עמוד הבית > פרסום ממומן > איך בונים קמפיין בגוגל?

איך בונים קמפיין בגוגל?

יש כל כך הרבה מאמרים שעוסקים בפרסום בגוגל (לא מאמינים? תגגלו!), שלא ממש מתחשק לנו לכתוב עוד מאמר נוסף העוסק בכך. במקום זה, הפעם, נלך הפוך על הפוך, ונספר על מספר טעויות נפוצות, שלפעמים, מפרסמים חובבנים (וגם מקצועיים, אבל ששששש… אל תספרו שאנחנו גילינו לכם) עושים, בזמן פרסום בגוגל.
אז תביאו את הקפה (או הקולה) שלכם, קחו לכם כמה דקות פנויות,
ומתחילים…

פרסום בגוגל – מה חשוב שלא לעשות?

דבר אלי בפרחים?
פרסום בגוגל, בראש ובראשונה, מסתובב מסביב למילות המפתח. לכן, הבחירה במילות המפתח הלא נכונות, באופן טבעי, עלולה להפיק תוצאות שונות לגמרי מאלו שלהן אתם מקווים. ישנן לא מעט אסטרטגיות לבחירת מילות המפתח האופטימאליות, וכולן, פחות או יותר, מגיעות במטרה אחת – לספק לכם החזר של ההשקעה בפרסום. כך שגם אם נדמה שתוכלו לסמוך על המזל שלכם בבחירה אקראית של מילות המפתח, תצטרכו להבין שפרסום בגוגל לא בדיוק עובד ככה, וגם אם אתם לא מתכוונים להיעזר בשירותיו של איש מקצוע לאורך כל הקמפיין, בבחירת מילות המפתח רצוי לכם מאד לעשות זאת.

תפסת מרובה – לא תפסת
יש לכם עיניים גדולות? זה אנושי והגיוני, ובכל זאת – לא עובד. למה אנחנו מתכוונים? פעמים רבות, כשאנחנו שואלים את הלקוח מי קהל היעד שלו, אל "מי" הוא פונה, התשובה (ה"חמדנית") לא מפתיעה אותנו – "אל כולם!". עכשיו, זה יפה מאד לפנות אל "כולם", רק לא מאד מציאותי, גם לא באמצעות פרסום בגוגל, שנחשב לאפיק פרסום יעיל. ולכן, כל ניסיון לפנות אל "כולם", בסופו של דבר מסתיים בזה שאתם מגיעים אל אף אחד…

שגרה, זה רע?
מכירים את זה שאומרים לכם לא להיות שליליים? ובכן, כאשר אנחנו מדברים על הפרסום בגוגל, קצת שליליות היא דבר טוב. כלומר, אנחנו מתכוונים להגדרת מילות המפתח ה"שליליות" בקמפיין שאתם מעלים. הדרה נכונה של המילים הללו עשויה לחסוך לכם מאות ש"ח בחודש, בזכות צמצום חשיפתו של העסק לגולשים שהוא אינו רלוונטי עבורם. אתם חושכים תחסכו חשיפות וקליקים שמיותרים לכם, וממילא, לא נמצאים מאחוריהם גולשים שאתם עשויים להתייחס אליהם כאל "מתעניינים" או "לקוחות פוטנציאליים".

למעשה, כאן הגענו לנקודה האחרונה והחשובה ביותר – הכרה במגבלות שלכם.
תראו, אנשים מסוימים עוסקים בתחומי עיסוק מסוימים ומתמקצעים בהם. יש לכך לא מעט סיבות. אף אחד לא מצפה מכם לדעת לעשות הכל, וגם אתם, כדאי מאד שלא תצפו לזה מעצמכם. פרסום בגוגל, קידום אורגני, קידום ממומן ושיווק ברשת בכלל, הם מקצועות בפני עצמם, לא משהו שאתם יכולים לעשות בין ניהול העסק שלכם לבין השנ"צ בשבת. ולכן, גם אם נדמה לכם שזה משהו שאתם יכולים לשלוף מהשרוול, רוב הסיכויים שתאכלו הרבה חצץ (ותבזבזו לא מעט כסף) בניסיונות שלכם לדייק את הקמפיין. לא חבל…?

 

מקדמת אתרים ומנהלת לקוחות בחברת היידה דיגיטל בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה מאוניברסיטאת קליפורניה ותואר שני בניהול מאוניברסיטה לעסקים פפרדיין.  דיאנה חובבת ספורט ושוק ההון. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

פיתוח אפליקציות לפייסבוק | אפליקציות פייסבוק

אם יש מקום שאתם חייבים להיות נוכחים בו – מדובר ...

אנידור חקק
20.04.2011
לקריאה

האם שם הדומיין או הסיומת משפיעים על קידום אתר?

הבחירה בכתובת דומיין לאתר היא משמעותית, לא תמיד ברמת הקידום ...

אילון סבג
30.06.2019
לקריאה