איך לתת למתחרים שלך לעבוד בשבילך? כלים למחקר מתחרים ברשת
כולנו יודעים שאיכות על-פני כמות היא מטרת המשחק בתחרות המודרנית של "קידום אתרים". עם זאת, לעתים קרובות זה יכול להיות איטי, מייגע ומתסכל לנסות למצוא מקורות חדשים של קישורים (נכנסים) מאתרים איכותיים. בשנים האחרונות היו מספר עדכונים לאלגוריתם של "גוגל" שגרמו לשינויים מרחיקי לכת בדירוגים בתוצאות החיפוש. ידוע לרוב בעלי האתרים ולמקדמי האתרים שקישורים נכנסים מאתרים בעלי סמכות הם "בריאים" לאתר ותורמים להתקדמותו, אז מאיפה מתחילים?
למזלכם, המתחרים שלכם עושים חצי עבודה בשבילכם.
במדריך הבא תלמדו איך לנצל את עבודת המתחרים שלכם לטובת הלקוח שלכם.
מחקר מתחרים – שלב אחר שלב
שלב ראשון: מי המתחרים שלך?
לפי דעתי זו השאלה החשובה ביותר גם בעת הקמת העסק, האם המתחרים שלך הם חברות ענק עם תקציבים אסטרונומיים או אולי הם בסה"כ אנשים פשוטים שרוצים להתפרנס בכבוד – מה שבטוח הם רוצים את אותו דבר בדיוק כמוך – לקוחות וכסף.
איך מתחילים לאתר את המתחרים?
קיימים מספר כלים ברשת שיעזרו לכם למצוא את המתחרים, אמליץ על מספר כלים ובנוסף אתן את הפתרון הקלאסי והנוח.
הקלאסי: חיפוש ע"י הפקודה "Related" – הדבר הפשוט ביותר הוא לתת ל"גוגל" לאתר בשבילך את המתחרים ע"י כתיבת הפקודה: Related: www.xxx.co.il/xxx.co.il
הפקודה הזו אומרת למנוע החיפוש "תביא לי את כל התוצאות הדומות ל- xxx.co.il (הכתובת משתנה לכתובת של אחת מהחברות שאתה ידוע בוודאות שהיא בין המתחרות שלך.
(כמובן שאם יש לך אתר שבבעלותך אתה מקליד את הכתובת שלו ותוכל לראות מי "דומה" לך.
תקבלו תוצאות בדיוק כך;
המתוחכם: שירות SimilarSites – אי אפשר בלי לפרגן לחברה ישראלית שעושה עבודה מצויינת בתחום, חברת SimilarGroup היא חברה ישראלית שמנתחת תעבורה ברשת, אחד משירותי החברה מאפשר למצוא אתרים "דומים" (אפשר להבין את מהשם, לא?) ובכך מצאתם לכם עוד אתרים שעלולים להיות המתחרים שלכם (ולא שמעתם עליהם קודם).
שירות נוסף ומוכר יותר של החברה הוא שירות: Similarweb שמנתח תנועת גולשים לאתרים ברשת.
צירפתי תמונה עם קצת הסבר;
.
הסבר: בדוגמה לקחתי אתר שמתעסק בפורקס (forex) בשם eToro, לצורך ההדגמה הוא המתחרה הגדול ביותר שאני מודע אליו. בעזרתו אני הולך למצוא עוד מספר מתחרים.
בתוצאה השנייה אתם מזהים את תוכנית השותפים של eToro כך שמבחינתי אין לי מה לעשות איתה ואני מחשיב אותה תחת האתר הראשי.
אבל בתוצאות שצבועות בצבע כתום אפשר כבר לראות מתחרים עם התאמה של 99%! מה שאומר שמצאתי במספר קליקים בודדים עוד 40 מתחרים (התמונה חתוכה).
עוד כלי נחמד בהקשר זה: https://www.siteslike.com/
אפשר להתקדם?
בדוק את פרופיל הקישורים של המתחרים שלך
אם האתר שלך הוא "הדג הקטן בבריכה הגדולה", רוב הסיכויים שהתחרות היא נגד מספר מתחרים גדולים, שבדרך כלל מונים צוות אנשי שיווק (מקדמי אתרים) וסביר להניח שכבר השיגו לעצמם קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים מובילים בתעשייה שלך או בכלל.
לחילופין, ייתכן שראית מתחרה קטן שמתחיל לעלות בתוצאות של מילות מפתח מהתחום שלך – כלומר שהוא כרגע בתהליך של קידום אתר שכנראה עושה את הדברים בצורה נכונה או שהוא עובד עם "שיטות הכובע שחור – BlackHat" (שכדאי להימנע מהן) וזה כבר סיפור בפני עצמו. כך או כך, אלו המתחרים שנמצאים כרגע מעליך ואלו הם האתרים שהולכים לעזור לך לעקוף אותם.
.
שלב שני: רכישת שירות לבדיקת פרופיל קישורים
ישנם מספר שירותים כאלו שאני ממליץ עליהם מנסיון:
- – Ahrefs שירות שאני מאוד אוהב בזכות הגרפים המסכמים והמתקדמים שבו.
- – OpenSiteExplorer מאפשר השוואה בין מספר מתחרים ומציג מידע מפורט על איכות הקישורים.
- Majestic Seo – כלי נהדר למחקר קישורים של מתחרים וזיהוי קישורים ואתרים סמכותיים.
להדגמה זו יהיה עלינו לבחון מספר מתחרים "הנלחמים" על מילות מפתח הקשורות אלייך.
הצעד הראשון הוא לחפש ב"גוגל" את המתחרים הבולטים שמופיעים על מילות מפתח מהתחום שלך (הייתי ממליץ לבחור מספר "מילות מפתח" ולבדוק מי המתחרים שחוזרים על עצמם בעשרת התוצאות הראשונות), לאחר מכן אסוף לפחות 3-5 מתחרים מהתחום שלך והתחל את הבדיקה; הכנס ל- OpenSiteExplorer הדבק את הכתובת, הורד את כל פרופיל הקישורים בדיוק כמו בתמונה לקובץ CSV. (לאחר מכן יש לחזור על הפעולה לשאר המתחרים שאספת).
*לקבלת התוצאות הטובות ביותר, וודא שאתה לא נוגע בפילטרים.
ברגע שיש לך את כל קבצי ה-CSV עם הקישורים של המתחרים שלך תרכז את כל הנתונים לאקסל אחד בשביל הנוחות, באקסל יהיו נתונים רבים מטקסט עוגן, Nofollow או DoFollow עד לסמכותיות האתר (PA/DA)..ועוד. (ראה תמונת הדגמה לנתונים)
.
שלב שלישי: סינון נתונים לפי הצרכים שלך
העבודה השחורה מתחילה. כעת אתה צריך לעשות סינון ולבחור את האתרים שבאמת יכולים להועיל לך, את זה תעשה בעזרת המסננים של האקסל.
המלצות לסינון:
– סינון כפילויות: מכיוון ולקחנו מספר פרופילים של מתחרים וריכזנו אותם בקובץ אחד, סביר להניח שיש כפילויות.
- – לפיPage Authority : מהמספר הגבוה ביותר אל הנמוך ביותר.
- – לפי Domain Authority: כנ"ל מהגבוה לנמוך.
- – לפי Follow/NoFollow
אחרי הסינון בחר לעצמך בתור התחלה 10-20 אתרים איכותיים ביותר מתוך הרשימה, הכנס אותם לאקסל נפרד (או סמן אותם בצבע באקסל הנוכחי), פתח את האתרים ותראה את סוג הקישור שהמתחרה שלך קיבל.
זה קישור מתוך מאמר? זה קישור מתחת לווידג'ט? תבחן כל אתר בצורה כזו.
*עד כה, כל מה שעשינו הוא לגלות איזה סוג קישור צוות השיווק של אותו מתחרה יצר והאם הוא עשה זאת בצורה תקינה וחוקית לפי כל הכללים.
מעולה. מה כל זה אומר לנו?
– האתר שפרסם את המאמר של המתחרה שלך מקבל "פוסטים-אורחים" ומוציא מהם קישורים.
– צוות השיווק של המתחרה שלך עשה עבודה טובה (אם זה כתיבת תוכן טוב או שיתופי פעולה עם אותו אתר).
שווה גם לבחון לעומק כמה אותם אתרים רלוונטיים לאתר שלכם לפני שאתם מקבלים קישורים. כדאי להסתכל באילו מילות מפתח ממוקד כל אתר וכיצד הוא מדורג בגוגל באותם ביטויים.
מומלץ להיעזר בכלים לבדיקת מיקומים – כמו ZEFO או Rankranger (שתיהן אגב מישראל)
שלב רביעי ואחרון: יצירת קשר ופרסום מאמר משלך
השלב הבא הוא לפנות לעורכים של האתר ולהציע להם את התוכן שלך.
אם אתה בר מזל, באתר יהיה דף יצירת קשר עם קצת מידע על פוסטים אורחים ועל הכללים.
נסה לקבל כמה שיותר מידע על הדרישות שלהם, כך תוכל למקד את התוכן שלך ותדע על אילו דברים לשים דגש ובכך תקטין את משך "ההתברברות" באימייל עם בעל האתר על "כן טוב לא טוב".
לסיום, סקירה של כמה כלים נוספים שיעזרו לכם בעבודה (חלקם בתשלום):
- ScreamingFrog – כלי נהדר לביצוע אופטימיזציה לאתרים ומחקר של המתחרים שלכם
- Semrush – אילו מילות מפתח שולחות תנועת גולשים לאתר של המתחרים שלך?
- Keywordspy – אילו מילות מפתח אורגני + ממומן משתמשים המתחרים שלכם?
- SpyFu – מיועד עבור מחקר למפרסמים ופחות לצרכי SEO.
קישור למאמר עם סקירה של כלים נוספים למחקר מתחרים
יש לכם המלצות על כלים ושיטות נוספות למחקר מתחרים ברשת? נשמח לשמוע
אליאב
אחלה פוסט !
אחד המאמרים המשעממים שקראתי. מה פה חדש אפילו למי שהתחיל לפני שבועיים ללמוד את העסק? בסדר העיקר יש לינק דו-פולו לאתר…
מכבד את דעתך, יכול להיות שאתה יודע ואחרים לא.
תודה רבה !
לאורי – Get a life
מה שיפה הוא שתמיד יש מה ללמוד או להיזכר בדברים ששכחת.
אחלה מאמר, תמשיך לחדש ולהזכיר לכולנו.
אמיר
אחלה מאמר אליאב ! אמנם מכוון יותר למקדמים מתחילים אבל כמו שכתב אמיר תמיד טוב לרענן את הזיכרון 🙂
Gj
לב ואמיר תודה רבה, אכן המאמר מכוון לשוק של המתחילים ולכאלו שכבר שכחו מאיפה הם באו 😉
קודם תודה לאליאב על הפוסט
מסכים שלאנשים שונים הפוסט יכול לתרום בצורה שונה.
בכל מקרה שווה לבחון את הכלים השונים המוצעים פה בפוסט. מניסיוני לכל מקדם בדרך כלל יש את הכלים הספציפיים הקבועים שהוא נוהג להשתמש בהם והרבה פעמים כדאי להתרענן ולבחון כלים נוספים כפי שמוצעים כאן.
פוסט מצויין ועוזר לי מאד, אני מניח שגם לאחרים לפחות למקדמי האתרים שבינינו. רציתי להמליץ על עוד כלי מצויין (שאני משתמש בו ומרוצה) שנותן אוסף של פתרונות למקדם אתרים ולבעלי עסקים החל מדירוג אתרים במילות מפתח , מעקב קישורי מתחרים , קישורים חיצוניים לאתר עם ציון מידת הסיכון לענישה מגוגל וכן ישנו פתרון אוטומטי ליצירת מדרג seo למילות מפתח במחקר מילות מפתח. המדרג נקרא "רמת הקושי להתברג עם מילת מפתח לדף ראשון בגוגל" ובאנגלית "overall keyword difficulty". מניסיוני עם השימוש בכלי זה ,זה חוסך לכם המון זמן וגם המדד איכותי מאד, תאמינו לי זה הופך את מחקר מילות המפתח שאתם עושים להרבה יותר אפקטיבי ורציני ומהיר יותר. אתם גם רואים את חוזק 10 המתחרים בדף ראשון בגוגל למילת הפתח בחתך פרמטרים שונים בקידום אתר … הקישור לכלי ה – SEO PowerSuite : https://www.link-assistant.com/go/?app=sps&get=%28#1086025