"הSEO מת" אם היה לכל מקדם אתרים שקל על כל פעם שהוא שמע את המשפט הזה היום היינו כולנו באי פרטי עם יאכטות ודרינקים.

במאמר זה נבין למה הSEO לא רק שלא מת אלא שהוא העתיד של הפרסום והשיווק בגוגל ובכל מנוע חיפוש רלוונטי.

קמפיינים בגוגל – תוצאה מיידית, עלויות אינסופיות

כפי שהסברתי במאמר על פרסום ממומן בגוגל 2019 המגמה של עלויות לקליק בגוגל רק הולכת וגדלה וחשבון פשוט של אחד ועוד אחד אומר שאם היום אני כבעל עסק קטן משלם נניח 5 שקלים לקליק על ביטוי מעולם המוצרים שלי אזי שבסוף השנה יש צפי לעלייה בעלות לקליק והוצאות הפרסום.

להלן כמה דוגמאות של עלויות לקליק שהלכו וגדלו לאורך השנים בתחומים שונים:

עלות לקליק בתחום הריהוט

עלות לקליק בעולמות הציוד המשרדי

עלות בתחום ביגוד ספורט

עלות בתחום האירועים והחתונות

כמו שכבר כתבתי קודם – עלויות הפרסום של עסק ממוצע בדיגיטל רק הולכות וגדלות עם השנים, התחרות הרבה והרצון של הפלטפורמות השונות בפרסום מדויק ואיכותי הופכים את השיווק לזירה יקרה מאד המלווה בלחץ נפשי וכלכלי גדול

הSEO חי!

אז כן התשובה לכל זה היא קידום אורגני, בעל עסק נבון הרואה את הנולד מבין שאם הוא ישקיע בקידום אורגני הוא יזכה בטווח הרחוק – הוא יצפה מהצד  כשהמתחרים יאבקו על הופעה בין 3 מודעות, יראה אותם משלמים אלפי שקלים בחודש, מורטים שערות לעצמם ולמנהל הקמפיינים וכל זה יקרה כשנתח הרווחים שלהם רק נשחק (כי העלות לקליק ממשיכה להתנפח) אותו בעל אתר יהנה מתוצאות גבוהות במיקומים אורגניים והשקט הנפשי שלו לא יסולא בפז.   הטענה שנשמעת אצל מרבית המשווקים ובעלי העסקים זה שה- SEO מת כי גוגל מציגים 4 תוצאות ממומנות ולמעשה מורידים את התוצאות האורגניות למקום נמוך יותר ובכך גורמים לירידה באחוז ההקלקות.   המציאות מראה אחרת, התוצאות האורגניות עדיין מייצרות אחוז גבוה יותר של הקלקות ממודעות ממומנות.

"אז כל אחד יעשה קידום אורגני"

תיאורטית זו בעיה, מעשית קשה להאמין שזה יקרה, הדחף לתוצאות כאן ועכשיו מניע הרבה בעלי עסקים ללכת על פעולות פזיזות.

ניתן לראות את זה לצערנו בנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בה רואים ש 90 אחוז מהעסקים בישראל נסגרים בשנה הראשונה, קשה מאוד לעסק קטן ובינוני להשקיע בתוכנית לטווח הרחוק ובתשלום חודשי קבוע על הבטחות שאין להם "גב".

הדבר החכם הוא לעשות מחקר שוק אמיתי, לקבל את כל המידע הנחוץ ולבחור מקדם / משרד שיווק דיגיטלי עם קבלות, גם בתחום הזה כמו בעוד הרבה תחומים יש טובים יותר ויש פחות וחלק מהנזק כאן מגיע ממקדמים שאו שהם חסרי נסיון או שהם נגועים בחוסר יושרה והלקוח יכול להגיע למצב שהוא הוציא אלפי שקלים בשנה ללא שום התקדמות מהותית.

איך לבחור מקדם אתרים?

קודם כל יש להעמיד תקציב, קידום אתרים זו הוצאה חודשית לא מבוטלת שקרובה ברמת המחיר להעסקת עובד נוסף במשרד, בהנחה ויש תקציב מתאים ויש את הסבלנות נשאר לבחור מקדם ראוי, איך בוחרים מתוך השפע הקיים? איך יודעים מה מקדם האתרים עושה? אז כמו בכל תחום בו אתם בוחרים בעל מקצוע ראוי אתם מתחילים במחקר של פה לאוזן, היה ויש לכם מכר שעובד עם מישהו והוא מרוצה – הרווחתם, אם אין אזי שכמו בכל תחום יש לבדוק את הוותק והניסיון, תיקי עבודות, לשמוע על לקוחות מרוצים ולעיתים לבקש לדבר עם כאלה, אין חלופה לקבלות ולהצלחות.

החשד במקרה הזה הוא מובן מאד, אתם הולכים לשלם אלפי שקלים בחודש על משהו שאין לו תוצאות בשטח בחודשים הראשונים, היה והגעתם לכמה מועמדים קחו אוויר לנשימה, בחרו את הספק שאתם רואים לנכון ותנו לו את המושכות, תהיו בטוחים בתחושות שלכם שידעתם לבחור איש מקצוע נכון, בדיוק כמו רופא, עו"ד, רו"ח וכו'.

 

מה מקבלים במסגרת עבודת קידום אתרים?

קודם כל אם מישהו נותן הבטחות להצלחה כדאי כבר לשים עליו איקס, אין הצלחות ודאיות אנחנו לא שולטים בגוגל, שנית יש להבין מה התפוקה מבחינת שעות האדם לה אתם זכאים, חשבו על זה כפי שכבר ציינתי כתחליף להעסקת עובד במשרדכם, אתם רוצים לקבל תפוקה ובהמשך פירות.

לכן תבדקו כמה שעות אדם אתם מקבלים בחודש, כמה מאמרים ותכנים יכתבו עבור האתר, עבודת קישורים – מה היא כוללת? ניהול שוטף – איך זה מתנהל? שיחות? פגישות? תבקשו דוחות לדוגמא (תבדקו מה תדירות הדיווח כמובן) זה יתן לכם הערכה על איכות ניהול הלקוח.

כתבנו לאחרונה מדריך מקיף – איך בנוי תהליך קידום אתרים מקצועי

איך מודדים עבודה של מקדם אתרים?

  • אין חשיבות לכמות הקישורים אלא לאיכות הקישורים ולכן אין להתרשם אם מקדם אחד מבטיח לכם 4 קישורים בחודש ומקדם שני לא מתחייב לכמות, איך מודדים איכות קישורים? יש כלים שונים שנותנים ציוני איכות לקישורים, מצד שני לא צריך להעמיק עד כדי כך, כנסו פשוט לאתר שממנו קיבלתם קישור ובחנו בעצמכם כמה רלוונטי האתר הזה עבורכם, לדוגמא אם אתם מוכרים ציוד משרדי וקיבלתם קישור מאתר של תזונה נכונה אתם יכולים להבין לבד שמשהו פה לא בסדר.
  • יש חשיבות גדולה מאוד לכמות התכנים הנכתבים עבור הקידום, בשונה מהסעיף הקודם כאן כמות התכנים חשובה וככל שנכתבים יותר מאמרים מדי חודש הקידום עובד יותר טוב, גם כאן יש חשיבות גבוהה לאיכות הכתיבה ולכן יש לבקש דוגמאות למאמרים מהחברה שנותנת לכם הצעה, כמו כן יש לבדוק שהתכנים שאתם מקבלים אינם מועתקים והן מקוריים. במידה ויש באתר שלכם תכנים לא איכותיים שנכתבו בעבר, מומלץ לעדכן ולעבות אותם במסגרת עבודת התוכן השוטפת באתר.
  • לוודא האם בסיום ההתקשרות הקישורים לא מוסרים – כבר שמענו על מקדמים שבסיום ההתקשרות מורידים את הקישורים שהם בנו, זה מאוד חשוב וזה גם מעיד על כך שלמקדם יש כנראה רשת אתרים משלו בה הוא מעביר קישורים בין לקוחות, זה לא בהכרח שלילי אבל זו כן נורה אדומה
  • מחקר מילים – אל תסגרו את המילים שעליהם המקדם יעבוד ללא הצגת מחקר מסודר המציג את נתוני החיפוש החודשיים.

בחירת ביטויים שיביאו לכם לקוחות – בהמשך לסעיף הקודם – יש חשיבות מכרעת לבחור ביטויים שיש להם נפח חיפושים אך הדגש הוא שוב על איכות ולא על כמות:

  • אז לתנור יש 2400 חיפושים ולתנור אפיה שהוא מדויק יותר יש 1900 חיפושים, אך אני כמקדם אתרים שרוצה להביא טראפיק רלוונטי, אקדם את הביטוי תנור אפיה מומלץ.
    למה? הגולש יותר מוכוון מטרה, הוא ימצא את התוכן שנכתב והגיע לעמוד הראשון בגוגל והקיים באתרכם, יתרשם מהכתיבה וירכוש את האמון מולכם, הסיכוי שהוא ירכוש מכם ולא מעוד 100 אתרים שמוכרים "תנור אפיה" הוא גבוה יותר. כל ביטוי שאתם בוחרים לקידום – כדאי לוודא שמדובר בביטוי עם פוטנציאל מכירה.  מוזמנים לקרוא מדריך על בחירת ביטויים לקידום בהתאם לכוונת הגולש.

טראפיק אורגני – בהמשך לסעיף הקודם –  מיקומים זה חשוב מאוד, אך משום שקידום אורגני לוקח זמן והתוצאות מגיעות באיטיות, הזמן המוקדם שבו ניתן להציג את העבודה של המקדם זה הטראפיק האורגני לאתר, תוודאו שהמקדם שלכם מציג לכם בדוחות שלו את כמות הגולשים ההולכת וגדלה עם הזמן, ניתן לומר בזהירות רבה שלאחר רבעון ראשון של קידום אפשר לראות עליה של בין 10 ל 20 אחוזים בטראפיק האורגני המגיע לאתר, זה מבחינתכם הסימן הראשוני לעבודה טובה.
דוגמא להשוואה שנתית של לקוח:

  • אנחנו רואים את 2018 מול 2017, יש לנו עליה של יותר מ20% בתנועת הגולשים לאורך כל השנה ביחס לשנה הקודמת, לכם כבעלי האתר הנתון הזה חשוב לא פחות מדיווח על מיקומים, כי מה יתנו מיקומים גבוהים אם גולשים לא מגיעים לאתר?

לסיכום:

קידום אתרים אורגני חי ובועט, המגבלות הן בתקציב ובאורך הרוח, אם תוכלו להקדיש את המשאבים הנחוצים אזי שתרוויחו לאורך השנים, יש גם ערך מוסף שלא צוין במאמר והוא ערך המותג, ככל שהזמן יעבור והאתר ישתלט על כמה שיותר מיקומים בעמוד הראשון של גוגל – המותג שלכם רק יצמח ויהפוך לאוטוריטה בתחומו, ערך של דבר כזה אינו ניתן למדידה.