עמוד הבית > פרסום ממומן > קמפיין בגוגל - ממה להיזהר?

קמפיין בגוגל – ממה להיזהר?

יש כל כך הרבה מאמרים שעוסקים בפרסום בגוגל (לא מאמינים? תגגלו!), שלא ממש מתחשק לנו לכתוב עוד מאמר נוסף העוסק בכך. במקום זה, הפעם, נלך הפוך על הפוך, ונספר על מספר טעויות נפוצות, שלפעמים, מפרסמים חובבנים (וגם מקצועיים, אבל ששששש… אל תספרו שאנחנו גילינו לכם) עושים, בזמן פרסום בגוגל.
אז תביאו את הקפה (או הקולה) שלכם, קחו לכם כמה דקות פנויות,
ומתחילים…

פרסום בגוגל – מה חשוב שלא לעשות?

דבר אלי בפרחים?
פרסום בגוגל, בראש ובראשונה, מסתובב מסביב למילות המפתח. לכן, הבחירה במילות המפתח הלא נכונות, באופן טבעי, עלולה להפיק תוצאות שונות לגמרי מאלו שלהן אתם מקווים. ישנן לא מעט אסטרטגיות לבחירת מילות המפתח האופטימאליות, וכולן, פחות או יותר, מגיעות במטרה אחת – לספק לכם החזר של ההשקעה בפרסום. כך שגם אם נדמה שתוכלו לסמוך על המזל שלכם בבחירה אקראית של מילות המפתח, תצטרכו להבין שפרסום בגוגל לא בדיוק עובד ככה, וגם אם אתם לא מתכוונים להיעזר בשירותיו של איש מקצוע לאורך כל הקמפיין, בבחירת מילות המפתח רצוי לכם מאד לעשות זאת.

תפסת מרובה – לא תפסת
יש לכם עיניים גדולות? זה אנושי והגיוני, ובכל זאת – לא עובד. למה אנחנו מתכוונים? פעמים רבות, כשאנחנו שואלים את הלקוח מי קהל היעד שלו, אל "מי" הוא פונה, התשובה (ה"חמדנית") לא מפתיעה אותנו – "אל כולם!". עכשיו, זה יפה מאד לפנות אל "כולם", רק לא מאד מציאותי, גם לא באמצעות פרסום בגוגל, שנחשב לאפיק פרסום יעיל. ולכן, כל ניסיון לפנות אל "כולם", בסופו של דבר מסתיים בזה שאתם מגיעים אל אף אחד…

שגרה, זה רע?
מכירים את זה שאומרים לכם לא להיות שליליים? ובכן, כאשר אנחנו מדברים על הפרסום בגוגל, קצת שליליות היא דבר טוב. כלומר, אנחנו מתכוונים להגדרת מילות המפתח ה"שליליות" בקמפיין שאתם מעלים. הדרה נכונה של המילים הללו עשויה לחסוך לכם מאות ש"ח בחודש, בזכות צמצום חשיפתו של העסק לגולשים שהוא אינו רלוונטי עבורם. אתם חושכים תחסכו חשיפות וקליקים שמיותרים לכם, וממילא, לא נמצאים מאחוריהם גולשים שאתם עשויים להתייחס אליהם כאל "מתעניינים" או "לקוחות פוטנציאליים".

תקציב פרסום

תהיו עם היד על הדופק ושימו לב לניצול התקציב שלכם והיזהרו מחריגות או בזבוז כספים שלא לצורך או מיצירת חשיפות בביטויים לא נכונים.

למעשה, כאן הגענו לנקודה האחרונה והחשובה ביותר – הכרה במגבלות שלכם.
תראו, אנשים מסוימים עוסקים בתחומי עיסוק מסוימים ומתמקצעים בהם. יש לכך לא מעט סיבות. אף אחד לא מצפה מכם לדעת לעשות הכל, וגם אתם, כדאי מאד שלא תצפו לזה מעצמכם. פרסום בגוגל, קידום אורגני, קידום ממומן ושיווק ברשת בכלל, הם מקצועות בפני עצמם, לא משהו שאתם יכולים לעשות בין ניהול העסק שלכם לבין השנ"צ בשבת. ולכן, גם אם נדמה לכם שזה משהו שאתם יכולים לשלוף מהשרוול, רוב הסיכויים שתאכלו הרבה חצץ (ותבזבזו לא מעט כסף) בניסיונות שלכם לדייק את הקמפיין. לא חבל…?

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

ליווי SEO במעבר לאתר חדש – למה אתם חייבים מקדם אתרים בתהליך?

בעולם השיווק מחלקים את העבודה על המוצר לכמה שלבים שונים: ...

אסף כהן
11.02.2018
לקריאה

Pinterest – הרשת החברתית שכולם מדברים עליה

אחד הדברים היפים במדיה החברתית, הוא הדרך בה אנו נחשפים ...

אנידור חקק
16.02.2012
לקריאה