עמוד הבית > בלוג > כל מה שצריך לדעת על עדכון Rank Brain / ראנק בריין בגוגל

כל מה שצריך לדעת על עדכון Rank Brain / ראנק בריין בגוגל

אם אתם רציניים לגבי SEO וקידום אתרים מסוימים בגוגל, אתם חייבים להכיר את מנגנון Rank-Brain של גוגל ולבצע אופטימיזציה בהתאם אליו. גוגל עצמה הכריזה זה מכבר ש- RankBrain הוא בין שלושת מרכיבי הדירוג החשובים ביותר בקביעת הדירוג של אתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש, כך שזה בהחלט "ביג-דיל". הכנו עבורכם מדריך קצר ושימושי עם כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי עדכון אלגוריתם Rank Brain של גוגל.

מה זה RankBrain?

בתיאור פשוט, RankBrain הוא אלגוריתם הבינה המלאכותית שבו גוגל משתמשת כדי לסדר את תוצאות החיפוש למונחי חיפוש ושאילתות. לפני הכנסת האלגוריתם הזה לפעולה, איפשהו בשנת 2015, כל האלגוריתם של גוגל תוכנת ידנית ע"י מהנדסי החברה, בעוד שאלו עדיין קריטיים לתחום דירוג החיפוש של ענקית האינטרנט, יש משקל הולם וגובר על ביצועי למידת המכונה והבינה המלאכותית שבראשם עומד אלגוריתם Rank Brain. בקיצור, המנגנון החכם של Rank-Brain משפר את אלגוריתם החיפוש וכך גם את תוצאות החיפוש, באופן אוטומטי ולפי ניתוח המון נתונים.

לפי מילת מפתח או מונח חיפוש, אלגוריתם RankBrain יפחית או יגביר את החשיבות של קישורים חיצוניים לאתר, טריות התוכן, אורך התוכן, מעורבות הגולשים בדף/בתוכן, סמכותיות הדומיין וכו'. לאחר מכן Rank-Brain בוחן כיצד הגולשים מגיבים לשינויים בתוצאות החיפוש החדשות, אם הם מעדיפים אותן, השינוי נשאר, אם הם מגיבים פחות טוב, העדכון האוטומטי מבוטל והתהליך ממשיך.

איך אלגוריתם ראנק בריין עובד?

לאלגוריתם של ראנק בריין יש שתי משימות מרכזיות:

  1. להבין שאילתות חיפוש (מילות מפתח)
  2. למדוד את האינטראקציות של הגולשים עם התוצאות (שביעות רצון של המשתמשים)

בעבר, לפני עידן "ראנק בריין", מערכת החיפוש של גוגל בפועל לא הבינה חלק ממונחי החיפוש שמשתמשים חיפשו. כאשר מנגנון החיפוש לא הבין בדיוק מה הגולש מחפש, הוא פחות או יותר ניחש. במציאות של ראנק בריין, המערכת מזהה ומבינה באופן מלא למה התכוון המשתמש ומספקת 100% תוצאות מדויקות לכל מונח חיפוש.

כך, במקום רק לחפש את המרכיבים של מונח החיפוש בדפי אינטרנט, המנגנון החכם של ראנק בריין למעשה ממש מבין מה אנחנו מחפשים ורוצים – באופן דומה לאדם אנושי רגיל. באופן מאוד כללי, המודל הזה פועל ע"י השוואה של מונחי חיפוש שגוגל מעולם לא נתקל בו עם מונחי חיפוש שמנוע החיפוש כן מכיר. עדכון ראנק בריין הולך הרבה מעבר להתאמת מונחי חיפוש למילים בדפי אינטרנט, העדכון הופך את מה שכל אחד מאיתנו מחפש לקונספט ממשי ומובן ומוצא דפי אינטרנט שעונים במדויק להקשר שאותו חיפשנו.

לגבי השאלה כיצד RankBrain מודד את שביעות רצון המשתמשים מתוצאות החיפוש שהוא מציג, זה ככל הנראה עובד בערך כך:

  • המשתמש מקליד מונח חיפוש בגוגל
  • אלגוריתם Rank-Brain הופך את מילות המפתח לקונספט ברור
  • האלגוריתם מציג שורת תוצאות לאותו קונספט ספציפי שהמשתמש חיפש
  • אם המשתמש אהב את הדף שהוצג, הדירוג שלו יעלה, אם המשתמש לא אהב את הדף שהצג, הדירוג לא יעלה ובפעם הבאה יוצגו תוצאות מעט שונות.

את החלק השני Rank Brain כנראה מיישם דרך בחינת של יחסי CTR אורגניים, זמן השהות בדף, יחס נטישת הדף, Pogo-Sticking ועוד אלמנטים מוכרים של חוויית משתמש.

אם אתם קוראים כאן בין השורות, אתם וודאי מבינים שיש השפעה אדירה להתנהגות הגולשים באתר שלנו.

אם עד היום מרבית המיקוד של אנשי SEO היה ביצירת תוכן וקישורים לאתר לצד עבודת אופטימיזציה בשוטף, כיום אנחנו מבינים שאנחנו צריכים לדאוג לחוויית משתמש טובה באתר.  אם הגולשים לא יקליקו על תוצאות מהאתר שלנו בגוגל, לא ישהו זמן רב באתר ולא יעשו פעולות באתר – זה יעיד לגוגל שהאתר שלנו פחות רלוונטי לביטויים שדרכם הגיעו הגולשים לאתר.

למעשה כיום ראנק בריין נחשב לגורם השלישי בחשיבותו ב- SEO אחרי תוכן וקישורים.

 

השפעת RankBrain על קידום בגוגל

ראשית כל וכדי לפנות את הנושא הזה מהשולחן, עדכון Rank-Brain של גוגל לגמרי סתם את הגולל על טכניקות שבעבר היחסית רחוק יושמו כדי לנסות "לרמות" את אלגוריתם החיפוש של גוגל והפך אותן לבלתי רלוונטיות ולא יעילות בעליל – וטוב שכך כי פרקטיקות אלו פגעו בכל תעשיית קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי.

למרות שהוא מוסיף עוד פקטור להתחשב בו בתהליכי וSEO ושיווק דיגיטלי, עדכון RankBrain דווקא משפר את החיפוש עבור המשתמשים ולכן גם את תחום הקידום בכללותו. אלגוריתם הבינה המלאכותית הזה השפיע על טכניקות SEO, אך לא ביטל לחלוטין טכניקות מוכחות ואיכותיות שהמקצוענים בתחום משתמשים בהן ומשכללים כבר שנים – אם כבר Rank-Brain פישט חלק מהתהליכים ומאפשר להתמקד בבניית אתרי אינטרנט מעולים וביצוע מהלכי קידום אפקטיביים וחכמים בצורה מקיפה וטובה יותר.

כך למשל אלגוריתם Rank Brain מבטל את הצורך להתמקד במילות מפתח זנב ארוך וליצור דף נפרד לכל מונח חיפוש ארוך ומורכב – כי המערכת מבינה הקשרים וכוונה כעת. בנוסף, השפעות אחרות של עדכון Rank-Brain הן למשל שינויים במבנה ובאופטימיזציה של כותרות ושל תגיות תיאור כדי לשפר CTR ותגובת משתמשים, הגברת הצורך לייצר תכנים איכותיים, ארוכים ובעלי ערך ממשי (כדי לשפר אינטראקציית משתמשים עם הדף ולהפחית יחס נטישה תוך הגדלת זמן השהות בדף) ובאופן כללי עוד פרקטיקות המשפרות גם את אתרי האינטרנט וגם את תוצאות החיפוש עבור המשתמשים. כך שאם עובדים בצורה מקצועית, מושכלת ומעמיקה עם מקצועני SEO אמיתיים, עדכון RankBrain תורם לכל הצדדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

Google My Business (גוגל ביזנס לעסק שלי) – מדריך ל- 2024

גוגל לעסק שלי מ-א' ועד ת' גוגל לעסק שלי או ...

צוות היידה
24.01.2019
לקריאה

למה כדאי לחבר בין הנתונים של גוגל אדס לגוגל אנליטיקס?

המערכת של גוגל אדוורדס לפרסום בגוגל מעניקה לך כמעט את ...

אילון סבג
13.02.2018
לקריאה