עמוד הבית > קידום אתרים > האם פעילות ברשתות חברתיות יכולה לעזור בקידום האתר שלכם?

האם פעילות ברשתות חברתיות יכולה לעזור בקידום האתר שלכם?

אם תשאלו את האנשים שעוסקים בSEO מה ערוץ ההשקעה הטוב והמשתלם ביותר לקבלת נוכחות ברשת האינטרנט הם כמובן יגידו לכם שקידום אורגני זה הדבר האמיתי והיציב ששום דבר אחר לא משתווה אליו. אזכור של רשתות חברתיות יעלה מיד הבעה של תיעוב ומיאוס על פניהם . ואכן, גם אנחנו כאנשי SEO מסכימים עם הקביעה הזו , אבל אחרי הכל צריכים להיות מציאותיים, להסתכל סביב ולהבין שיש עוד דרכים ברשת לחיזוק המותג, וביניהם בלוגים ורשתות חברתיות . אז, קודם כל אם אין לכם אזור בלוג, עזבו הכל ורוצו לפתוח אחד כפי שכבר המלצנו לכם במאמר על בלוג עסקי.  בנוסף,  אם יש ברשותכם פרופילים עסקיים במדיה החברתית זה כמובן יכול מאוד לעזור לכם.  אז הנה כמה טיפים מעשיים לחיזוק הפעילות האורגנית שלכם בעזרת הרשתות החברתיות. 

 

  1. תוכן באיכות גבוהה

הכלל הזה תקף בכל פלטפורמה ברשת והוא חייב להנחות את כל מי שעוסק בתוכן. קידום אתרים מתפתח כל הזמן והעדכונים התכופים של  גוגל והאלגוריתמים של מנועי חיפוש פותחו בכדי להבין את כוונת המשתמש ואת הרלוונטיות והאיכות של התוכן שלכם. במילים אחרות, "הפצצה" של מילות מפתח ללא הקשר ובצורה מלאכותית היא טכניקה שייכת לעבר הרחוק והתוכן האיכותי שולט . לכן, חישבו טוב על איכות התוכן שלכם בבלוגים וברשתות החברתיות וצרו והפיצו תוכן מעניין ומועיל, אחרת חבל על הזמן שלכם ושל הקוראים שלכם. 

 כמות מול איכות

 אם "ראיתם את האור" והחלטתם להתחיל לפרסם בבלוג , זה צעד מעולה בכיוון הנכון. אבל, אל תמהרו לפרסם פוסטים בבלוג כל יומיים. קחו את הזמן לחקור טוב, כדי ליצור ולהפיק תכנים מעמיקים שמעניינים את הקוראים שלכם ומוסיפים להם ידע בעל ערך. 

אז איך עושים את זה ? אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור תוכן איכותי היא להבין את הקוראים שלכם. היכנסו לנעליים שלהם ונסו להבין את הצרכים ונקודות הכאב שלהם. אם אתם כותבים בלוג כבר תקופה ארוכה או אם אתם קצרים בזמן בכדי לכתוב מאמר חדש, עיבוד מחדש והוספת תוכן למאמר ישן היא דרך מעולה ליצור נוכחות ברשת. אתרו את הפוסטים עם הביצועים הטובים ביותר שלכם בבלוג או כאלו שהמידע בהם לא עדכני והוסיפו נתונים עדכניים כדי להגביר את המעורבות במדיה החברתית. אם תפרסמו את המאמר המחודש ברשתות החברתיות זה גם יכול לעזור לכם לקבל עוד פידבקים חיוביים וטראפיק איכותי שיגיע לאתר שלכם. 

  

טכניקת גורד שחקים

הרעיון של אסטרטגיית תוכן של גורד שחקים הוא להבטיח שהמאמרים שלכם זוכים לביצועים טובים יותר מהמתחרים שלכם ומדורגים מעליהם.  אז איך עושים את זה?  חפשו פוסט בבלוג של המתחרה שלכם שמדורג גבוה בתוצאות החיפוש ועם כמות ניכרת של קישורים נכנסים. כעת, השקיעו בכתיבת תוכן  דומה אבל הפכו את הפוסט שלכם לטוב יותר באורך, ביסודיות , הוספת תמונות, תרשימים וכדומה והשקעה רבה בתוכן העדכני יותר. בשלב הבא , אחרי שתפרסמו את המאמר, אתרו את בעלי האתרים שמקשרים  למאמר של המתחרה , צרו איתם קשר ובדקו את האפשרות שיקשרו  גם למאמר שלכם. אם הם הסכימו , מצויין ואם לא, אתרו אתרים בעלי דירוג דומה ונסו לקבל מהם קישור. כמובן, אל תשכחו לשתף את הלינק ברשתות החברתיות. כך תשפרו את המעורבות בבלוג שלכם, תגדילו תנועה למאמר ואת השיתופים במדיה החברתית ואולי על הדרך תקבלו עוד כמה קישורים איכותיים.  אין ספק שמדובר במהלך שדורש מאמץ ועבודה קשה, אבל התוצאה בסופו של דבר מצדיקה את האמצעים.  

2. הפכו את שיתוף התוכן שלכם לקל למשתמשים

אנשים משתמשים במדיה החברתית מסיבות שונות. אבל לנו כמשווקים ובעלי אתרים, מדובר בכלי מעולה להגיע לצרכנים פוטנציאלים ולהגדיל את המודעות והחשיפה למותג שלנו. הגעה ליותר אנשים עוזרת להגדיל את המודעות למותג שלכם ובסופו של דבר ליצור לידים.  אבל איך תפיצו את המסר שלכם אם העוקבים שלך לא יכולים לשתף אותו בקלות? זה המקום בו אתם חייבים לרכז מאמץ ולוודא ששיתוף התוכן הוא קל ביותר למשתמשים. דאגו לכך שכפתורי השיתוף החברתי יהיו במקומות בולטים לעין ובדקו שאכן הם עובדים כראוי. 

 קיום הרכיבים האלה בבלוג שלכם יעודד שיתוף חברתי, מה שיגדיל ביעילות את טווח ההגעה שלכם ללקוחות חדשים. כמו כן, כאשר אתם מפרסמים במדיה חברתית, השתמשו בקריאות לפעולה כמו "שתפו עם חברים" "לחצו כאן לשליחה" כדי לעזור לעוקבים שלכם לשתף מחדש את הפוסטים שלכם .  עשו הכל כדי שלמשתמשים לא תהיה ברירה אלא לשתף את הפוסטים שלך עם חברים ועוקבים.

 

3. בצעו אופטימיזציה של פרופילי המדיה החברתית שלכם

החלום של כל בעל עסק הוא שהלקוחות שלנו ימליצו עליהם בפני בעלי עסקים אחרים מפה לאוזן או ברשתות החברתיות.  אבל,  חשוב להבין מדובר רק בשלב הראשוני. רוב הלקוחות הפוטנציאליים בשלב הבא יבחנו את האתר שלכם וכן את פרופילי המדיה החברתית שלכם לפני שיפנו אליכם – הם צריכים לקבל תחושה של מי אתם ומה אתם עושים וחלקם הגדול גם יחפש אתכם בגוגל. לכן, בדקו:  עד כמה הפרופיל שלכם משכנע? האם יש בו את כל המרכיבים שימשכו את האנשים הנכונים? האם כשאנשים יחפשו את השם שלכם, הוא יופיע בגוגל? 

אחד הגורמים הרבים שמשפיעים לרעה על מדיה חברתית לקידום אתרים הוא היעדר אופטימיזציה של פרופילים שבסופו של דבר עולה לכם בכסף כיוון שהיא מונעת מהמותג שלכם להופיע בחיפושים ברחבי האינטרנט. כאשר כל הפרופילים ברשתות החברתיות מופיעים תחת אותו שם מותג, נושאים את אותו המסר, אחידים בויזואליות שלהם ומקשרים לאותו אתר זה משדר ללקוחות מסר חד וברור וגם מאפשר למנועי החיפוש וללקוחות הפוטנציאליים שלכם אתכם  באינטרנט. 

 

4. בצעו אופטימיזציה של התמונות שלכם לקידום אתרים וחברתיים

אמצעים חזותיים הם היבט חיוני של תקשורת שיווקית שמשום מה לא תמיד זוכים לכבוד שהם ראויים להם כאמצעי חשוב בפיתוח האישיות והמסר של המותג שלכם. הוספת תמונות בבלוג ובפוסטים שלכם במדיה החברתית היא הדרך היעילה ביותר להעביר מידע.  המוח האנושי יכול לעבד חומרים חזותיים מהר יותר – זו הסיבה שיותר אנשים מגיבים במהירות לתוכן חזותי מאשר לחומרי טקסט. מחקרים מצאו שהמוח שלנו יכול לעבד תמונות עשרות מונים מהר מאשר סוגים אחרים של תוכן, יתרה מכך, המוח יכול לשמור על 80% מהחומרים הוויזואלים שהוא מעבד, בניגוד ל-20% בלבד מתוכן הטקסט.  לכן, מומלץ לבצע אופטימיזציה לתמונות באתר, כדי להגדיל את הפופולריות של התוכן שלכם במדיה החברתית ובתוצאות החיפוש. 

אופטימיזציית תמונות לצורך SEO   

  • השתמשו בשם הקובץ המתאים לתמונה על ידי בחירת מילות מפתח רלוונטיות מופרדות באמצעות מקפים, אל תשתמשו בשם קובץ שניתן על ידי מצלמה או אתר תמונות.
  • בחרו את פורמט התמונה הנכון למקסימום איכות ומינימום משקל – מהירות הטעינה חשובה מאוד.
  •  ודאו שהתמונות רספונסיביות .
  • צרו כיתובים מושכים עם מילות מפתח.
  •  הוסיפו  את מילות המפתח שלכם ב Alt ובטקסט כותרת  

כמו כן, עבור מדיה חברתית, תמונות איכותיות ומעניינות הן המפתח להגברת המעורבות בפוסטים שלכם. לכן, בנוסף לבחירת תמונות באיכות מעולה וביצוע אופטימיזציה שלהן, חשבו על טוויסט מצחיק\ מעניין \מרגש להגברת המעורבות של העוקבים שלכם. 

 

5. בניית מערכות יחסים באמצעות שיחות פעילות

אחת הדרכים הטובות ביותר להגביר את המעורבות בחשבונות החברתיים שלכם היא לבנות מערכות יחסים (מותג-לקוח). מערכות יחסים מטפחות אמון ומבססות אמינות. הם גם עוזרים לכם להבין את הלקוחות שלכם, הצרכים שלהם ואת הבעיות שהם מתקשים לפתור. כשהם חשים שיש לכם עניין בקשיים שלהם קל להם יותר לפנות אליכם והמקום הטוב ביותר לאינטראקציות כאלו זה המדיה החברתית באמצעות קבוצות חברתיות ופרופילים שיווקיים.

מעבר לזה אתם לא צריכים לחכות עד שהם יפנו אליכם, קחו יוזמה וצרו שיחה עם הקהל שלכם. שאלו שאלות רלוונטיות כדי לדעת איך ומה הם חושבים על המותג שלך.  לדוגמא: בקשו תגובות וחוות דעת על הפוסט האחרון  בבלוג, חפשו שאלות ששאלו בפלטפורמה וספקו תשובות מועילות, ערכו סקר כדי להבין מה הם היו רוצים לקרוא בהמשך הבלוג וכדומה.

 אלו הן כמה דרכים להתחיל שיחות שמייצרות תוצאות חיוביות ולבנות מערכות יחסים ארוכות טווח. דיונים אלו חיוניים לשיפור ה-SEO שלכם מכיוון שאתם מציעים מידע שימושי שמבסס את המומחיות שלכם בענף שלכם. כתוצאה מכך, תגדילו את המעורבות, תגדילו את העוקבים שלכם ותשפרו מדדים של מדיה חברתית שגוגל משתמשת בהם כדי לדרג את האתר שלכם.

 

 6. ערכו מדידה של פעולות השיווק שלכם במדיה חברתית

ההצלחה השיווקית שלכם מסתמכת במידה רבה על הערכת הביצועים שלכם.  בכדי להבין האם זה שווה את המאמץ ובאיזה כיוונים כדאי להפנות את המאמצים שלכם אתם חייבים לדעת אם מאמצי השיווק שלכם במדיה החברתית מייצרים החזר ROI חיובי. הנה השאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם: 

  •  האם אתם מרוויחים מהפעילויות החברתיות שלכם?
  •  האם אתם מרגישים שאתם מבזבזים את זמנכם על כלום בזמן שאתם נמצאים במדיה החברתית?
  •  אתה מפסידים מזה כסף?
  •  האם אתם יכולים לזהות מה עובד בשבילכם בפלטפורמות חברתיות ומה לא?
  •  מאילו טקטיקות שיווק אתם יכולים להימנע, ומה לשפר?

הגדירו את יעדי השיווק שלכם ברשתות חברתיות והעריכו אותם בהתאם. ניתוח תוצאות הביצועים שלכם מאפשר לכם לקבל החלטות שיווקיות טובות יותר ולתעל את המאמצים שלכם בכיוון הנכון. 

7. יצירת כותרות פוסט משכנעות וסיפורים מעניינים

לא משנה באיזה עסק או תעשייה אתם מעורבים , לתוכן יש תפקיד מכריע באסטרטגיית השיווק שלכם וקטעי התוכן הטובים ביותר – הם אלה שמתרכזים סביב או משלבים סיפורים.  מדוע סטוריטלינג כה חיוני ושימושי ככלי שיווקי?  בריאן פאנזו מ-Semrush אמר:  "אני מאמין שהעתיד של השיווק הוא יכולת יצירת קשר עם הלקוח ברובד עמוק יותר מאשר העברת אינפורמציה ובמיוחד בעולם הדיגיטלי הרועש שלנו. כדי להיות קשורים, אתם חייבים להיות אותנטים ומעורבים ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר לספר סיפור!, בסופו של יום, אנשים לא יזכרו מה אמרת או עשית, הם יזכרו איך גרמת להם להרגיש."  

לכן, השקיעו בכתוביות הפוסט שלכם בכדי להפוך אותן למשכנעות מספיק ולמשוך משתמשים. השתמשו בקטעי סיפור מעניינים כדי להתחבר לקהלי היעד שלכם ולגרום להם לשתף את הפוסטים שלכם עם החברים שלהם.   בנוסף, כיוון שהמטרה שלכם היא לשפר את קידום האתר שלכם באמצעות מדיה חברתית, הקפידו להוסיף את מילות המפתח הרצויות בתוך הכיתובים.  בנוסף, השתמשו בהאשטאגים רלוונטיים במידת הצורך ובצעו אופטימיזציה של התוכן שלכם בהתאם לכל פלטפורמת מדיה חברתית. 

לסיכום

מומלץ מאוד לשלב גם פעילות ברשתות חברתיות כחלק מאסטרטגיית הקידום האורגני שלכם.  אסטרטגיית מדיה חברתית בת קיימא מאפשרת לכם לקדם טוב יותר את האתרים שלכם ולדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. לצד הנוכחות ברשתות החברתיות, ככל שיותר תכנים מהאתר שלכם ישותפו ברשתות החברתיות, זה ישמש בתור סיגנלים חברתיים עבור גוגל ויתרום לקידום האתר. 

מבוסס על המאמר המצוין הזה בבלוג של Semrush

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

כל מה שצריך לדעת על עדכון Rank Brain / ראנק בריין בגוגל

אם אתם רציניים לגבי SEO וקידום אתרים מסוימים בגוגל, אתם ...

צוות היידה
12.04.2020
לקריאה

מהי סכמה? מהם נתונים מובנים? כל מה שרציתם לדעת על Structured data ולא העזתם לשאול

בוודאי יצא לכם להיתקל במונח "נתונים מובנים" לאחרונה באינטרנט או ...

צוות היידה
24.07.2019
לקריאה