עמוד הבית > קידום אתרים > מה זה E.E.A.T ולמה אתם ממש חייבים להקפיד על זה באתר שלכם?

מה זה E.E.A.T ולמה אתם ממש חייבים להקפיד על זה באתר שלכם?

כשאנחנו שומעים את המילה EAT ,באופן טבעי אנחנו חושבים מיד על אוכל… אבל מי שעוסק בקידום אתרים מכיר את זה היטב מכיוון אחר.

E.A.T אלו בעצם ראשי התיבות של Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness  כלומר, מומחיות, סמכותיות ואמינות.  בהנחיות הכתיבה (מה שידוע בתור הguidelines המפורסמים של גוגל) נראה שהם מתייחסים למדד הזה ברצינות וכותבים שמדד EAT הוא "חשוב מאוד".

אז מה זה בעצם אומר E.E.A.T ?

כפי שכולנו יודעים האלגוריתם של גוגל כולל רכיבים רבים מספור שחלקם ידועים וגלויים לציבור ורובם הגדול איננו ידוע. בין שלל הרכיבים המרכיבים את האלגוריתם EAT הוא רכיב אחד מיני רבים רבים שבהם גוגל משתמשת כדי לקבוע אם התוכן הוא בעל ערך לקוראים ולפי מדד זה כמובן היא גם תדרג את האתר שלנו. האזכור הראשון של EAT היה בשנת 2014 כאשר גוגל הוסיפה את EAT להסבר על דירוג איכות מונחי החיפוש.

בעלי אתרים התבקשו לשים דגש על:

  • המומחיות של יוצר התוכן .
  • הסמכותיות של יוצר התוכן, התוכן עצמו והאתר.
  • האמינות של יוצר התוכן, התוכן עצמו והאתר.
  • בשנת 2022 גוגל הוסיפה E נוסף עבורExperience שמתייחס לנושא הניסיון של הכותב / הארגון

בקצרה, EAT הוא מאפיין שמעניק ציון איכות לדף, מה שעושה אותו מועיל למשתמשים.

הנה מה שגוגל כתבה בכדי להסביר את העניין "מאמרי חדשות של EAT ברמה גבוהה צריכים להיות מופקים במקצועיות עיתונאית – הם צריכים להכיל תוכן מדויק מבחינה עובדתית המוצג באופן שעוזר למשתמשים להשיג הבנה טובה יותר של אירועים. מקורות חדשות EAT ברמה גבוהה פרסמו בדרך כלל מדיניות עריכה מבוססת ותהליכי סקירה חזקים."

 

כמה מילים על YMYL

כאן המקום להוסיף מספר מילים  בקצרה על YMYL שהם ראשי תיבות של   Your Money Your Life כלומר "הכסף שלך, החיים שלך" .  בשנים האחרונות ראינו אין ספור מקרים של פייק ניוז בנושאים שונים ומגוונים שבהם כל בעל מקלדת יכול להפיץ ידיעות כוזבות כאוות נפשו.  התופעה הזו מהווה מקור דאגה לגוגל כיוון שישנם נושאים קריטיים שמידע מוטעה בהם עלול להיות בעל השפעה מכרעת על שלומם ובריאותם של הגולשים. לכן, גוגל מנסה להילחם בהם בכל הכוח בכדי למזער נזקים.

 

אז מה YMYL אומר בפועל?

המושג הזה בעצם אומר שכל אתר העוסק בעניינים שעלולים להשפיע על אושרו, בטיחותו , בריאותו או  מצבו הפיננסי של הגולש מסווג על ידי גוגל כ-  YMYL וזוכה להתייחסות במלוא הרצינות כיוון שמידע מטעה או שאינו מדויק דיו עלול להשפיע לרעה ישירות על הגולש או לגרום לנזק משמעותי.

דפים כאלה כוללים:

  • מידע פיננסי
  • אתרי קניות
  • מידע רפואי
  • מידע משפטי
  • דפי חדשות
  • מידע רשמי או ציבורי.
  • בטיחות, ביטחון ועוד.

גוגל מתייחסת לתוכן מסוג זה ברצינות רבה ודורשת שבמסירת מידע שכזה יהיו מומחים ובעלי סמכות העומדים בצורה גלויה מאחורי התוכן.  להרחבה נוספת בעניין הזה תוכלו לקרוא  כאן במאמר המצויין שכתבנו בהיידה.

 

כעת נחזור לעניין של EAT

אז איך בדיוק עובד הדירוג של גוגל ?

חשוב להבין שבשונה ממרכיבי האתר שכולנו מכירים כמו טייטלים, כותרות וכדומה המהווים מדד ישיר לדירוג איכות אתר E.A.T, לעומת זאת איננו גורם ישיר לדירוג אלא קו מנחה שגוגל משתמשת בו כדי לקבוע את איכות התוכן ועל פיו היא קובעת איזה תוכן הוא איכותי וצריך להיות מדורג גבוה יותר. ולכן, למרות שזה לא גורם דירוג ישיר הוא בהחלט יכול להשפיע בעקיפין על דירוג האתר בתוצאות החיפוש.

 

אז למה EEAT חשוב לקידום אתרים?

כולנו כמובן יודעים ומכירים את אמירתו המפורסמת של ביל גייטס "התוכן הוא המלך" אבל מה זה בעצם אומר מבחינת גוגל? עם ההנחיות של EAT גוגל נותנת לנו מעט תובנות פנימיות לגבי מה שהם רואים כתוכן איכותי וכמובן משליך על עולם הקידום ודירוג האתרים.

 

כידוע, לגוגל ישנם גם בודקים אנושיים והנחיות EAT מספקות לבודקים האלו, שמעריכים מספר רב של אתרים, בדיוק איזה סוג תוכן Google מחשיבה לאיכותי. החשוב ביותר, תוכן שבאמת עוזר לגולשים.  בנוסף, הוא נוצר על ידי מומחה בתחום, פורסם באתר סמכותי, אמין ומתעדכן על בסיס קבוע.

 

מה EEAT אומר באופן מעשי ואיך זה משפיע על התוכן שלכם ?

  1. שקיפות ואותנטיות – אל תסתירו את זהותכם האמיתית

כל ההנחיות של EAT מצביעות על כך שגוגל מעוניינים לדעת בצורה ברורה מי יוצר את התוכן והאם האתר בו הוא התפרסם הוא מקור לגיטימי לידע זה ואתר שלא ברור מי עומד מאחוריו ולא ברור מי כותב התוכן שלו יזכה לדירוגים נמוכים.  לכן  אם עד היום חשבתם שדף "אודותינו" הוא דבר נחמד שטוב שיהיה באתר כדי שהגולשים יכירו אתכם הרי שמהיום אתם יודעים שהחשיבות שלו גדולה לאין ערוך, הוא בעצם מהווה תעודת לגיטימיות לאתר. בנוסף, בכתיבת התכנים של הבלוגים , מאמרי דעה וכדומה מומלץ להשתמש בשמות אמיתיים של כותבים ובכך לבסס את המומחיות, הסמכות והאמינות של הצוות שלכם.

 

      2 . קחו כותבי תוכן ברמה מקצועית גבוהה

הנה העניין: גוגל לא רוצה רק תוכן טוב ומעניין הוא רוצה תוכן מאנשים שיודעים על מה הם מדברים. זה לא סוד שכל בעלי האתרים נעזרים בסופרי צללים בכדי לכתוב וברור לכולנו שלא ניתן לספק את כל המאמרים מכותבי תוכן מומחים בתחומם בשל המחיר הכספי, זמינות ועוד. אבל, עדיין מומלץ מאוד במידת האפשר אחת לכמה זמן להזמין מאמר אורח או לפרסם ראיון עם מומחה כמו מדען רופא מפורסם, או איש מקצוע בתחומו. שכירת מומחה לפרסום אורח, או עבודה עם חברה אחרת כדי לפרסם מחקר מהשורה הראשונה.   הכותבים שלכם צריכים להיות אנשי מקצוע מוכרים, רצוי להוסיף About ברור על כל אחד מהם באתר, הסמכות שיש לו, תעודות מקצועיות, אזכורים וכו'.

 

  1. עדכנו את התוכן שלכם באופן קבוע

כמות התוכן שאנחנו מייצרים היא מדהימה בכל קנה מידה ובכל יום נוספים מיליארדים של ג'יגבייטים של מידע הכולל מילים, סרטונים, תמונות ועוד.. המשמעות היא שהתוכן מתיישן במהירות די גבוהה ונראה שאורך החיים הממוצע של תוכן מקוון הוא בסביבות שנתיים, תלוי בנושא ובתעשייה. כדי להיות רלוונטי לגולש  חשוב לשמור על התוכן שלכם מדויק ומעודכן על ידי עדכוני תוכן, בדיקת רלוונטיות המידע, קישורים שבורים ומונחים חדשים.

 

  1. קשרו למקורות סמכותיים

אנחנו נוהגים לחשוב על קישורים שיוצאים מהאתר שלנו כקישורים שגורמים לאתר שלנו להוציא "מיץ קישורים" ולאבד מכוחו. אבל, ישנו צד נוסף לקישורים יוצאים שדווקא מעניק כוח לאתר שמוציא אותם וזה קישור לאתר סמכותי. כאשר גוגל מזהה אתר שמקשר למקורות רשמיים, מדעיים מחקרים ומאמרי מחקר סמכותיים הדבר מעיד על האתר שהוא סמכותי ולגיטימי ויודע על מה הוא מדבר.

 

  1. הציגו זוויות שונות ומגוונות של נושא המאמר

כל כותב תוכן אמין וסמכותי  צריך להציג בעיות ושאלות מחקר מכמה זוויות שונות, לעיתים סותרות,  ולבחון אותם בצורה אובייקטיבית ככל האפשר. הרחבה ובירור של זווית אחת בלבד איננה מקצועית ומעידה על צרות אופקים. לכן, כאר אתם מפרסמים מידע השתדלו להציג נקודות מבט מרובות וזוויות שונות על הבעיה מה שיציג אתכם כמומחים וסמכותיים.

 

  1. שימו לב למוניטין שלכם ברשת

המוניטין המקוון שלכם יכול להשפיע בצורה מכרעת על מהימנות האתר והתוכן שלכם (סמכותיות ואמינות, זוכרים? ) . המטרה היא להגן על המוניטין של המותג שלכם על ידי מעקב אחר כתבות עיתונות שליליות ותגובה מיידית לביקורות שליליות. וודאו שכל הפרופילים ברשתות החברתיות  עם שם המותג שלכם ברשותכם כדי שלא ייתפס על ידי זרים. בנוסף עודדו לקוחות להשאיר ביקורות חיוביות על המותג שלכם הן ברשתות החברתיות והן בGMB ושאר הפלטפורמות העסקיות.

אין צורך להשתגע ולנסות לבנות מותג ענק אם זה לא הגיוני לעסק שלכם, אבל וודאו ששמכם הטוב לא יוכתם.

 

לסיכום

הזנת תוכן איכותי לאתר שלכם חשובה ביותר, אבל חשוב לא פחות להיות גלויים לגבי זהות הכותבים ובעלי האתר וליצור עסק בעל מוניטין על ידי הזמנת תכנים מומחים אורחים, קישור למקורות סמכותיים, עושר של כתיבה ושמירת המוניטין שלכם ברשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

שיווק משפיענים – שיווק מבוסס בלוגרים ומובילי דעת קהל

מרבית המשווקים באינטרנט יכולים להסכים שהשיווק היום קשה יותר משמעותית ...

אנידור חקק
25.11.2014
לקריאה

קידום אתרים מקצועי – שלב אחר שלב איך מקדמים אתרים

קידום אתרים נחשב לשירות מאוד קשה להבנה למרבית הלקוחות.  אחרי ...

אסף כהן
27.02.2019
לקריאה