זה לא סוד שקישורים נחשבים לפרמטר חשוב ומכריע בדירוג אתרים בגוגל.  גם בימים שגוגל מעדכן חדשות לבקרים את האלגוריתם ומשנה את הפרמטרים השונים – עדיין מקומם של קישורים נשאר חשוב ומאט קאטס כבר אמר שעל אף כוחם הגובר של הלייקים – אל תזלזלו בלינקים.

רבים מבעלי האתרים ומהמקדמים משקיעים את מרבית זמנם במציאת קישורים איכותיים לאתר שלהם.   לאלו מכם שכבר אובדי עצות – ריכזנו עבורכם רשימה בלתי נגמרת של מקורות ורעיונות להשגת קישורים לאתר שלכם.

לפני שנתחיל בשיטות והטקטיקות השונות, משפט חשוב – כדי לקבל קישורים אתם צריכים להיות ראויים לקבל קישור.   עם כל הכבוד לכמה שאתם יפים או נחמדים, בעלי אתרים ואפילו חברים לא ירצו לקשר לאתר שלא שווה את הקישור.   אי לכך, תתחילו בלבנות אתר ולתחזק אותו בתכנים איכותיים ששווים שיקשרו אליהם.   הבסיס שלכם צריך להיות תוכן איכותי שנותן ערך לגולשים – משם הדרך כבר יותר קלה.

.

אז בוא נתחיל בכמה דברים בסיסיים על בניית קישורים:

  • תתחברו לאנשים בתעשייה שלכם –  נצלו את העובדה שאתם חיים במדינה של מטר על מטר, בה כל אחד מכיר אחד את השני ותתחילו לראות ולהיראות.  אל תתביישו להתחבר לאנשים מהתעשייה שלכם דרך הפייסבוק, דוא"ל או כל פלטפורמה אחת.    צרו קשר אישי, תרימו טלפון ותכירו את האנשים הרלוונטיים.  נסו ליצור קשר באופן אישי, לא לשלוח מייל לתפוצת נאט"ו ולצפות שיקרו ניסים.  מומלץ לנסות להתחבר לבלוגרים ולמובילי הדעה המובילים בתעשייה שלכם – הכוח שלהם גדול ברשת ואם תצליחו לקבל מהם קישור – זה יתרום רבות לאתר שלכם.
  • מחקר למציאת אתרים רלוונטיים ברשת – הקליקו בגוגל את מילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלכם ותתחילו לסמן ולרשום לעצמכם מיהם האתרים הרלוונטיים שהייתם מעוניינים לנסות ולקבל מהם קישור.   חשבו על תחומים משלימים, למשל אם אתם אתר שמספק שירותי קייטרינג למשל, תוכלו לפנות לאתרים אחרים שמספקים הפעלות אחרות לאירועים ולקבל מהם קישורים במילה קייטרינג לאירוע וכדומה.  המלצה שלי, חפשו אתרים שיש עליהם באזז חברתי חזק – הרבה שיתופים, לייקים, תגובות וכדומה.
  • הלינק צריך להיות קשור לתחום שלכם – אני תמיד אומר שלינק טוב הוא לינק שלוחצים עליו.  המטרה שלכם צריכה לאתר מאמרים רלוונטיים בשלל אתרים ברשת מהם תוכלו לקבל קישורים רלוונטיים.   למשל אם מישהו כתב מאמר על האתרים הבולטים בתחום שלכם ואתם לא מופיעים שם, שווה לנסות ולבקש קישור.  נסו להשיג קישור מאתר שיכול לשלוח לכם טראפיק רב ורלוונטי לכם.
  • צאו מתסביך ה- PR: כמעט כל מקדמי האתרים מחליפים קישורים על סמך דירוג ה- PR של כל עמוד.  צאו מהסרט הזה.  גם קישור מדף PR=0, כל עוד הוא רלוונטי ומאתר שיש לו טראפיק עשוי להיות מצוין עבורכם.
  • ריגול אחר מתחרים: לא בושה וכולם עושים את זה.  כנסו לכלי כלשהו בו ניתן לבדוק קישורים נכנסים לאתר, כמו majestic למשל, ובדקו איזה קישורים מקבלים המתחרים שלכם.  הסתכלו על תמהיל הקישורים שלהם, האם הם נוהגים להגיב בבלוגים מסוימים או לפרסם מאמרים באתר מסוים – התחקו אחריהם.
  • תהיו נדיבים ותעזרו – תמיד טוב לתרום או לעזור לגוף או עמותה מסוימת.  זו גם אחלה דרך לקבל מהם קישור..
  • אז מה אם זה NOfollow – למקדמי אתרים רבים יש רתיעה מקישורי NOfollow.  צאו רגע מהחשיבה הצרה שאולי לא תקבלו link juice ותבינו שבהרבה מקישורי ה-No follow יש פוטנציאל לטראפיק רב לאתר שלכם.
  • גיוון: אחד הדברים החשובים ביותר בקישורים לאתר הוא הגיוון.  גוגל מעוניינת לראות פרופיל קישורים מגוון שנכנס לאתר. הקישורים צריכים להיכנס לדפי נחיתה שונים ולא רק לדף הבית.  בנוסף חייב להיות גיוון גם בטקסט העוגן של הקישור, חלק מהקישורים צריכים להיות על בסיס כתובת האתר (למשל: https://www.hayde.co.il ) , חלק צריכים להיות על גבי תגובות בלוגים, חלק מאינדקסים, פורומים, אתרי מאמרים, אתרים מתחרים, רשתות חברתיות ועוד..  נסו לקבל גם קישורים על גבי תמונות בלבד.   טקסט העוגן חייב להיות מגוון.   אורי זילברשטיין מחברת "דוראן" כתב פוסט נהדר שיעזור לכם להבין יותר כיצד ליצור פרופיל קישורים מגוון לאתר שלכם.

.

הדרך הטובה ביותר לקבל קישורים – תייצרו תוכן איכותי!

אם אתם לא מייצרים תוכן באופן שוטף, הסיכוי שלכם לקבל קישורים טובים חדשים קטן.  אם אתם לא מייצרים תוכן חדש אין לגולשים סיבה לחזור לאתר שלכם ואין לאתרים אחרים סיבה לקשר אליכם.

בכל הקשור לכתיבה, אני נוהג להסתכל על יכולות הכתיבה כשריר – ככל שתאמנו אותו כך תשתפרו בכתיבה שלכם.

  • Linkbait:  סוג התוכן שכולם רוצים ליצור – התוכן שכולם רוצים לקשר אליו.  איך מייצרים תוכן שיהיה ויראלי ויוביל לשיתופים רבים ברשת ולקישורים רבים של אתרים שיקשרו אליו?  התשובה היא פשוטה:  מחפשים נושא שאף אחד לא כתב עליו עדיין או שלוקחים נושא שכבר כתבו עליו אבל מחפשים כיוון חדש או דעה חדשה שלכם בנושא שעשויה להיות מעניינת ולייצר כיוון חשיבה חדש.   נסו למשוך את תשומת לב הקוראים ואפילו להתסיס ולעצבן אותם.   דוגמה טובה שתוכלו לראות היא למשל מאמר שכתבנו על השעה הטובה ביותר לפרסם סטטוס בפייסבוק – נושא מעניין שעד מאמר זה לא נכתב עליו אף מאמר מחקרי רציני ואכן הוא זכה לשיתופים רבים ועד היום מוביל גולשים רבים לאתר.  אפשר גם לקחת נושאים חדשותיים שעדיין לא זכו לסיקור משמעותי ולהיות הראשונים שכותבים מאמר מקיף בנושא.  למשל להיות הראשון שנותן סקירה מקיפה בעברית על שיווק בפינטרסט.
  • מאמרים בהמשכים: דרך טובה נוספת לייצר משיכה של גולשים לאתר היא לבנות פוסט בהמשכים.    כך אתם מייצרים עניין אצל הגולשים ומחזירים אותם בכל פעם מחדש לקרוא פוסט נוסף באתר שלכם.  מה גם שבסופו של דבר נוצר לכם מדריך מקיף בנושא מסוים.  תוכלו למשל לראות דוגמה על מדריך שימוש בוורדפרס שכתבנו בזמנו.
  • צרו תכנים שאינם טקסטואליים: אמנם תוכן זה לרוב המילה הכתובה, אך תוכן יכול להיות דברים רבים אחרים שיתרמו לאתר שלכם כמו: אינפוגרפיות, סרטונים, תמונות משעשעות ורלוונטיות ועוד..
  • פרגנו לאחרים: בסוף שנת 2011 החלטנו לקחת את הפוסטים המוצלחים ביותר בנושאי שיווק באינטרנט שמצאנו ולפרסם אותם במעין תחרות. כחלק מעבודה זו יצרנו קשרים עם הכותבים הבולטים וביקשנו שיחשפו בפנינו מה היה הפוסט המוצלח ביותר שלהם באותו שנה מבחינת כמות חשיפות, תגובות, שיתופים וכו'.לכל פוסט מוצלח הוצאנו קישור מהפוסט. חלק מהכותבים החליטו לקשר חזרה מהאתר שלהם ומדף הפייסבוק שלהם לפוסט שמפרגן להם וכך האתר שלנו קיבל גם הוא קישור מאתרים רלוונטיים וחזקים בתעשייה.
  • חפשו דרכים חדשות ויצירתיות לתרום לתעשייה שלכם: תוכלו ליצור באתר שלכם פורום שיעסוק בסוגיות מהותיות בתחום העיסוק שלכם, תוכלו לכתוב ניוזלטר שיסקור את החידושים בתחום שלכם, תוכלו לעשות דפי שאלות ותשובות Q&A ולענות לגולשים על שאלות מקצועיות.
  • מאמר מתעדכן:  תבנו בכל אתר שלכם מאמר בנושא שמתעדכן בכל זמן מסוים. המטרה היא ליצור מרכז מידע מתעדכן שיהיה בסופו של דבר אוטוריטה ומקור מידע ששווה לקשר אליו.   למשל בזמנו כתבנו מאמר על רשימת עדכוני אלגוריתם של גוגל.  היות וגוגל ממשיכים לעדכן את האלגוריתם, מאמר זה יכול להמשיך ולהתעדכן מעת לעת ולהיות מאמר מידע מקיף שעשוי להיות פוטנציאל טוב לקישורים.
  • רשימות:  תבנו פוסטים של רשימות שמרכזים ונותנים מידע בנושא מסוים.
  • מצעדים:  צרו פוסטים שמרכזים ומונים את הפוסטים / הסרטונים / התמונות (או מה שזה לא יהיה בהתאם לתחום שלכם)  הטובים ביותר.   למשל:  10 הפוסטים הטובים ביותר בשיווק באינטרנט, 10 הסרטונים שכל מקדם בגוגל חייב לראות,         5 הדרכים הגרועות ביותר לקבל קישורים, 9 עדכוני אלגוריתם המשמעותיים ביותר, 10 טיפים לכתיבת תוכן חברתי וכדומה.  אחוזי ההקלקה על פוסטים אלה גבוהים במיוחד והם נוטים למשוך אליהם גולשים רבים ואף למשוך שיתופים וקישורים מאתרים אחרים.
  • קשרו לתוכן רלוונטי לפי צורך:  כתבתם מאמר לפני שנה שעשוי להיות רלוונטי לשאלה שמישהו שאל עכשיו בפייסבוק או בפורום – קשרו למאמר.  זה עשוי להוביל גולשים נוספים למאמר שכתבתם בעבר ואולי גם להוביל לשיתופים מחודשים וקישורים נוספים של גולשים אחרים.   בהקשר זה חשוב לציין שבניית קישורים פנימיים משמשת כחלק חשוב במסגרת יצירה נכונה של היררכיית תוכן באתר.

.

קישורים שאפשר להוסיף "על הדרך"

יש המון קישורים שאפשר להוסיף לאתר בלי יותר מדי מאמץ, שיוכלו לשלוח טראפיק איכותי לאתר שלכם.  בסופו של דבר המטרה שלכם היא שכמה שיותר אנשים ייחשפו לתכנים שלכם (ומכאן למוצרים ולשירותים שלכם).  לכן אין דבר כזה קישור רע – כל קישור יכול לתרום במידה והוא רלוונטי ולוחצים עליו.

  • קישור לאתר שלכם בחתימה הדיגיטלית שלכם בכל דוא"ל שאתם שולחים.  ראו לדוגמה את חתימת המייל שלי – יש גם קישור על גבי הלוגו לאתרים שלי וגם קישור לפוסט פופולארי אחרון מהאתר שלי.



  • קשרו לאתר שלכם מכל הפרופילים שלכם ברשתות חברתיות
  • קישור לאתר שלכם על גבי כרטיס הביקור שלכם.  מומלץ גם להוסיף קוד QR על מנת לשלוח אנשים ישירות לאתר מהסמארטפון.
  • וודאו שהאתר שלכם מופיע בתוצאה הראשונה בגוגל בחיפוש אחר השם שלכם.  פעמים רבות לאחר שמישהו יפגוש אתכם הוא ירצה לברר עליכם ויקליק את שמכם בגוגל.
  • תגיבו בבלוגים רלוונטיים עם קישור לאתר שלכם.   הערה: לאתרים רבים נמאס שהקישורים הם נטו למטרת SEO ולכן הם מבקשים שטקסט העוגן אינו יהיה מילת קידום אלא שם המגיב.    זה גם זמן טוב להגיד שזה לא כזה קריטי אם הקישור לאתר שלכם ייצא מטקסט עוגן של השם שלכם – זה אפילו בריא יותר בתמהיל הקישורים שגוגל מצפה לראות שנכנס לאתר שלכם.  אם התגובות שלכם יהיו טובות ומעניינות – יהיו אנשים שייכנסו בעקבותיהן לביקור באתר שלכם.
  • פוסט אורח:  פוסט אורח הוא דרך נהדרת להגדיל את המיתוג שלכם וגם לקבל קישורים חדשים ורלוונטיים מאתר חזק בתחום שלכם.  אל תתביישו לתת לכותבים איכותיים גם לכתוב בבלוג שלכם ולהוציא אליהם קישור.  מניסיון, ברגע שפרסמת מאמר באתר אחר, יש לך אינטרס שהוא יהיה חזק ושהרבה גולשים ייחשפו אליו (כך גם כוחו של הקישור עולה) ואז יש לך אינטרס להפיץ אותו ברשת ואף לקשר אליו חזרה.  תוכלו להשתמש בחתימה בסוף הפוסט להוצאת קישור נוסף.  מומלץ לנסות ולכתוב אפילו סדרה של פוסטים בהמשכים בבלוג אחר.   חפשו באופן תמידי אילו אתרים ובלוגים ישמחו לקבל פוסטים אורחים.   אגב, אם תייצרו תוכן איכותי לאורך זמן – יפנו אליכם בבקשה לפוסט אורח.
  • ראיינו מישהו / מישהי מעניינים מהתעשייה שלכם:  אם מדובר בדמות מעניינת זה ימשוך גולשים רבים.  בנוסף, מרואיינים נוטים לקשר חזרה לראיון שנערך עמם.
  • סקירות: כתבו סקירה על תוכנה או משהו שהשתמשתם בו.   אותם בעלי תוכנות ואנשי יח"צ שמנסים לקדם אותם – אולי ימצאו לנכון לקשר למאמר שכתבתם במידה והוא אטרקטיבי.    ראו למשל מאמר סקירה שעשינו על חברת טראקס.
  • היו פעילים במדיה חברתית: אם תעשו עבודה טובה במדיה חברתית, תגיבו לאחרים, תשתפו ותלייקקו, ובמקביל תעלו גם תכנים טובים משלכם – ירצו לפרגן לכם חזרה.   לפי אותו עיקרון, היו פעילים בפורומים. שאלו שאלות, תענו לאחרים ומדי פעם גם תצרפו פוסט רלוונטי שלכם על מנת לעזור להמחיש את תשובתכם.
  • הרצאות אורח: לא לכולם יוצא, אבל אם יצא לכם להרצות בכנס או באירוע מסוים – יש סבירות גבוהה שתקבלו קישור מהאתר שארגן את אותו הכנס.  וגם אם לא – זה תמיד טוב למיתוג ולגל האנשים שירצה לבקר באתר שלכם במידה ותתנו הרצאה מעניינת.

.

אם אני עסק שמשרת עסקים – איך אני משיג קישורים מהם ומעסקים רלוונטיים אחרים?

  • אם אתם בקשר טוב מסוים עם ספק מסוים – בקשו ממנו קישור (אלא אם כן יש לו אתר ספאמי).  זה לגיטימי לבקש, לקבל ולתת.
  • עשיתם שיתופי פעולה עם אתרים אחרים – בקשו קישור
  • צרו תחרות בין הלקוחות שלכם – למשל הלקוח שישיג הכי הרבה שיתופים ברשת לדף מסוים מהאתר שלכם או הקלקות +1 למשל –   יזכה בחודש חינם או משהו בסגנון..  או למשל כל לקוח או ספק שאתם עובדים אתו שיקשר מהאתר שלו לאתר שלכם יזכה ב- 10% הנחה.  תתפלאו כמה עבודה טובה תקבלו.
  • היו פעילים בזירות בהן הלקוחות הפוטנציאליים שלכם פעילים.  ברשתות החברתיות, בקבוצות ובפורומים בהם הם נמצאים ושואלים שאלות.
  • וודאו שאתם רשומים בכל האינדקסים הרלוונטיים לעסק שלכם.  אם אתם חברת קידום אתרים עליכם להופיע בכל אינדקס של חברות קידום אתרים.
  • בכל חוזה עבודה חדש עם לקוח בקשו להוסיף קישור קרדיט מהאתר שלו לאתר שלכם.
  • אם אין לכם בלוג – אז צרו אחד.  רבים מהעסקים מרגישים נוח יותר לקשר לבלוג מאשר לאתר.  בבלוג גם יותר קל לפרסם מאמרים אישיים ומדריכים שנועדו ללמד.

.

ממה להימנע?

  • קישורי ספאם
  • קישורי פוטר וקישורים רוחביים.  כוחם הולך ופוחת ולרוב אנשים יעדיפו שלא לקשר בצורה כזו.
  • קישורים שלא יביאו טראפיק לאתר.  קישורים בדפים ובאתרים שאף אחד לא מגיע אליהם.
  • קישורים מאתרים שמוכרים קישורים ומלאים בקישורים יוצאים.
  • קישורים מדפים שיש בהם המון קישורים יוצאים
  • קישורים מאותו טקסט עוגן
  • קישורים ממקור קישורים אחד בלבד  (למשל קישורים רק מבלוגים או רק מאתרי מאמרים).
  • קישורים משכונה רעה  (אתרי הימורים / פורנו וכדומה)

.

טיפים והמלצות אחרונות:

  • תהיו נחמדים ומנומסים.
  • תעקבו אחרי הקישורים שאתם מקבלים.  מומלץ בתוכנת מעקב.  אם מישהו הוריד לכם קישור בדקו למה ונסו להחזיר את הקישור (במיוחד אם מדובר בקישור ששלח גולשים לאתר שלכם).
  •  פרגנו
  • שמרו על גיוון
  • אל תפחדו לקשר לאתרים אחרים – במיוחד אם מדובר באתרים רלוונטיים וטובים בתחומכם.
  • אל תזלזלו באף אחד – אם מישהו עם אתר חדש מעוניין לעשות ראיון אתכם ולהכניס לבלוג שלו – זרמו אתו.
  • תעקבו אחר בלוגרים אחרים בתעשייה שלכם.  למדו מה הם עושים.
  • תמשיכו לקרוא וללמוד – אתם לא יודעים הכול ואף פעם לא תדעו.
  • והכי חשוב – שמרו על החיוך.    😆
מה אתם חושבים?  יש לכם שיטות נוספות ששכחנו לציין?  אל תתביישו והוסיפו אותם בתגובות
שיטה מעניינת נוספת שחשף חברנו עידן בן אור לבניית קישורים מלינקים שבורים

שיר לסיום…

בפוסט מטורף זה נעזרתי בפוסט הבא