עמוד הבית > מאמרים > אאוטבריין פוקוס (Outbrain Focus) – פרסום וידאו בפלטפורמות להמלצות תוכן

אאוטבריין פוקוס (Outbrain Focus) – פרסום וידאו בפלטפורמות להמלצות תוכן

פלטפורמות להמלצות תוכן הפכו כבר מזמן לחלק אינטגרלי מחוויית הגלישה שלנו באינטרנט בדסקטופ ובמובייל, לרוב אנחנו מתעלמים או לפחות לא שמים לב, אבל התפתחות הבינה המלאכותית לא פוסחת גם על הפלטפורמות הללו וכך נוצר מצב בו אנו מקבלים המלצות לתוכן כמעט או לפעמים זהה להעדפות שלנו.

אם אתם לא מכירים את אאוטבריין מספיק טוב, או לא סגורים איך זה נראה בפועל? למי זה מתאים או איך מקימים קמפיין? אז אני אקח אתכם קצת אחורה ל-מדריך מקיף להקמת קמפיין באאוטבריין או מדריך פרסום ב-TABOOLA שיעשו לכם קצת סדר.

במאמר הזה אנחנו נעסוק ב-Outbrain Focus, כלי חדש שהושק על ידי אאוטבריין ביחד עם ה-Smart Feed שנועד להתאים לגולשים את המלצות התוכן על פי ההעדפות והרגלי הצפייה שלהם באינטרנט, במילים אחרות תוכן מותאם ורלוונטי לכל גולש/ת ספציפי/ת.

מה זה Outbrain Focus?

עד היום התרגלנו לראות בפלטפורמות להמלצות תוכן כתבות שונות, מאמרים, טיפים ומדריכים – אין ספק שהתוכן הוא חשוב ועושה את עבודתו, אבל במציאות שלנו כיום, הוידאו והסרטונים תופסים חלק גדול מאוד בפרסום, כעת יש לכם גם אפשרות לפרסם סרטונים בכל אורך שתרצו באמצעות אאוטבריין.

חשוב לדעת: כרגע הכלי "אאוטבריין פוקוס" זמין בגרסת בטא, מה זה אומר? שכיום לא תוכלו להעלות את הסרטון ידנית בעצמכם, אלא תצטרכו ליצור קשר עם נציגי החברה כדי ליצור קמפיין וידאו והם אלו שיעלו עבורכם את הסרטון, למרות זאת עדיין תוכלו לצפות בנתוני הקמפיין ולנהל אותו באמצעות המערכת כפי שהתרגלתם עד היום.

בעת כתיבת המאמר גם שוחחתי עם נציגים מתוך אאוטבריין שציינו כי המערכת תאפשר בקרוב מאוד העלאת סרטונים בצורה ידנית ופשוטה ללא צורך ביצירת קשר מה שיהפוך את הכלי לנגיש וקל בעבור המפרסמים, כמו כן תהיה אפשרות לבחור תמונה מוקטנת (Thumbnail) מתוך הסרטון כדי למשוך את הגולשים.

איך זה נראה?

(התמונה מתוך סרטון ההדגמה של אאוטבריין).

כפי שאפשר לראות (הפרסום האמצעי העליון), אין שינוי בנראות של הפלטפורמה, מה שנוסף הוא הלחצן וידאו על התמונה של הפרסום, כדי לקבל תחושה מוחשית יותר של הנראות תוכלו לצפות בהדמיה של הכלי על ידי לחיצה כאן.

מה שמבדיל מפלטפורמות אחרות ובעצם מהווה סוג של יתרון עבור Outbrain זה סגנון הצפייה במודעה, לאחר לחיצה תפתח חלונית נפרדת שבעצם מעלימה את הרקע מסביב ומונעת הסחות הדעת, זה תורם לחוויית הצפייה בסרטון ובהחלט משיג את התוצאה הרצויה מבחינתכם ואיך שתרצו שהגולש יצרוך את התוכן שלכם – באאוטבריין נתנו לזה את הכינוי "Discovery Mode".

האם בקידום וידאו יש בכלל חשיבות לכותרות ולתמונות?

בהחלט! בסופו של דבר, בגלל שהגולש צריך לבצע פעולה אקטיבית על מנת לצרוך את התוכן שלכם, אז צריך להניע אותו לפעולה ואת זה תוכלו לעשות רק באמצעות כותרות מושכות או ענייניות ותמונות שימחישו לגולש מה הוא הולך לראות.

צריך לזכור שאנחנו משלמים בעבור כל הקלקה של גולש, ולכן לא יעזור לשים תמונה שתמשוך מאוד את הגולשים אבל יהיה פער גדול בין התמונה לבין מה שהם הולכים לראות, אחרת הם יצאו מהסרטון מהר מאוד, כך אולי תקבלו אחוזי CTR גבוהים אבל הם לא יהיו שווים הרבה.

הכותרת והתמונה צריכים מצד אחד למשוך את הגולש, אבל מצד שני להציג בצורה עניינית מה הוא הולך לראות והשילוב ביניהם הוא כבר האתגר שלכם, ובכל מקרה אני תמיד ממליץ על A/B טסטינג, מה שאומר לקחת כמה תמונות טובות ומושכות מהסרטון, לבחור מספר סגנוני כותרות ורק אז לפרסם תוך כדי בדיקה מה עובד לכם יותר או פחות טוב.

כמובן שתוכלו להגדיר אופציה שבה המערכת תנצל תקציב גדול יותר בעבור הכותרת שעובדת יותר וכך תמקסמו את תוצאות הקמפיין שלכם – אם אתם רוצים ללמוד עוד דרכים בהן תוכלו למקסם את ההקלקות של הגולשים שלכם ולקבל אחוז CTR איכותי, מוזמנים לקרוא מדריך לכתיבת כותרות שמקבלות יותר הקלקות.

קצת מספרים:

על פי הנתונים של אאוטבריין עצמה כ-40 אחוז מהגולשים צופים בוידאו במשך כל הסרטון, זה פי 2.5 מפלטפורמות פרסום מקבילות שאתייחס אליהן בהמשך.

הנתון הזה הגיוני כי צריך לזכור שהגולש צריך לבצע פעולה אקטיבית על מנת להפעיל את הסרטון, זה לא עוד סרטון שקופץ אלייך משום מקום, או פרסומת שמפריעה לך לצפות בתוכן שלך ואתה רק מחכה לאפשרות "דלג" – כאן הגולש קרא את הכותרת ויודע בדיוק מה הוא הולך לראות, לכן הסיכוי שזה יעניין אותו ויגרום לו לשהות בחלונית הסרטון יותר זמן הוא הגיוני מאוד.

כמו כן, עוד נתון כללי לגבי הרגלי הגלישה של האדם הממוצע לפי אאוטבריין הוא שגולש שבוחר להקליק על סרטון צופה בו פי 2.5 מגולש אשר נחשף לסרטון לא מרצונו והוא למעשה "נכפה" עליו.

מה האורך המומלץ לסרטון?

אין הגבלת מקסימום או מינימום בפרסום הסרטון, אך לשאלתנו זה מאוד תלוי במה שאנחנו רוצים להעביר בסרטון ובאיכות שלו, הסרטון לא צריך להיות ארוך מידי, כי עדיין צריך לזכור שהגולש נחשף לתוכן הזה במהלך גלישה באינטרנט ולא הגיע במיוחד וחיפש את התוכן הזה, אבל עם זאת, הסרטון גם לא צריך להיות קצר מידי ובסגנון של מודעה קצרצרה, אחרת הגולש יתייחס אליו ככה, ואם כבר השקעתם בפרסום סרטונים תנצלו אותו עד תום ותדאגו שהוא יהיה איכותי, בטח נוכח אחוזי הצפייה של הגולשים בפלטפורמה הזאת.

סטוריטלינג

בהמשך לפסקה הקודמת, בעייני הניצול המיטבי של הכלי הזה יהיה אם תצליחו להעביר סיפור בקמפיין שלכם או במילים אחרות "סטוריטלינג", לא עוד פרסומת שיווקית שנועדה למכור או להציע שירות מסוים בחצי דקה, אלא לצאת מהקופסא ולבנות איזה סיפור שיחבר את הצופים למותג שלכם ודרכו להעניק ערך, זה ממש לא נורא אם אתם לא מוכרים שום דבר אלא מנסים למתג את עצמכם ולחדור לתודעה באמצעות הסרטון, זה במקרים רבים אפילו משתלם יותר בעתיד.

הקמת קמפיין וידאו:

למקרה שפספסתם אני שוב שולח אתכם ל-מדריך מקיף להקמת קמפיין באאוטבריין כי ברגע שאאוטבריין ישחררו באופן רשמי את האפשרות להעלות סרטון וידאו באופן עצמאי אופי ההעלאה ישאר די דומה, אז אם הסתבכתם באיך בוחרים תקציב פרסום? איך מטרגטים קהל יעד? או כל מה שקשור בנתוני CTR, הטמעות של פיקסלים לצביעת קהלים ועוד תוכלו למצוא את מבוקשכם במדריך המקיף.

רימרקטינג

כמו בכל קמפיין בפלטפורמות להמלצות תוכן רצוי לשמור את הקהל שנצבע ולבצע עליו קמפיין רימרקטינג לאחר מכן, האפקטיביות של קמפיין רימרקטינג היא גדולה מאוד משום שהגולשים כבר התעניינו בכם ומכירים אתכם אחרי צריכת התוכן, כל שנותר הוא לחשוב על הקמפיין הנכון עם המסרים הנכונים ו-"לקטוף את הפירות".

חשוב לציין שתהיה לכם אפשרות להגדיר בתוך המערכת, שרק מי שצפה ב-50% ומעלה מהסרטון יצבע ויכנס לדאטה, האחרים כנראה פחות רלוונטיים אם עזבו בתוך זמן קצר וזאת בהחלט אופציה שאני ממליץ עלייה.

האם כדאי לי לפרסם באאוטבריין על חשבון פייסבוק/יוטיוב?

בסופו של דבר זה תלוי מאוד במטרת הפרסום שלכם ולאיזה קהל יעד אתם פונים, כי ל-Facebook ויוטיוב יש יתרונות משלהם, אבל באופן כללי אחוזי הצפייה בסרטונים באאוטבריין גבוהים באופן משמעותי מפלטפורמות אחרות שמאפשרות לקדם את מספר הצפיות בסרטונים.

הסיבה לכך ואני חוזר קצת אחורה נעוצה בכך שהגולש בוחר באופן וולונטרי לצפות בסרטון, אנחנו לא כופים את זה עליו בניגוד ליוטיוב למשל שמפרסמת סרטונים תוך כדי צפייה ובעצם גורמת לנו לרצות לדלג על הסרטון כמה שיותר מהר, או לעיתים בפייסבוק כשהסרטונים נפתחים אוטומטית ללא לחיצה לחלק מהמשתמשים, ובכל אופן צריך לזכור שפייסבוק מלאה בכל כך הרבה תוכן של חברים, משפחה, פרסומות וכו' – לא לכולם יש את הקשב לצפות גם בסרטונים בין כל המידע, צפיית הדיסקברי מוד של אאוטבריין בהחלט מהווה יתרון.

דו"ח בסיום קמפיין

המערכת של אאוטבריין מאפשרת לכם לצפות בנתונים אודות זמן צפייה ממוצע בסרטון, כמות הקלקות על המודעות השונות, כמות חשיפות, באילו אתרים קיבלתם את אחוזי הצפייה הכי טובים, מאיזה מכשירים (דסקטופ/מובייל/טאבלט), אילו העדפות ותחביבים יש לגולשים שהקליקו על התוכן שלכם ועוד – מידע שערכו שווה זהב!

כדי להתייעל ולהשתדרג בפרסומים הבאים אני ממליץ בסיום כל סרטון לסכם את הנתונים האלו על מסמך על מנת שיהיה לכם תיעוד של הנתונים, אפשרות להשוואה בין קמפיינים שונים, והכי חשוב להבין יותר טוב את הקהל שלכם וללמוד מזה לעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קלוד Claude.ai – מספר 1 ביצירת תוכן AI בעברית

מה זה קלוד? בשנה האחרונה , שוק הבינה המלאכותית חם ...

אופק פרץ -
26.12.2023
לקריאה

מה זה B2B marketing – שיווק דיגיטלי + SEO לעסקים וחברות

**עדכני לשנת 2021** שיווק B2B לדעת משווקים רבים – הוא ...

אנידור חקק
10.12.2017
לקריאה