עמוד הבית > בלוג > כלים חינמיים לביצוע אודיט לאתר

כלים חינמיים לביצוע אודיט לאתר

אחד מאבני היסוד של כל תהליך SEO הוא אופטימיזציה טכנית לאתר (site audit).

אופטימיזציה מתמדת לאתר שלכם היא קריטית לשמירה על צמיחה לטווח ארוך. 

כבר השקעתם עבודה קשה בבניית האתר, עכשיו הגיע הזמן לבצע אופטימיזציה ומספר בדיקות SEO של מה שכבר קיים, לעבור את המתחרים ולהשיג צמיחה איטרטיבית.

כאן נשאלת השאלה מה הופך אתר לרלוונטי וראוי בעיניי גוגל? תוכן בעל ערך? חווית משתמש? אולי משהו אחר? בעוד שלמומחים ברחבי העולם יש דעות שונות לגבי איך אתר צריך להיראות, כולם מסכימים שאין גורם אחד שיקבע את איכות האתר. זו הסיבה שאופטימיזציה של האתר הן עבור מנועי החיפוש והן עבור המשתמשים היא חלק חיוני מאסטרטגיית האתר. 

מה זה אודיט לאתר?

אודיט (אופטימיזציה) לאתר מתאר ​​את תהליך ניתוח חווית המשתמש וביצועי האתר בתוצאות החיפוש כך שגוגל תוכל לסרוק ולאנדקס את האתר באופן אופטימאלי. אופטימיזציה של אתרים כוללת שימוש בכלים ואסטרטגיות שונות, ויישום שינויים להגדלת התנועה או ההמרות. לרבות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), אופטימיזציה של יחס המרה (CRO), אופטימיזציה של גלישה במובייל, שיפור מהירות הדף ועוד.

בואו נצלול ביחד למספר כלי אופטימזציה חינמיים שיעזרו לכם להבין את מצב האתר שלכם ועל פי הנתונים שיציגו לכם תוכלו להפוך אותו לחזק יותר.

  1. PageSpeed ​​Insights

מה זה?

PageSpeed ​​Insights נוצר על ידי Google והוא בודק את מהירות האתר. 

איזו אופטימזציה אפשר לבצע דרכו?

מהירות וביצועי דף האתר בDESKTOP ו- MOBILE.

כיצד משתמשים בו?

הזינו את כתובת האתר ולחצו על "ניתוח הדף" הכלי יציג לכם את ציון מהירות האתר (מתוך ציון 100) ויתן לכם הצעות כיצד לגרום לאתר להיטען מהר יותר.

כלים חינמיים לביצוע דו"ח אופטימיזציה

  1. Hotjar

מה זה?

 Hotjar היא תוכנה לניתוח התנהגות המודדת אינטראקציות ומשוב של מבקרים.

איזו אופטימיזציה אפשר לבצע דרכה?

מציאת ותיקון באגים, אופטימיזציה של עיצוב הדף לשיעור המרה ושיפור UX.

כיצד משתמשים בו?

הירשמו, הוסיפו את קוד המעקב של Hotjar לאתר שלכם. התוכנה תתחיל לעקוב אחרי פעולות של משתמשים באתר ולהפיק מפות חום. 

המסלול החינמי-

בתוכנה קיים מסלול חינמי עם אפשרות לשימוש בפיצ’רים באופן מוגבל, הגבלה לניטור של עד 2,000 צפיות מנוטרות של דפים ביום (ברגע שנוצל, אפשר למחוק ולהתחיל מחדש), אפשרות ליצור עד 3 מפות חום, משפכים, ניטור טפסים ושאלונים, ואין הגבלה על מספר המשתמשים בחשבון.

פתיחת החשבון ב-hotjar – 

מיד לאחר שתיצרו את החשבון, תתבקשו להטמיע מעקב ייחודי בקוד האתר שלכם (ניתן להטמעה דרך Google Tag Manager), לאמת שהוא אכן הוטמע נכון ורק אז hotjar תוכל להתחיל לאסוף נתונים על האתר. 

אופציה נוספת להירשם ולהתחבר למערכת, באמצעות חשבון הגוגל שלכם. 

  1. (Google Search Console (GSC

מה זה סרץ' קונסול?

תוכנה המאפשרת למנהלי האתר לצפות בביצועי האתר שלהם בגוגל. 

מרכיב משמעותי שהופך אותה לבעלת ערך רב עבור מנהלי האתר הוא היכולת שלה לספק נתונים הקשורים לחיפוש. דירוגי האתר בתוצאות החיפוש? באיזו תדירות משתמשים לוחצים על האתר שלכם?

איזו אופטימיזציה אפשר לבצע בעזרת הקונסול?

הצגת הופעות של מילות מפתח וקליקים, הצגת הקישורים הנכנסים לאתר שלכם ואפשרות לבדוק אם יש שגיאות סריקה/אינדוקס ומהירות.

כיצד משתמשים בו?

יש לשתול את קוד המעקב של התוכנה באתר שלכם ולאמת את בעלות האתר, לאחר מכן היא תתחיל לאסוף נתונים ולהציג לכם.  לעוד פרטים – קראו במדריך הבא

כלים חינמיים לביצוע דו"ח אופטימיזציה

  1. Screaming Frog

מה זה סקרימינג פרוג?

תוכנת סריקת אתרים שעוזרת לגלות בעיות SEO באתר.  יש מגוון כלי סריקה דומים שאפשר להשתמש בהם כמו deep crawl, A1 ועוד.  אנחנו עובדים וממליצים על הצפרדע המצווחת. 

איזו אופטימיזציה אפשר לבצע דרכה?

אופטימיזציית ON-PAGE טכני. 

כיצד משתמשים בו?

 הורידו את התוכנה והזינו את כתובת האתר כדי להתחיל לסרוק.

  1. GTmetrix

מה זה?

הוא כלי למהירות דפי האתר.

איזו אופטימיזציה אפשר לבצע דרכה?

מהירות טעינת העמוד.

כיצד משתמשים בו?

 הזינו את כתובת האתר לבדיקת המהירות. כאשר תלחצו על כל אחת מן ההמלצות תוכלו ללמוד כיצד לגרום לדף שלכם להיטען מהר יותר.

כלים חינמיים לביצוע דו"ח אופטימיזציה

לאחר שסקרנו מעט כלים לביצוע דוח אופטימיזציה נציג מגוון דרכים לשיפור האתר

בדיקות אופטימיזציה באתר – הקטגוריות העיקריות:

אופטימיזציה לאתר היא נושא גדול, בואו נחלק אותה ל-4 קטגוריות עיקריות.

  1. מהירות האתר
  2.  אופטימיזציה במנועי החיפוש (seo) – בדיקות טכניות בדגש על סריקה ואינדוקס, שגיאות, שיפור ביצועים של העמודים השונים ועוד.
  3.  חווית משתמש (UX)
  4.  אופטימיזציה של שיעור המרות (CRO) 

תחשבו על זה כמו מערכת אקולוגית אחת גדולה לאופטימיזציה. לדוגמא, אם תשפרו את מהירות האתר שלכם תוכלו לעזור למאמצי אופטימיזציה של SEO, UX ו-CRO. 

מהירות האתר

אתר איטי יכול להרחיק משתמשים ולפגוע בדירוג החיפוש. כלי מהירות דפי האתר לא מתכוונים לתקן בעצמם את האתר, אבל הם ימדדו את מהירות הדף ויראו לכם מה מאט אותו. תוכלו לזהות כיצד לשפר את זמני טעינת הדפים על ידי המלצות כמו צמצום ודחיסה של תמונות, אחסון תוכן במטמון ושימוש בשרתים מהירים יותר.

אופטימיזציה במנועי החיפוש (seo)

 קידום אתרים SEO יכול לעזור לכם לקבל יותר תנועה חופשית לאתר ממנועי החיפוש. ישנם סוגים רבים ושונים של כלי קידום אתרים שיעזרו לכם לבצע אופטימיזציה של הכל, החל ממבנה דפי האתר ועד למעקב אחר הדירוג שלכם עבור מילות מפתח מסוימות.

 חווית משתמש (UX)

חווית משתמש טובה תשאיר את המבקרים באתר שלכם מרוצים ובסופו של דבר החוויה תוביל להמרות טובות יותר ולהגדלת ההכנסה. 

כלי אופטימיזציה ל- UX לא ישפרו את חוויית המשתמש אבל בדיקה של האתר שלכם בהם יעזרו לכם להבין את התנהגות המשתמש ולאבחן בעיות כדי שתוכלו לבצע אופטימיזציה של דפים ולתת לאנשים את מה שהם צריכים כדי להמשיך לגלוש ולקנות מהאתר שלכם.

אופטימיזציה של שיעור המרות (CRO) 

כאשר האופטימיזציה נעשית בצורה נכונה, היא תגדיל את מספר המבקרים באתר שיהפכו ללקוחות או יבצעו כל פעולה רצויה באתר שלכם.

אין כלי אחד שישפר את שיעור ההמרה (CRO), אלא עם שילוב של כלים כמו, גוגל אנליטיקס ותוכנת מפת חום לניתוח התנהגות וקליטת פעולות של משתמשים תקבלו תמונה מלאה של מה שקורה באתר שלכם כדי שתוכלו לתת לאנשים את מה שהם צריכים כדי להמיר.

אופטימיזציה לאתר במובייל

בימינו עם שימוש הטלפונים הניידים אנשים מחפשים בעיקר במובייל. לכן חשוב מאוד לשים דגש על אופטימיזציה נכונה לאתר במובייל.  בכדי לשדרג את האתר שלכם ולהפוך אותו למותאם לנייד יש כמה דברים הכרחיים עליהם צריך לשים דגש.

  1. טעינה מהירה
  2. עיצוב אתר מותאם (רספונסיבי) למסך בגודל קטן. 
  3. התוכן חייב להיות חד וליצור מעורבות מהירה.
  4. אסור שהדף יהיה עמוס באלמנטים רבים.

לסיכום

כמו שאמרנו בהתחלה אופטימיזציה מתמדת לאתר שלכם היא קריטית לשמירה על צמיחה לטווח ארוך. 

אל תסתפקו רק בהקמת האתר ותחשבו שבאורח פלא דפי האתר יצליחו להתברג במקומות הראשונים בגוגל.

תבצעו סריקות באתר שלכם בעזרת הכלים שהצגנו בפניכם, על פי הנתונים שיוצגו תסיקו איזו אופטימיזציה עליכם לבצע.

בהצלחה.

אנחנו אוהבים תוכן. המאמרים והמדריכים שלנו יעזרו לכם להיות אנשי דיגיטל טובים יותר. היידה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

החיפוש משתנה וגוגל משתנה בהתאם – מה צופן העתיד ב- SEO?

אי אפשר להתעלם מהשינויים התכופים בתוצאות החיפוש בגוגל. אנחנו פחות ...

אנידור חקק
17.05.2016
לקריאה

פרסום B2B בגוגל אדס

פרסום לעסקים (B2B) נחשב לשיווק מאוד מורכב כפי שכולנו יודעים ...

אבי פולק
11.12.2017
לקריאה