עמוד הבית > מאמרים > מה זה גוגל דיסקבר DISCOVER ואיך האתר שלכם יכול להופיע שם?

מה זה גוגל דיסקבר DISCOVER ואיך האתר שלכם יכול להופיע שם?

יש יותר מדרך אחת לגלות תכנים ברשת.  את זה כבר הבנו מזמן.  אם בעבר היינו חייבים להיכנס למנוע החיפוש של גוגל, לחפש נושא ולמצוא תוכן רלוונטי, עם השנים נכנסו הרשתות החברתיות ושינו באופן משמעותי את האופן בו גולשים מגלים וצורכים תכנים.  חלק גדול מציבור הגולשים הפך להיות צרכן תוכן פסיבי שניזון מהתכנים שנחשפים אליו ברשתות החברתיות.

גוגל מצדה, ניסתה לתפוס את רכבת המדיה החברתית כמה פעמים ובסוף החלה לשלב תוכן שהגולשים יכולים לגלות ישירות בתוך הדף הראשי של מנוע החיפוש שלה במובייל.

כיום גולשים נחשפים לתוצאות גוגל דיסקבר ישירות באפליקציית גוגל במכשירי אנדרואיד/אפל.

Google discover דיסקבר

 

גוגל דיסקבר – הפיד של גוגל:

גוגל דיסקבר (שעד 2018 נקרא Google feed) זה בעצם פיד מותאם אישית (כמו שיש לכם ידיעות שאתם נחשפים אליהם בפייסבוק) של ידיעות חדשותיות שמופיע תחת שורת החיפוש בגוגל במובייל.

כל גולש יוכל להיחשף למגוון הצעות תוכן הכוללות סרטונים ומאמרים המבוססים על המיקום הגיאוגרפי, תחומי העניין והרגלי הגלישה שלו בעבר.

בעידן של מנועי AI כמו ChatGPT , הכלי החדש שגוגל השיקה BARD והמנוע של קלוד AI, אין ספק שהאופן בו גולשים מגלים תוכן ברשת משתנה וממשיך להשתפר ויש לכך לא מעט משמעויות ברמת הפעילות השיווקית שכל בעל עסק ואתר צריך לעשות.

 

איך גוגל קובעת מה התכנים שיופיעו בפיד Discover שלנו?

כמו שכולכם יודעים, לגוגל יש לא מעט דאטה ומידע על כל אחד ואחת מאיתנו.

גוגל משתמשת במידע שמגיע קודם כל מהשימוש שלנו במוצרי גוגל השונים (חיפוש, דרייב, יומן, מפות ועוד) וכמובן מפעולות שאנחנו עושים במכשיר המובייל שלנו ושימוש באפליקציות השונות כולל התייחסות למיקום והיסטוריית מיקומים, אנשי הקשר שלנו ועוד.

גוגל discover

 

 

איך Google discover שונה מחיפוש רגיל?

הדפוס העיקרי שמשתנה כאן הוא האופן בו גולשים בוחרים לגלות מידע חדש.  עד היום התרגלנו להיות אקטיביים ולחפש מידע בנושאים שמעניינים אותנו.

חלק מהשינוי העיקרי שאנחנו עדים לו עם כניסת ה- AI ובאופן בו פועל Google discover , הוא שלגוגל ולכלים האחרים נוצר עם הזמן לא מעט מידע עלינו ועל מה שאנחנו אוהבים ורוצים לראות,

וכך משתנה דפוס הגלישה ממצב בו אנו מחפשים את התוכן שמעניין אותנו – למצב בו התוכן שמעניין אותנו מגלה אותנו.

למה גוגל דיסקבר צריך לעניין אנשי SEO?

רוב אנשי ה- SEO חושבים שתוצאות של גוגל דיסקבר בכלל לא רלוונטיות עבורם, רובם מניחים שזה רלוונטי רק לאתרי חדשות גדולים ולכן הם בכלל לא עומדים בדרישות הסף להופעה בדיסקבר.

החשש הזה נובע מההקבלה והחיבור הטבעי שאנשים עושים בין גוגל חדשות (Google news) לבין Google discover והקושי הרב / תנאי סף שיש בהכנסה של תוצאות לגוגל ניוז.

אז צריך להבהיר, 'גוגל חדשות' הוא מוצר נפרד ושונה מגוגל דיסקבר.  מה שאומר, שכדי להיכנס לגוגל דיסקבר, אין ממש תנאי סף של אתר חדשותי.

איך הופעה בגוגל דיסקבר יכולה להשפיע על הטרפיק האורגני שלכם?

כדי שתוכלו לעקוב אחר הכניסות האורגניות לאתר שלכם מגוגל דיסקבר, תוכלו להיכנס לחשבון הקונסול של האתר שלכם, תחת האזור Discover ושם תוכלו לקבל תובנות אילו תכנים מהאתר שלכם הופיעו בגוגל דיסקבר וכמה טרפיק אורגני הם הניבו לאתר.

כפי שניתן לראות בצילום המסך באחד האתרים שאני מקדם, ניתן לראות שהאתר קיבל במהלך 3 חודשים מעל 27,000 הקלקות אורגניות שהובילו ישירות לתכנים באתר.  ניתן גם לראות שאחוז ההקלקה (CTR) גבוה יחסית בתוצאות הללו וכמובן שאחוז זה יכול להשתפר ככל שתשתמשו בכותרות אטרקטיביות יותר שמעודדות הקלקה.

ניטור תוצאות גוגל דיסקבר בקונסול

 

איך האתר שלכם יוכל להופיע בתוצאות של גוגל דיסקבר?

קודם כל נתחיל מזה שעצם זה שתוכן מהאתר שלכם אונדקס בגוגל, הוא כבר יכול (באופן תיאורטי) להופיע בגוגל דיסקבר.  לא צריך להגיש את התוכן לגוגל בנוסף.

אמנם זה נראה שרק אתרי חדשות מופיעים בתוצאות האלה, אבל גם בלוגים פעילים ואפילו ערוצי יוטיוב פופולאריים יכולים להופיע שם.

אבל יש קריטריונים שיעזרו להגדיל את הסיכוי שתופיעו שם:

  • איכות התוכן: התכנים באתר צריכים להיות מקוריים, איכותיים, רלוונטיים עם ערך גבוה.
  • E.A.T: אחד המדדים החשובים שנכנסו בגוגל בשנים האחרונות הוא מדד שבא לבדוק את סמכותיות ואמינות התוכן. המדד המקורי נקרא E.A.T שמציין מומחיות, סמכותיות, אמינות כשבשנה האחרונה נוסף E נוסף עבור Experience (ניסיון). כל המדדים הללו ושיפור מתמיד שלהם יוכל להפוך את האתר שלכם לרלוונטי יותר בעיני גוגל והגולשים.  זה בעיקר קריטי באתרים בנישות של Y.M.Y.L.
  • תדירות פרסום תוכן: עליכם לעדכן באופן תדיר את הבלוג בתכנים חדשים. אין מספר סף, אבל רצוי לפחות מאמר ביום.  זה מאוד תלוי גם בתעשייה שלכם ובאיזו תדירות המתחרים שלכם מעלים תוכן חדש לאתר.
  • חוויית משתמש: האתר שלכם צריך להתאים למובייל ולהיטען מהר.
  • מידע מובנה: מומלץ לשלב תגיות מידע מובנה בכל דף (Structured data). שימוש בכלים כמו schema והצפה לגוגל של נתונים רלוונטיים על שם האתר, שם הכותב, לוגו, תאריך יצירת התוכן, נושא המאמר וכד' – יתרמו גם הם לנראות טובה יותר.
  • התנהגות גולשים: אין ספק שלהתנהגות הגולשים השפעה מכריעה. ככל שגולשים יוצרים יותר אינטראקציה עם התכנים שלכם – כך הם מעידים לגוגל על איכות וטיב התוכן. לכן פרמטרים כמו: זמן שהייה, הקלקות בתוך המאמר, שיתופים במדיה חברתית, קישורים למאמר וכד' יעזרו לגוגל להבין כמה התוכן רלוונטי ואיכותי. אל תשכחו שהתוכן מוצג בהתאמה אישית לגולשים שאותו תוכן עשוי לעניין אותם.
  • אופטימיזציית SEO: התכנים באתר צריכים לעבור אופטימיזציית SEO למונחים רלוונטיים, שימוש בכותרות, תגיות מטא וכד'. כותרות מושכות הן דבר מעולה, אך באותה נשימה היזהרו מכותרות קליקבייט.
  • קידום האתר – ככל שהאתר שלכם מקודם יותר, מופיע ביותר ביטויים בעמוד הראשון, מקבל קישורים איכותיים ומתעדכן באופן שוטף בתכנים – כך יגדל הסיכוי שהוא יופיע ב- DISCOVER.
  • רצוי שהתוכן יהיה עשיר גם במדיה – תמונות, סרטונים, טבלאות, אינפוגרפיקות
  • תמונות – יש לוודא שבמאמר מופיעות תמונות ברוחב 1200px. כמו כן מומלץ לעשות שימוש בתגית max-image-preview:large עם זאת יש לשמור שהתמונות לא יהיו "כבדות" מדי.
  • התוכן שלכם חייב לעמוד במדיניות סוגי התכנים המאושרים בגוגל.

חשוב להדגיש, אין כל ערובה שגוגל תבחר עדיין לקחת את התוכן מהאתר שלכם.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מה חשוב לדעת על פרסום ממומן בגוגל?

מאז שגוגל נכנסה לחיינו היא משחקת תפקיד מרכזי בשוק הפרסום. ...

אבי פולק
05.02.2019
לקריאה

מה זה עדכון BERT ואיך הוא משפיע על SEO?

חברת גוגל שואפת להביא את מנוע החיפוש שלה כמה שיותר ...

צוות היידה
04.02.2020
לקריאה