עמוד הבית > מאמרים > החיפוש משתנה וגוגל משתנה בהתאם – מה צופן העתיד ב- SEO?

החיפוש משתנה וגוגל משתנה בהתאם – מה צופן העתיד ב- SEO?

אי אפשר להתעלם מהשינויים התכופים בתוצאות החיפוש בגוגל. אנחנו פחות מרגישים את זה כמו שהשכנים ב- GOOGLE.COM  מרגישים את זה, אבל חייבים להתחיל לחשוב כמו גוגל כדי להבין לאן כל השוק הזה הולך.

בעולם שבו כולנו מחוברים בכל רגע נתון דרך סמרטפונים, טאבלטים, מחשבים ולאחרונה גם אמצעים לבישים כשבדור הבא הטכנולוגיה תשתלב בכל מכשיר ביתי באמצעות IOT , חווית החיפוש משתנה באופן תמידי.

ממצב שבו היינו מחפשים רק ממחשב נייח, אנחנו מחפשים מכל מקום בכל רגע נתון ומצפים שגוגל ימשיך לספק תוצאות טובות יותר שיתאימו לנו.   אחד השינויים המשמעותיים בשנים האחרונות הוא הגדילה בכמות החיפושים הקוליים (Voice search), מה שמגדיל משמעותית את ביטויי החיפוש ומשנה את אופן החיפוש למשהו יותר אינטימי, אישי ומיידי.

גוגל נמצאת סביבנו בכל רגע

גוגל עושה את ההתאמות ומבינה שאנחנו מחפשים מידע גם כשאנחנו לא ממש במנוע החיפוש הרגיל של גוגל.  היא מטמיעה את המנוע שלה בצורה יותר טבעית בכלל הפלטפורמות ויוצרת נוכחות במגוון מצבים שאנו מחפשים אחר מידע.

אם גוגל הייתה נשארת עם מנוע בסיסי בלבד היא כבר מזמן לא הייתה רלוונטית כי יש כיום עוד המון דרכים לגלות מידע ברשת.   כך, באמצעות שירותים ממוקדים יותר  והתאמה טובה יותר של התוצאות בהתאמה אישית לכל משתמש – גוגל נשארת רלוונטית.

גוגל ממשיכה להיות סביבנו ולספק לנו מידע בשלל פלטפורמות ואפשרויות:

  • חיפוש לוקאלי ממוקד באמצעות גוגל מפות
  • חיפוש באמצעות מכשירי אנדרואיד
  • הבנה טובה יותר של כל משתמש, הדברים אותם הוא מחפש, מה מעניין אותו, למה הוא באמת מתכוון בכל חיפוש ועוד.. לא חסרים לגוגל מוצרים ושירותים בהם אנו משתמשים ומהם היא לומדת טוב יותר על כל אחד ואחת מאתנו.  בין היתר: גוגל כרום, דרייב, ג'ימייל, יומן, יוטיוב ועוד…

 

מנוע חיפוש סמנטי

אחד השינויים המשמעותיים ביותר נובע מהחיבורים שגוגל יודעת לבצע בין נושאים שונים.  גוגל מבינה שבסופו של יום היא לא רוצה לספק קישורים לתשובות – היא רוצה לספק מידע עובדתי ומהימן.  היא רוצה להבין טוב יותר איך ישויות שונות קשורות אחת לשנייה ולהסיק מכל שאילתה שאנחנו שואלים מה אנחנו מצפים לקבל.  זו הסיבה שאפשר לשאול את גוגל שאלות כמו:

serp dude

כולנו שמענו במהלך 2015 שלצד קישורים ותוכן, האלמנט המשפיע ביותר על אלגוריתם החיפוש כיום הוא ה- Rank brain, שהוא למעשה אלגוריתם שמלמד את עצמו (BI) כדי לספק תוצאות מדויקות יותר לכל משתמש.

כל השינוי הזה נשען על איסוף מידע רב שגוגל עושה על כולנו (בין היתר לאחר שהבינה טוב יותר מיהו כל פרופיל גוגל באמצעות חיבור כלל הפלטפורמות בזמנו בגוגל פלוס).  כך גוגל מייצרת לעצמה מידע עובדתי לגבי אנשים, מקומות ומידע שכל אחד מאיתנו מחפש – כך שהיא יכולה ללמוד מה אנחנו רוצים לקבל גם אם לא חיפשנו אותו מפורשות.

 

תוצאות מותאמות אישית

ימי החיפוש האובייקטיביים חלפו להם.  בחיפושים רבים נראה תוצאות שיתאימו במיוחד עבורנו.  כך למשל אם אני מחפש בגוגל "אסף כהן" אני אקבל את אסף שעובד אתי בהיידה, תסכימו אתי שלא חסרים אנשים שנקראים אסף כהן בארץ…  עדיין אני אראה את התוצאות הבאות:

אסף כהן

 

אם אני אחפש אחר חנות GAP  ולאחרונה רכשתי משם פריטים, אראה בתוך גוגל את המידע הבא:

Gap

 

מנוע שמספק תשובות ולא קישורים לתשובות

ככל שהזמן חולף גוגל מספקת יותר ויותר תשובות ופחות קישורים לתשובות.  זה אולי נובע מהרצון להשאיר אותנו יותר זמן בגוגל (כתגובה לפייסבוק) ואולי מהרצון לתת חוויה טובה יותר לגולש.

מי שמפסיד מכך באופן ישיר הם בעלי האתרים שבעבר הרוויחו גולשים שחיפשו מידע על "גמר ליגת האלופות" למשל והיום לא צריכים לצאת מגוגל.

גמר ליגת האלופות

 

כבר ב- 2012 כשחיפשתי בגוגל Olympic games (האולימפיאדה התקיימה באותו זמן) – במקום לקבל קישורים החוצה, קיבלתי את כל המידע ישירות בתוצאות החיפוש:

olympic

 

בחיפוש אחר מונחים מקצועיים תקבלו את כל המידע הנדרש – ישירות בגוגל:

SAAS

 

גוגל אפילו תספק מידע רלוונטי נוסף באותו תחום:

 

saas 2

 

התוצאות הלוקאליות הופכות בהדרגה להיות התוצאות הרלוונטיות ביותר

גוגל ממשיכה להשקיע בתוצאות מותאמות כשהחיפוש הלוקאלי הולך ומשתפר משנה לשנה (אפילו בישראל).  לאט לאט גוגל משלבת פילטרים נוספים כמו מחיר, דירוגים, תאריכים וכו' שעוזרים לגולש לפנות קודם כל לחיפושים הלוקאליים.

למשל בחיפוש אחר מלון בחיפה:

מלון בחיפה

 

גוגל רוצה יותר כסף

כשגוגל רוצה יותר כסף היא מתחילה לעשות כסף מהצד בתור אפילייט.  למה שבעלי האתרים ירוויחו כשגוגל יכולה להרוויח?

לכן אם תחפשו בגוגל com מלונות או טיסות – כנראה שתיחשפו למנוע חיפוש טיסות או מלונות פנימי של גוגל.  אם תזמינו טיסה דרך המנוע – גוגל תקבל עמלת תיווך.

google flights

 

בחיפוש אחר בעלי עסק, במקום למצוא את דפי זהב, תמצאו שוב את גוגל:

google-hsa

 

אפילו תוכלו לשלוח בקשה להצעות מחיר ישירות מגוגל:

google hsa

 

אז מה כל זה אומר?  ה- SEO  מת?

לא , הוא לא מת כמו כל כותרת צומי שצצה לה מדי פעם אבל הוא בהחלט ממשיך להתעדכן ולהשתנות.  אי אפשר להסתכל על SEO בתור תוכן וקישורים.   צריך להסתכל על SEO כבניית מותג וליצור נוכחות אינטרנטית רחבה ככל האפשר.  עסק פיזי שקיים באמצעות Google my business, קישורים מאתרים סמכותיים ופעילות חברתית רבה שתגרום לכמה שיותר אנשים לעקוב אחר העסק שלכם בפלטפורמות חברתיות וכו'..  גם גולש שהתכתב אתכם בג'ימייל עשוי לראות אתכם יותר בגוגל.  המטרה שלכם לבנות עסק פעיל וחי עם כמה שיותר קשרים ואנשים שמחוברים אליו.  כשתצליחו לעשות את זה, כנראה שתהנו מנוכחות רחבה בשלל ביטויים.

SEO  עדיין מתחיל קודם כל באופטימיזציה טכנית בה תגרמו לאתר שלכם להתאנדקס טוב יותר בגוגל ולספק מידע טוב יותר ונגיש יותר לגולשים בשלל הפלטפורמות בהן הם מחפשים אתכם.

הגולש במרכז וזו המגמה המרכזית בשנים הקרובות.  ככל שגוגל תעריך שאתם או העסק שלכם זה בדיוק הפיתרון שמתאים לגולש – אם בחיפוש לוקאלי, אם בחיפוש המבוסס על מידע סמכותי שיופיע באתר שלכם ואם זה באמצעות תוצאות מותאמות אישית באמצעות אינטראקציה שהגולש יצר בעבר עם העסק שלכם.

העבודה הולכת והופכת לקשה יותר.  אמנם בישראל זה קורה לאט יותר, אבל גם אצלנו השינויים מתחילים להגיע בקצב מהיר יותר.

ואפילו לא הזכרתי במילה אחת את השינויים בתוצאות הממומנות וההשפעה שלהם על התוצאות האורגניות.  אבל זה כבר נושא לפוסט אחר…

 

מה דעתכם?

מוזמנים לצפות בסרטון הדרכה על קידום אתרים:

 

16 Replies to “החיפוש משתנה וגוגל משתנה בהתאם – מה צופן העתיד ב- SEO?”

  1. רועי הגיב:

    אחלה פוסט אנידור נהניתי לקרוא!!

  2. אווה הגיב:

    אחלה הסבר. תודה על המידע. חסכת לי ((:

  3. אופיר סלע הגיב:

    פוסט מדהים אנידור – סופר מעניין החיבור של הפיצ'רים השונים שעשית פה כדי להבין את המיינדסט של גוגל – אני חושב שבהחלט עולם ה SEO כפי שמוכר היום לרוב העוסקים בתחום והלקוחות נמצא בקצב שינוי הרבה יותר מהר, מאשר היכולת של השוק להשתנות וחשוב לפתח את הצעד הבא של ה SEO

    1. anidor hakak הגיב:

      פשוט צריך להבין ששירות של SEO הוא היום שירות של שיווק דיגיטלי לכל דבר ויש צורך ביצירת נוכחות מקיפה גם בתוצאות לוקאליות (גוגל מיי ביזנס) , גם להגדיל בכל רגע נתון את הקישורים מאתרים סמכותיים והחיבור לגולשים בשלל פלטפורמות – במילים אחרות, בסופו של יום כדי לשלוט בתוצאות החיפוש – צריך להיות מותג דיגיטלי מוכר ומחופש. כמובן שזה תלוי תחום ותחרותיות אבל זו המגמה

  4. ליאון הגיב:

    המושג SEO כשלעצמו, בשנים האחרונות הולך ונבלע תחת מטריית ה-DIGITAL MARKETING או מושג "באזזי" הרבה יותר – DIGITAL FOOTPRINT. הוא עדין לא מת, אבל בוא נאמר שהגופה כבר מדיחה ריח חריף של ריקבון (משהו בסטייל המסר של "המלך הוא ערום").
    אז מי שעדין רוכב על הגל של לנסות למכור "מיקומים" (שאת זה אף פעם לא הבנתי) אני מקווה שהוא משכיל להבין את התמונה הגדולה יותר ומבין שלטווח הארוך, SEO כשלעצמו ממש לא יחזיק מים ועל מנת להשיג ניראות ברשת – יהיה צורך בידע וניסיון בעבודה על ורטיקלים אחרים.

    באופן אישי, אני משווק היום SEO (וגם אז, בגלל שלקוחות נעולים על המושג "SEO" אחרת מזמן הייתי מפסיק את השטות הזאת) כסוג של CONTENT MARKETING: אופטימיזציה טכנית איכותית ואז… תוכן, תוכן, תוכן, תוכן, ושוב פעם תוכן.

    אחלה כתבה ברגיל! 🙂

    1. anidor hakak הגיב:

      מסכים עם כל מילה. זה בדיוק מה שאני טוען כבר זמן מה.
      הבעיה הכי גדולה של חברות SEO זה שהלקוחות מתעקשים למדוד אותם במיקומים…
      SEO זה עדיין רצף פעולות טכני בעיקרו שנועד להפוך את האתר לאופטימאלי לאינדוקס בגוגל ולהופעה במונחים רלוונטיים בתוצאות החיפוש.
      הבעיה היא שאי אפשר להסתכל על SEO כשיווק, ולמעשה אי אפשר לשים היום את הביצים רק ב- SEO פרופר, חייבים לשלב מגוון יכולות וערוצים כדי להגדיל את הטראפיק – קל וחומר אם מדובר באתר חדש!

      1. ליאון הגיב:

        לך תסביר את זה לכל הליצנים ב"קבוצות SEO" למיניהן בפייסבוק ולכל "אנשי ה-SEO". אנשים שב-2016 עוד מתעסקים במיקומים ותנודות בגוגל במקום להשכיל לראות את התמונה הגדולה ולהתמקד ב… PERFORMANCE.
        הבעיה היא גם באנשים, שהם אידיוטים. מצד אחד, מוכרים "SEO", כמו אחרוני הבאסטיונרים, מצד שני – לא טורחים שניה לראות את התמונה הגדולה (שוב) ונותנים גז כשהאוטו כבר כמעט שפך מנוע, כבר לא סוחב ולא יסחב.
        אני כבר טוען את הנ"ל למעלה מעשור ולשמחתי, בכמה שנים האחרונות גוגל הבינו את זה גם ומפה, סיוטו של כל "איש SEO" – עדכון אלגוריתם (שמעולם לא ענין אותי ואף אתר ממאות האתרים שעבדתי עליהם מעולם לא נענש). מפה, חברות שמתעסקות בפרופר SEO, זמנן קצוב.

        מסכים לחלוטין לחלוטין ש-SEO זה כמה פעולות טכניות וזהו. אחרי זה רק תוכן ותוכן ותוכן. ואני יכול לתת לא מעט קייס סטאדיס על אתרי לקוחות שנאלצתי למכור להם ריטיינרים של SEO, שהאסטרטגיה העיקרית היא CONTENT MARKETING, שלא "בניתי" לינק אחד (מעולם לא בניתי לינק למען האמת) אלא קניתי כמה ספוטים ב-10 דיירקטוריז מקומיים וזהו, וכל השאר תוכן – שעקפו מתחרים שאשכרה השקיעו פי כמה וכמה ב-SEO.
        (אתה קולט יענו שאני מנסה לשכנע את בעלי החברה שאני עובד בה לרדת לחלוטין מ-SEO? ויפה שעתיים קודם)

        קיצר, אחלה כתבה, ברגיל. תמשיך בעבודה הטובה, בסוף עוד נרביץ הגיון בעולם! 🙂
        גם ממעבר לאוקיינוס אני מאוד נהנה לקרוא את הכתבות שלך (ואני ממש לא מאלה שמשקיעים זמן בקריאה של בלוגים מקצועיים, מעדיף לעשות סנובורד או אופני הרים במקום זה. אופסי)

        1. anidor hakak הגיב:

          מסכים אתך אחי.
          לגבי לינקים ,עדיין כוחם גדול ולא הייתי ממליץ לזנוח את האסטרטגיה הזו (אלא אם אתה מותג ואתה באמת נהנה מ"קישורים טבעיים"). אתר חדש שרוצה להתקדם בגוגל , יהיה חייב לשלב גם קישורים אבל לצאת מהחשיבה השטחית של קישורים למטרת קישורים – אלא יותר קישורים למטרת טראפיק. זה קשה יותר- אך זו בסופו של יום המטרה שלנו.

          בכל מה שקשור ללקוחות, כל עוד המדידה מצדם תמשיך להיות למי יש יותר גדול ואיזה מקום אני בגוגל, לא הרבה ישתנה. מי שיתמקד באון פייג' , תכנים וישפר כל הזמן את חוויית הגלישה באתר – ייהנה גם ממיקומים טובים.
          האידיאל יהיה לשלב את ה- SEO הטכני הבסיסי כחלק מפעילות משולבת שמושכת טראפיק מערוצים נוספים – כן, כן, לשים כמה שקלים טובים בפייסבוק וכו'.. לעשות שת"פים עם אתרים אחרים, בלוגרים ושאר ירקות.

  5. צבי שורצמן הגיב:

    אתה חי בסרט אנידור.
    SEO ? סמנטי ?
    גוגל כבר לא שם, גוגל מתמודדת כעת עם אתגר גדול בהרבה.
    המידע ברח מטקסט ותמונה לסרטים קצרים.
    נכון לעכשיו גוגל טרם פיצחו את המידע הווקלי והחזותי העצום שנמצא בעשרות אלפי סרטונים קצרים שעולים לרשת בכל רגע נתון.
    עדיין, נכון לעכשיו אין אפשרות מהירה לאתר קטע מידע הנמצא בתוך סרט (דקה, שניה).
    כל יוצר סרטים מכיר את הבעיה.
    דיברתי על זה בכנס "טלדן" האחרון (מאי 2015)

    1. anidor hakak הגיב:

      אני מצטער, קשה לי להגיב למישהו שמתחיל הודעה בכזה ביטול מוחלט.
      מסכים עם נושא הוידאו אך אין לי כל כך כוח להתייחס לבן אדם שמגיב כמו טוקבקיסט

  6. איציק עגם הגיב:

    אנידור, מאמר טוב ומדוייק, אחלה עבודה השקעת כאן!
    Google באמת משתדל לתת לגולש יותר תשובות מאשר קישורים והפניות לאתרים,
    זה כי הם רוצים להגדיל את זמן השהייה של הגולש אצלם ולא להפנות לאתרים אחרים.
    ככה זה קורה כאשר מחפשים שחקן, פיצה, סרט וכו'
    תשימו לב שאתם מקבלים את כל הנתונים כבר בחיפוש מבלי לצאת מגוגל.

    1. anidor hakak הגיב:

      תודה רבה
      זה עוד יילך ויתגבר
      גוגל אמרו כבר לפני שנתיים שהיעד שלהם הוא להפוך ממנוע חיפוש למנוע מידע – ממנוע שמספק קישורים לתשובות למנוע שמספק תשובות.

  7. segevgazit הגיב:

    כן אבל, לא הבנתי את העניין של מתרת האתר לקישורים. אם האתר מוציא קישורים החוצה הוא נחלש מצד אחד, ואם אני מפנה אליו קישורים הוא מתחזק. היכן המקום שבו יש קו אמצא שקישורים מפנים לאתר שלי יהיו יותר חזקים מהחלשת האתר על ידי קישורים יוצאים ?

    1. anidor הגיב:

      לא צריך להיבהל מלהוציא קישורים החוצה (כל עוד אתה לא מוציא לאתרים בעייתיים ולא מוציא רק למתחרים שלך…)
      מן הסתם מהדפים החזקים ביותר שלך הייתי משתדל לא להוציא קישורים, אבל בהחלט אפשר להוציא מדפי מאמרים פנימיים.
      במשוואה הסופית אתה רוצה יותר קישורים נכנסים מאשר יוצאים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מה זה B2B marketing – שיווק דיגיטלי + SEO לעסקים וחברות

**עדכני לשנת 2021** שיווק B2B לדעת משווקים רבים – הוא ...

אנידור חקק
10.12.2017
לקריאה

שיווק מבוסס דיוור אלקטרוני – כך עושים גיוס ושימור לקוחות!

גיוס ושימור לקוחות נחשב לפעולה החשובה ביותר בכל עסק, הפעילות ...

אנידור חקק
08.05.2012
לקריאה