איך אתם מקדמים את הבלוג והתכנים שלכם?

בשנים האחרונות שיווק דיגיטלי כבר לא רק המלצה – זה כלי הישרדותי הכרחי לכל בעל עסק שרוצה לזכות בחשיפה ולקוחות חדשים.  במציאות שבה כולנו מתחרים על הלקוחות ברשת – התוכן הטוב ביותר ינצח.

דור הסלפי כבר לימד את כולנו: אם אף אחד לא ראה – כנראה שזה לא קרה!

אין דבר יותר מתסכל, מאשר להשקיע שעות רבות ביצירת תכנים איכותיים, רק כדי לקבל בסוף את "הקיץ של אביה".

אז אם אתם מבינים את החשיבות של בניית אסטרטגיית תוכן כחלק מהשיווק הדיגיטלי שלכם – זה הזמן להבין טוב יותר איך לקדם את התוכן שלכם בצורה נכונה ולהגדיל את כמות הגולשים באופן עקבי באתר/בלוג שלכם.

 

למה חשוב לקדם תוכן?

אמ;לק:  יצירת תוכן באופן עקבי מגדילה את האמון בכם ואת הסמכותיות המקצועית שלכם בעיני לקוחות.

כולם כבר מבינים היום – התחרות על הלקוח גדולה מתמיד.  כולם מציעים את השירותים והמוצרים שלהם ברשת והלקוח צריך להחליט ולבחור בספק אחד.   איך זה שיש עסקים שמצליחים יותר מאחרים?  הכל טמון ביכולת שלכם לבנות את עצמכם כמותג סמכותי ומקצועי בעיני הלקוחות (הפוטנציאליים) שלכם.

בימינו, נצטרך לבנות אמון לאורך זמן מול הלקוחות שלנו עד שהם יחליטו לרכוש.  את תהליך "הבישול" הארוך הזה, אנחנו עושים באמצעות תוכן.  ברגע שלקוח רואה בכם אוטוריטה, שהוא מזהה בכם כגורם שיכול לעזור לו ונתפס בתור עסק מוביל ומקצועי בתחום – הסבירות שהוא יקנה מכם גדלה.

אך כפי שכבר יצא לחלקכם לגלות, קשה לקבל מתנות חינם ואם אנחנו באמת רוצים בחשיפה גבוהה ורלוונטית, כנראה שנצטרך להשקיע לא מעט כסף.

במדריך זה נסקור עבורכם מגוון שיטות לקידום הבלוג והתכנים שלכם ברשת – נתמקד גם בשיטות חינמיות וגם בשיטות שידרשו מכם להשקיע תקציבי פרסום כדי להגיע לעיניים הנכונות.

 

אסטרטגיות קידום תוכן ברשת

אנחנו נוהגים להסתכל על שיווק תוכן משני כיוונים:

  1. משיכת גולשים באמצעות תוכן: אסטרטגיית PULL שמתמקדת במשיכת הגולשים על סמך החיפושים והאקטיביות שלהם ברצון לצרוך תוכן.  רלוונטי בעיקר לצריכת תוכן כתוצאה מחיפוש אקטיבי במנועי חיפוש כמו גוגל.
  2. דחיפת תוכן: במקרים בהם הגולש פסיבי ואנחנו רוצים "לדחוף" ללקוחות פוטנציאליים את התכנים שלנו כדי שיבחינו בנו, יקבלו ערך וירצו לפנות ולצרוך את השירותים שלנו. רלוונטי בעיקר לצריכת תוכן ברשתות חברתיות ו/או בקידום תוכן ממומן בפלטפורמות ייעודיות לקידום תוכן כמו טבולה ואאוטבריין.

 

האם אתם מפריעים לגולש או שאתם "באים בטוב"?

סוגיה חשובה נוספת היא להבין איך הגולש מסתכל על המותג שלכם כשהוא נחשף לתוכן שלכם?  האם הוא כבר מכיר אתכם "ומסכים" לכם לשווק לו תכנים ומסרים או שהוא עדיין מזהה בכם כסוג של הפרעה ועדיין לא רכשתם את אמונו?

בעולם השיווק נהוג לסווג בין "שיווק מפריע" ל"שיווק מורשה".

משווקים שמשתמשים בפרסום ממומן לקהלים שלא מכירים אותם – למשל פרסום ממומן בגוגל או פרסום ממומן בפייסבוק / רשתות חברתיות – מוגדרים עדיין כשיווק מפריע.

קידום אורגני בגוגל למשל, נחשב כשיווק מורשה.  כי הלקוח נכנס במודע לאתר שלנו.  גם ניוזלטר הוא מעין שיווק מורשה, כל עוד לא עושים אותו בצורה מספימה ומוגזמת.

 

איפה התוכן מתפרסם?

סוגיה נוספת שצריך לקחת בחשבון היא איפה מתפרסם התוכן.  האם התוכן מופיע באתר שלכם או בנכס דיגיטלי בבעלותכם?  האם אתם מתארחים באתר חיצוני או זוכים לחשיפה באמצעות קידום ממומן באתר אחר?

 

כל הפרמטרים הללו משפיעים על "המצב" בו נמצא הלקוח וישפיעו על היכולת שלכם לייצר מכירה / פנייה של הגולש בהמשך.

  • האם הוא כבר מכיר אתכם ונחשף אליכם בעבר?
  • האם הוא כבר סומך עליכם?
  • האם הוא בוחר לצרוך מכם מידע עכשיו או שנדחפתם באמצעות קידום ממומן?

בתרשים הבא תוכלו לראות את שלושת האפשרויות העיקריות למשיכת תנועה.  השאיפה שלנו היא לבסס ולקדם את הנכסים הדיגיטליים שלנו (האתר/בלוג/אפליקציה) כך שגולשים יוכלו להגיע לשם באופן אורגני, כתוצאה משיתופים והפניות של גולשים ואתרים אחרים.

בדרך כלל בשלב הראשוני של עסק, יידרש בעיקר תקציב פרסום להגדלת החשיפה כי אין עדיין מוכרות עם המותג / האתר.

 

Content distribution

 

שיווק חינם (אבל מפריע) של תוכן – מה האפשרויות שלכם?

אם גולש כבר נחשף אליכם בעבר והביע נכונות להמשיך לקבל מכם מסרים, אתם נמצאים במקום מצוין אבל גם מסוכן.

מצד אחד הלקוח מוכן לקבל מכם מסרים, מצד שני, זכיתם באמון מוגבל – שאפשר לאבד מהר מאוד אם לא תבינו בדיוק אילו סוגי מסרים הלקוח רוצה ומוכן לקבל.

איך מקבלים את הסכמת הלקוח?

זה יכול למשל להיות לקוח שנרשם לרשימת תפוצה שלכם באתר.  ולא, זה שהוא נרשם לרשימת תפוצה שלכם זה לא אומר שכל דבר שאתם עושים מעניין אותו.  נסו להבין מה מעניין ואתו ונסו לייחד מסרים ייעודיים עבורו.

זה יכול גם להיות אפליקציה שהלקוח הוריד ובמקרה כזה אתם "רשאים" לדחוף לו הודעות PUSH.

בשני המקרים חייבים להיות זהירים ולהבין איך ממשיכים לזכות באמון הלקוח ולא להספים אותו.

 

שיווק חינם (אבל הפעם מורשה) של תוכן

כאן הכוונה בעיקר לבניית נכסים דיגיטליים.  הדרך הטבעית והטובה ביותר למשוך באופן חינמי גולשים לתכנים באתר שלכם – היא באמצעות קידום אורגני בגוגל.  מדובר בדרך היעילה ביותר למשוך את הלקוחות הרלוונטיים בהתאם לתחומי העניין שלהם.

עוד דרך יעילה היא לייצר שיתופי פעולה והפניות (קישורים וממליצים) מאתרים אחרים שישלחו תנועה למאמרים שלכם.    כך למשל, קולגה שמספק מוצר משלים למוצר שלי – יוכל להמליץ עליי ולהיפך.  אם למשל אני מספק שירותי קייטרינג לימי הולדת אוכל להמליץ על קולגה שמספק שירותי "מתקנים מתנפחים לימי הולדת".

 

פרסום תוכן בתשלום (זה לא חייב להפריע לגולש)

אם עושים את זה חכם, אפשר לפרסם את התוכן שלכם בתשלום ועדיין לא להפריע לגולש.  איך עושים את זה?  משתלבים בחוויית הגלישה שלו באופן טבעי.

כך למשל תוכלו להתארח באתר שפונה לקהל היעד שלכם במסווה של תוכן רגיל בתוך האתר שלו, כשלמעשה מדובר בתוכן ממומן.

native content

כפי שניתן לראות, מדובר במאמר שמשתלב באופן "טבעי" בחוויית צריכת התוכן של הגולש.  חשוב מאוד להקפיד שהתוכן יהיה בעל ערך ולא רק תוכן שיווקי פרסומי.

רבים נוהגים לראות גם בפלטפורמות הייעודיות של פרסום תוכן – טאבולה ואאוטבריין כשיווק תוכן שאינו מפריע לגולש ומשתלב באופן טבעי.

פרסום בטאבולה

 

פרסום בטאבולה ואאוטבריין:

כאמור, פלטפורמות לקידום תוכן נחשבות לכלי מאוד חשוב בשיווק תוכן כיום.  באמצעות פרסום ברשתות אלו – תוכלו לזכות בחשיפה באתרי החדשות המובילים בכל מדינה ולמשוך תנועת גולשים שלא בהכרח הייתה מגיעה אליכם בערוצים אחרים.

חשוב לציין שכל פלטפורמה עובדת עם אתרים אחרים ולכן חשוב לבדוק לפני שאתם מפרסמים.  בארץ למשל, טאבולה עובדים עם אתרים כמו "וואלה", "YNET", "ספורט 5" וגלובס.   בעוד שאאוטבריין עובדים עם אתרים כמו: "מאקו", "הארץ" , "ONE" וכלכליסט.

עוד על פרסום בטאבולה

עוד על פרסום באאוטבריין

 

פרסום תוכן ברשתות חברתיות:

כמובן שגם כאן קיימת האפשרות האורגנית של שיתוף תכנים בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות.  במידה והתוכן מעניין ואטרקטיבי, הוא עשוי לזכות לחשיפה גבוהה ולויראליות באמצעות שיתופי גולשים ותיוגים.

אך לצערנו, רובנו כבר השכלנו להבין שכדי לקבל חשיפה אפקטיבית בפייסבוק וברשתות החברתיות – נצטרך להשקיע כסף.   עם עומס עצום של תכנים שעולים לרשתות החברתיות בכל רגע, קשה לבלוט מעל כולם ולכן פרסום תוכן בתשלום חייב להיות חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם.

 

פרסום תוכן בפייסבוק

אז כמובן שפייסבוק היא הרשת הפופולארית ביותר ושם כנראה שנקבל את החשיפה והתוצאות הטובות ביותר.  עם זאת, חשוב לסווג ולציין שפייסבוק בעיקר מתאימה לעסקים שמשווקים לצרכן הסופי (B2C) ופחות לעסקים שמשווקים לעסקים (B2B).   חשוב לציין שפייסבוק בהחלט מתפתחת ביכולת של מערכת הפרסום שלה וניתן לקבל תוצאות לא רעות בשיווק B2B גם בפייסבוק.

פייסבוק מתאימה מאוד גם לקידום תוכן טקסטואלי (מאמרים) וגם לקידום תוכן ויזואלי- תמונות ובעיקר סרטונים.

 

פרסום תוכן באינסטגרם

אינסטגרם היא הרשת החברתית הויזואלית הפופולארית בעולם. זה כבר לא רק ילדים, כולם מגיעים לשם.  זה מתאים בעיקר למוצרים ויזואליים כמו – מתכונים, תכשיטים, אופנה וכיו"ב.   במידה ואתם צריכים להגיע לקהל צעיר – אינסטגרם כנראה תהיה האופציה הטובה ביותר עבורכם.

בכל הקשור לפרסום וקידום תוכן ויזואלי, שווה לציין גם את הרשת החברתית פינטרסט, שמושכת מיליוני גולשים (בעיקר גולשות למען האמת).  היא פחות פופולארית בארץ אך בהחלט לא ממליץ להתעלם ממנה היות ויש לה גם השפעה גדולה על קידום אורגני של תמונות.

פרסום תוכן בלינקדאין

אם אתם עסק שמשווק לעסקים, אתם חייבים להתחיל לקדם את התוכן שלכם בלינקדאין.  בלינקדאין, תוכלו גם לשתף ולקדם את התוכן שלכם בצורה אורגנית דרך הפרופיל או דף החברה שלכם.  כמובן שתוכלו גם לפרסם באופן ממומן את התכנים שלכם בלינקדאין – אם באמצעות מודעות לקידום תוכן ומאמרים ואם באמצעות דיוור ממומן.    בלינקדאין ניתן גם לקדם סרטונים, אם כי בחלק הזה היכולות עדיין לא טובות מספיק ולא ניתן לייצר שיווק חוזר לכל מי שצפה בסרטונים.

למידע נוסף על פרסום בלינקדאין

 

פרסום סרטונים ביוטיוב

גם כאן מדובר על תוכן ויזואלי – קידום סרטונים.   יוטיוב (ששייכת לגוגל) נחשבת לאתר המוביל בעולם לפרסום סרטונים ולמעשה מתחרה ראש בראש מול פייסבוק בנושא זה, כשעדיין מרבית המשווקים יעדיפו כנראה בסופו של יום לבנות את הערוץ שלהם ביוטיוב מאשר בפייסבוק – בין היתר לאור העובדה שהסרטונים ביוטיוב נשארים "חיים" ומושכים כניסות חדשות דרך חיפושים בגוגל.

למדריך בנושא פרסום וקידום סרטונים

 

אלו כמובן הרשתות החברתיות המוכרות והבולטות.  שווה לעשות מחקר פרטני בכל מדינה ולראות האם יש זירות נוספות ששווה לקדם בהם את התוכן שלכם.  כך למשל, אם אתם בארה"ב חובה שתכירו את אתר REDDIT או MIX למשל.

 

לסיכום, הכנתי עבורכם תרשים שיסכם עבורכם את האפשרויות השונות:

קידום ופרסום תוכן באינטרנט

 

אז איך אתם מקדמים את התוכן?

רוצים שנעזור לכם?  מוזמנים לפנות אלינו או להמשיך ולקבל עדכונים לפני כולם דרך רשימת התפוצה שלנו: