאבולה דרך הקישור הבא (– לחצו כאן –) ואחרי מספר ימים יצרו אתכם קשר להשלמת התהליך, האופציה השנייה היא דרך אשף התקנה (לחץ כאן להסבר).

היות ונציגי טבולה זמינים מאוד אני ממליץ על האופציה הראשונה, כך גם תוכלו לשאול עוד כמה שאלות שבוודאי יהיו לכם ולקבל מענה מיידי וממקור מוסמך.

חשוב לדעת כי בעת ההרשמה תצטרכו להפקיד סכום של 2000 דולר, אבל לא חייב לנצל את הכל בחודש אחד.

הקמת קמפיין בטבולה:

אז אחרי שהקמתם את חשבון הפרסום שלכם, תשמחו לדעת שהליך הקמת הקמפיין הוא פשוט ומהיר מאוד – ואלו השלבים:

  1. נכנסים אל דף ניהול מסע פרסום – Campaign Management
  2. לוחצים על New Campaign +

3. לאחר פתיחת קמפיין חדש יפתח בפניכם המסך הבא (חילקתי ל-2 צילומי מסך):

 

במסך הבא תצטרכו לשייך את הקמפיין שלכם לאחד הלקוחות השונים (במידה ויש כמובן), תבחרו את שמו של הקמפיין, נדרשת הוספה של טקסט המיתוג (Branding Text) של מסע הפרסום. זהו טקסט הייחוס שיופיע תחת הכותרת והתמונה של מסע הפרסום שלכם במיקומים של Taboola, ולבסוף מטרת הקמפיין (Marketing Objective).

תחת הקטגוריה  Timeframeתצטרכו לבחור את פרק זמן שבו ירוץ הקמפיין, ישנה אפשרות לשנות את השעות בו יופיע הקמפיין ביום על ידי לחיצה על CUSTOM.

לאחר מכן אנחנו צריכים לטרגט את הקהל שלנו במסך  Campaign Targetingשלמען האמת האפשרויות בו הן די מצומצמות ביחס לפלטפורמות אחרות, כמו כן תצטרכו לבחור לאילו מכשירים המודעות יוצגו (סמארטפונים, דסקטופ, טאבלט) ולבסוף, ניהול תקציב הפרסום שלנו (כולל מחיר BID) ואפשרויות שונות לגבי ניצול התקציב.

עוד המלצה קטנה: ב-Creative Traffic Allocation עדיף לבחור באופציית Optimized כך שהקמפיין שלכם יחולק בצורה שבה ינוצל יותר תקציב על מה שעובד טוב, האופציה השנייה היא שווה בשווה.

Tracking – עוד אופציה שימושית מאוד היא הטמעת קוד UTM, בעזרתו תוכלו לזהות מהיכן הגיעו אליכם הגולשים, אחרי שתטמיעו את הקוד תוכלו לראות את הנתונים בגוגל אנליטיקס וזה יעניק לכם הרבה מידע על קהל היעד שלכם.

המסך האחרון אליו תגיעו לפני תחילת הקמפיין הוא המסך הבא:

 

במסך הזה תעצבו את המודעות שיופיעו לגולשים, בשורת הכתובת העליונה אתם צריכים לשים את קישור ה-URL של המאמר וללחוץ ADD, לאחר מכן תפתח לכם לשונית עם המודעה שם תוכלו לשנות את התמונה או את הכותרת כרצונכם, שוב אדגיש כי ההמלצה היא לשכפל את המודעה ולבחור מספר כותרות ותמונות בכדי לראות מה עובד הכי טוב (A/B Testing).

A/B Testing לתמונות וכותרות:

בסופו של דבר מספר ההקלקות או יחס ה-CTR אם תרצו לא יוכרע בשל איכות התוכן שלכם (והוא חשוב בהחלט!) אלא בזכות הכותרות/תמונות שתבחרו לשלב במודעות, אתם תצטרכו לבחור בין כותרת אינפורמטיבית לכותרת שיווקית, בין תמונה מושכת לתמונה שאולי פחות מושכת אבל מתארת את המוצר שלכם באופן טוב יותר.

סביר להניח שאתם מכירים את קהל היעד שלכם בצורה הכי טובה, ועדיין תצטרכו לבדוק מה גורם לקהל שלכם להקליק, לכן ההמלצה היא לערוך A/B Testing בין כותרות ותמונות שונות, אנחנו צריכים לזכור גם שכותרות/תמונות מושכות עלולות להשיג כמות יפה של הקלקות, אך לאו דווקא כאלה שנרצה שיקליקו, וכפי שאתם מבינים כל כניסה למאמר עולה לכם כסף ולכן זה יהיה בזבוז.

ואם אתם מחפשים קצת נתונים ספציפיים או עזרה ממשית, תוכלו להיעזר במאמר על הכלי השימושי של טבולה Taboola Creative Trends שייתן לכם קצת יותר מידע על מה עובד/לא עובד בכל הקשור לכותרות ותמונות.

גם לגבי התוכן עצמו תצטרכו לבחור בין מספר אופציות, ישנה אפשרות לתת ערך אינפורמטיבי בעזרת תוכן מקצועי ואז האופציה הטובה עבורכם היא לצבוע את הקהל שנכנס למאמר (יפורט בהמשך), יש אפשרות לבחור בתוכן שיווקי אבל צריך לזכור גם את העובדה שיש קהל רב שנרתע מתוכן שיווקי, והאפשרות היותר מומלצת היא לשלב ביניהם עם תוכן מקצועי בשילוב של טופס יצירת קשר או פסקה שיווקית בסוף המאמר.    חשוב לציין שהפלטפורמה של טבולה הרבה יותר ידידותית לתוכן שיווקית מהפלטפורמה של אאוטבריין ואם יש לכם תוכן שיווקי לקדם, סיכוי גדול יותר שזה יאושר בטבולה.

כמובן שישנם איסורים שיפסלו את הקמפיין שלכם כמו: איסור קידום תכנים פוגעניים, הונאות או פעילות בלתי חוקית, ותכנים הקשורים ב-אלכוהול, הימורים, מסחר אלקטרוני, פרסומים פוליטיים, תרופות ועוד – לרשימה האיסורים המלאה לחצו כאן.

הנה דוגמה לקמפיין שערכנו עבור חברה גדולה ומוכרת:

Impressions – חשיפות: כמות האנשים שנחשפו לתוכן שלכם, ניתן לראות בדוגמה שלפניכם את הפוטנציאל הגדול, ככל שהתקציב יהיה גדול יותר כך גם כמות החשיפות תגדל.

CTR – אחוז המקליקים על המודעה מתוך כמות הנחשפים, זהו למעשה הנתון הכי חשוב. כך תדעו האם הצלחתם מבחינה קריאייטיבית ואם התוכן שלכם באמת מעניין, המטרה שלנו היא אחוז CTR גבוה, אולם חשוב להדגיש כי אם תשיגו CTR גבוה אבל הכותרת או התמונה לא יציגו את התוכן שלכם בצורה טובה אז לא השגתם את מטרתכם כי למעשה תקבלו הקלקות מאנשים שהם לא קהל היעד שלכם.

Clicks – כמות המקליקים על המודעות.

Average CPC – מחיר ממוצע לקליק, זאת אומרת כמות התקציב שניצלתם לחלק לכמות ההקלקות, או במילים אחרות כמה כסף עלה לכם בעבור כל כניסה של בנאדם בודד למודעה שלכם:            (0.3 = 835.80/2786)

CPM – מחיר לאלף חשיפות – מה המחיר ששילמתם בעבור 1000 חשיפות באתרים השונים.

Spent – כמות הכסף שנוצל מתוך סך התקציב שלכם.

מחיר לקליק CPC – מעיד על הסכום שאתה מוכן לשלם עבור כל קליק. ככל שהמחיר לקליק גבוה יותר, כך המאמרים שלך יהיו תחרותיים יותר בכל הרשת, כלומר, הם יוצגו בתדירות גבוהה יותר. אם תגדילו את הצעת המחיר שלכם, סביר שתקבלו יותר קליקים על מסע הפרסום שלך.

הקמפיין באוויר!

אז אחרי שיצרתם תוכן איכותי, בחרתם כותרות ותמונות – בוודאי תתעניינו בנתונים הסטטיסטיים של הקמפיין, במערכת קיימות מספר אפשרויות להצגה, אך בחרתי להציג כמה מתוך המעניינות ביותר:

כאן למשל, תוכלו לראות באילו אתרים קיבלתם את כמות החשיפה הגדולה ביותר ובאילו אתרים אחוז ה-CTR הוא הגבוה ביותר.

אפשר למשל לראות שבקמפיין הזה נחשפנו בעיקר ל-YNET, וואלה, רוטר, גלובס, ספורט 5 ועוד. זה מחולק לפי כמות חשיפות, הקלקות, אחוזי  CTRוממוצע תשלום בעבור כל הקלקה.

בצד ימין אתם יכולים לבטל אתרים שנראים לכם לא רלוונטיים, או להגביר חשיפה באתרים שמביאים לכם CTR גבוה יותר, למשל אם אתם מפרסמים משהו שיכול לגעת בקהל של חובבי ספורט כמו למשל שעוני ספורט אז מומלץ להגדיל את כמות החשיפה והתקציב באתר ספורט 5, ועדיין להשאיר תקציב לאתרים נוספים כי ייתכן שגם שם תמצאו קהל שרלוונטי אליכם.

הנה עוד נתון שאולי יעניין אתכם – בעידן שלנו הסמארטפונים הפכו למכשיר בו הגולשים מייצרים הכי הרבה אינטראקציה באינטרנט. כן, גם בכל הקשור לפרסומות וקריאת תוכן למרות המסך הקטן ביחס לדסקטופ, במסך הזה אתם יכולים לראות את האחוזים הגבוהים שתקבלו מסמארטפונים לעומת דסקטופ/טאבלט.

ישנם נתונים נוספים שתוכלו להסתכל עליהם במהלך הקמפיין כמו: אילו תוצאות אתם משיגים בימים שונים בשבוע, מאיזה מדינה מגיעות ההקלקות (בהנחה ואתם מכוונים גם להקלקות מחוץ לישראל), מה ההעדפות של הגולשים שהקליקו על התוכן שלכם ועוד, זאת אומרת אילו עוד תחומי עניין יש להם מלבד התחום שלכם.

פרסום רימרקטינג:

הטמעת קוד רימרקטינג באתר/מודעה שלכם תשדרג את האפקטיביות של הקמפיין שלכם, מה שקורה הוא שאתם מטמיעים קוד שבעזרתו תוכלו "לצבוע" (לאגור) את כל מי שנכנס לתוכן שלכם והתעניין, באמצעות הדאטה שתאספו תוכלו לפרסם להם תוכן שלכם במודעות הבאות.

צריך להבין שהקהל שנכנס כבר הביע עניין בכם, לכן האפשרות שהוא יהפוך ללקוח פוטנציאלי גבוהה בהרבה מאשר קמפיין רגיל, מה שכן פעמים רבות מפרסמים צובעים קהל יעד שהוא לאו דווקא רלוונטי אליהם, אבל אם הכותרת שלכם תהיה ממוקדת לקהל שלכם + ערך אינפורמטיבי שתעניקו להם באמצעות מאמר תהיו יכולים להיות בטוחים שהקהל שצבעתם הוא איכותי ורלוונטי אליכם.

ישנה גם אפשרות להוסיף בסיום המאמר טופס יצירת קשר על מנת לאסוף לידים, כמובן שכמות הלידים תהיה תלויה בערך האינפורמטיבי שתתנו לגולש, לכן חשוב מאוד שהתוכן יהיה באיכות גבוהה, כבר הקמתם קמפיין, כבר השקעתם כסף, אל תיפלו באיכות התוכן!

 

הטמעת קוד פיקסל של טבולה:

אז כפי שכבר הבנו מפרסום רימרקטינג, הפיקסל מאפשר לבנות קהלים מותאמים אישית, קבוצות משתמשים שתוכלו להתמקד בהם על סמך ביקורים או אינטראקציות עם האתר שלכם.

יצירת והתקנה של הקוד היא פעולה די פשוטה וחד פעמית המבוצעת באתר שלך, אך ראשית תצטרכו להוציא את הקוד מטבולה – לחצו Add pixel לאחר מכן תצטרכו לבחור בין קוד המרות, צפייה בדף, או רימרקטינג.

חשוב לשים לב שהקוד צריך להיות מותקן ב header בכל דפי באתר שלכם.

כמובן שתוכלו להטמיע בכל מאמר גם פיקסלים של ערוצי פרסום נוספים כמו גוגל/פייסבוק ועוד.

קידום סרטונים בטאבולה:

אפשרות חדשה שמציעה כעת טאבולה היא פרסום של סרטוני וידאו, כולנו מודעים לנתונים הסטטיסטיים שמדברים על כך שהקורא הממוצע צורך פחות תוכן ולכן יש חשיפה ותשומת לב גדולה יותר לעזרים ויזואליים וסרטונים, כך שאם אתם מעוניינים באופציה הזאת והיא רלוונטית עבורכם כדי שתנסו אותה – למידע נוסף על האפשרות לחצו כאן

סיום קמפיין בטאבולה:

סיימתם קמפיין? זה הזמן לנתח ולהבין מה בדיוק עבד/לא עבד, ניתוח נתוני ה-CTR והפקת דו"ח סיום קמפיין הם הכרחיים בעיני בהנחה ותרצו להמשיך ולפרסם בפלטפורמות להמלצת תוכן, אם ישנם אתרים שבאופן משמעותי משיגים עבורכם נתוני CTR גבוהים יותר אז מומלץ להגביר את הפרסום באתרים הללו בקמפיין הבא, מומלץ גם לנסות להבין אילו תמונות/כותרות הביאו נתונים טובים יותר על מנת להמשיך במגמה הזאת בקמפיינים הבאים.

2018-09-15T22:39:29+00:00

אודות המחבר:

אילון סבג - מנהל התוכן בחברת היידה ו-AD-Media אילון הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים עם התמחות בשפות שונות, ובנוסף הוא בוגר תואר ראשון בפוליטיקה ותקשורת. בצבא שירת ביחידה מודיעינית של חיל האוויר והמשיך לשירות קבע במשך שנה וחצי, השירות כלל הדרכה ועבודה מול צוותי אוויר עם מערכות מחשוב מתקדמות.

השאר תגובה

logo
צרו איתנו קשר מיידי!
אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם