עמוד הבית > מאמרים > קידום אתרי חדשות – Google News

קידום אתרי חדשות – Google News

נתחיל בבשורה החשובה – הופעה בתוצאות של גוגל חדשות לא בלעדית לאתרי חדשות בלבד.  כן, כן, מה ששמעתם, כל אתר או בלוג שמעלה באופן יומיומי תוכן מקורי, איכותי ומקצועי לאתר, כל עוד התוכן עומד במדיניות שלה.

מה זה גוגל ניוז / גוגל חדשות?

גוגל News הוא שירות חדשות חינמי המאפשר למשתמשים למצוא ולקרוא כתבות חדשות ממקורות שונים ברחבי העולם. השירות זמין ב-120 שפות ומציע כתבות ממגוון תחומים, כולל חדשות, ספורט, בידור, עסקים ומדע.

תוצאות גוגל ניוז

גוגל חדשות אוסף כתבות ממקורות שונים, כולל אתרים חדשותיים, כלי תקשורת גדולים, בלוגים ועוד. השירות משתמש באלגוריתמים כדי לסנן כתבות שאינן רלוונטיות או לא אמינות ומציג למשתמשים כתבות מאתרים שרלוונטיים לתחומי העניין שלהם.

גוגל משתפת שבכל חודש למעלה מ- 24 מיליארד גולשים נחשפים ומקליקים על תוצאות גוגל ניוז.  פוטנציאל החשיפה והטרפיק לאתר שלכם הוא עצום מרגע שאתם מתחילים להיכנס לגוגל ניוז.

הנה סרטון קצר של גוגל:

אז אחרי שהבנו מה זה גוגל חדשות והבנו שכל אתר יכול להופיע שם, נשאלת השאלה מה הסטנדרט הנדרש?

מדיניות התוכן של גוגל להופעה ב – Google News

גוגל תמנע מהאתר שלכם להופיע בגוגל ניוז במקרים הבאים:

  • תוכן מסוכן
  • שיטות מטעות – למשל שימוש בכותרות קליקבייט
  • תוכן מטריד
  • תוכן המכיל דברי שטנה
  • תוכן שמפר זכויות יוצרים
  • תוכן רפואי
  • תוכן המעודד פעילות טרור
  • תוכן מיני בוטה, קללות ושפה גסה
  • תוכן שמציג אלימות ופציעות
  • תוכן

כמו כן, כדי שהאתר שלכם יהיה רלוונטי להופעה בתוצאות גוגל חדשות, צריך להקפיד לא להציג יותר מדי פרסומות באתר (כולל הימנעות מפרסום תוכן בחסות / תוכן בתשלום).

שקיפות ואמינות האתר

אחד המדדים החשובים בגוגל בשנים האחרונות הוא מדד ה- E.E.A.T שרלוונטי בעיקר באתרים עם תוכן YMYL ומשחקים תפקיד משמעותי גם בפוטנציאל של האתר שלכם להופיע בתוצאות גוגל חדשות.

מה זה אומר שקיפות?

  • מידע על הכותבים של התוכן באתר ורקע עליהם
  • בכל מאמר צריך להופיע תאריך פרסום
  • התוכן באתר צריך להיות נגיש, קריא, מחולק לפסקאות עם כותרות משנה.
  • באתר צריך להיות פרטים ליצירת קשר

אם לא תעמדו בהנחיות הללו – לא תוכלו להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ניוז.  גם אם כיום האתר שלכם מופיע, גוגל עשויה להעניש ולהסיר אותו באופן מוחלט מתוצאות החיפוש.

למיטיבי לכת: מדיניות התוכן של גוגל

אוקיי, הבנתי, אז מה עושים כדי שהאתר שלי יופיע בגוגל חדשות?

איך להופיע בחדשות גוגל?

קודם כל חשוב לסייג ולהבהיר, גוגל אינה מתחייבת שהאתר שלכם יופיע בתוצאות "גוגל חדשות", גם אם הוא עומד בכל הקריטריונים והתוכן שלכם הכי טוב שיש.

אין צורך להירשם ל- Publisher center, אם כי רצוי להגדיר את האתר שלכם שם כדי לקבל יותר נתונים ויכולות.

הכלים שייתן לכם אימות אתר ב- Publisher center:

  • שיפור דירוגים והופעות
  • הופעה טובה יותר של האתר, עם יותר מידע כמו שם האתר/מותג, שיוך קטגוריאלי, שפה, מיקום ועוד.
  • אפשרות לחלק את הנושאים מהאתר לפי תחומים. למשל אם אתם אתר נדל"ן תוכלו לייצר פיד שמתמקד של מאמרים שמתמקד בנושא "תמ"א 38" ופיד נוסף שמגיש תוכן של "מעקב אחר עסקאות נדל"ן"
  • אם אתם רוצים לשלוט בסדר המאמרים שמופיעים מהאתר שלך בגוגל ניוז, כדאי להגיש את התכנים ב- FEED ולא URL ספציפי.

אם אתם אתר שמפרסם תוכן איכותי באופן יומיומי, שווה לכם להעיף מבט ב- Search console שלכם ולראות אולי כבר היום יש לכם הופעות והקלקות בתוצאות גוגל חדשות.  שימו לב להבחין בין הופעות בתוצאות גוגל ניוז לבין הופעות בגוגל דיסקבר.

כך זה נראה ב- סרץ' קונסול :

מעקב אחר תוצאות בגוגל NEWS בקונסול

הגדרת אתר ב- Publisher Center

בשלב ראשון עליכם להיכנס לכתובת https://publishercenter.google.com/ .  כדי שתוכלו לפתוח חשבון עליכם להיות Owner בקונסול על הדומיין שלכם.  אתר זה משמש כאתר ראשי בו תוכלו לצרף כמה אתרים שונים (תוכלו לקבל גישות לאתרי חדשות אחרים שאתם מנהלים ולעקוב גם שם אחרי נתוני האתר). אתם יכולים להעלות לשם פידים של RSS  או להגיש לגוגל כתובות URL / סרטונים.

בעת פתיחת חשבון יש להגדיר:

  • קטגוריה – בחירה מתוך רשימה. נושאי קטגוריות שבין היתר מופיעים שם:

    • לבית ולגן
    • נדל"ן
    • אירועים
    • נסיעות
    • חדשות ופוליטיקה
    • ספורט
    • מדע וטכנולוגיה
    • בריאות וכושר
    • ועוד…
  • הפצה – כאן תוכלו לבחור האם התכנים מהאתר שלכם יכולים להיות רלוונטיים וזמינים לגולשים מכל העולם או שמא תרצו להגביל גישה לתוכן ממדינות מסוימות.

מה משפיע על דירוג בתוצאות גוגל חדשות?

המטרה של גוגל היא תמיד לחשוף תוכן מקורי, חדשני, מעניין ובעל ערך לגולשים שלהם.  במקרה הזה נכנס גם הממד החדשותי שמשחק תפקיד ברלוונטיות התוכן.  לגוגל יש אלגוריתם שתפקידו לבחון את רלוונטיות התוכן שלכם לתוצאות גוגל חדשות.

מדדים לקידום בגוגל ניוז:

  • רלוונטיות התוכן
  • מהימנות התוכן, כמה האתר נחשב לסמכותי ואמין (E.A.T)
  • מועד הפרסום, כמה התוכן עדכני?
  • כמה תכנים יש לאותו אתר באותו נושא? כמה אותו אתר "מבין" באותו נושא.
  • כמה הנושא הזה "חם" עכשיו, כמה טרנד יש על הנושא הזה כרגע.
  • חוויית המשתמש בדף – זמן טעינה, התאמה למובייל וכד'
  • מיקום
  • שפה

כמו כן גוגל בוחנת את התאמת התוכן באופן מותאם אישית לכל מחפש ותחומי העניין / העדפות שלו.

איך מקדמים אתר לתוצאות גוגל News?

אז עד עכשיו עברנו על כל ההגדרות הטכניות והרשמיות של גוגל.  איך תכלס תוכלו להגדיל משמעותית את הסיכוי שלכם להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ניוז:

  1. כותרות + כותרות משנה:

כותרות הן מאז ומתמיד אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על קידום בגוגל וחשוב לעשות לכותרות שלכם אופטימיזציה למילות מפתח לצד כתיבת כותרות אטרקטיביות שיעודדו הקלקה. רצוי שהכותרות לא יהיו ארוכות מ- 100 תווים.  הכותרת צריכה להופיע בקוד האתר בתגית <title>. כותרת המאמר לא צריכה לכלול תאריך.

  1. כותב המאמר (ובכלל כותבים באתר):

בהמשך לחשיבות אלגוריתם ה- EEAT שכתבתי עליה, גוגל מייחסת חשיבות עליונה למהימנות ואיכות התוכן וחלק משמעותי מהמדידה מתבסס על הבנה מי האנשים שעומדים מאחורי האתר והתוכן הנכתב וכמה הם "מומחים" וסמכותיים בנושא.  ככל שמדובר בכותב רלוונטי ומוכר מאותו תחום, גוגל תייחס חשיבות גבוהה יותר לתוכן (כמובן שהתוכן צריך להיות מקורי..).    לצד כל מאמר צריך להיות רשום שם "כותב המאמר (שם מלא)" ולקשר משם לדף מידע על כותב המאמר, תמונה, רקע עליו ומאמרים שכתב בעבר. אם יש מידע נוסף שיכול לבסס את מומחיות הכותב (תארים / תעודות / פרסים וכד') מומלץ להוסיף ולקשר לסימוכין מתאים. רצוי גם לקשר לפרופילים חברתיים של הכותב.

  1. דף אודות:

דף האודות באתר שלכם, הוא המשך ישיר לסעיף הקודם ומתחבר לחשיבות האותנטיות "והפנים" מאחורי האתר והתכנים הנכתבים בו. דף האודות צריך להכיל מידע על האתר / הארגון / המותג / ה- Publisher, רקע עליו, החזון שלו (אם יש), מי עומד מאחוריו? מי מממן אותו? (אם יש), כתובת הנהלת האתר, פרטים ליצירת קשר.

  1. בניית מותג ומוניטין טוב ברשתות חברתיות: רצוי שלמותג תהיה פעילות חברתית גבוהה עם פרופילים חברתיים פעילים, בדגש על טוויטר, לינקדאין, יוטיוב.

  1. תמונות:

תמונות הן אחד האלמנטים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על CTR. הנה כמה דגשים חשובים וטיפים לתמונות שאתם משלבים במאמרים באתר:

  • רזולוציה: מינימום 50,000 פיקסלים
  • מידות תמונה (יחס גובה-רוחב): 16:9. רצוי גם לשלב: 4:3 או 1:1.
  • קובץ תמונה: JPEG, JPG, PNG
  • וודאו שהתמונה מוצגת באופן מלא וברור ברזולוציה 1200X674

  1. השתמשו ב- structured Data:

השתמשו במידע מובנה המותאם למאמרי בלוג / חדשות כדי להגיש את המאמר בצורה טובה יותר לגוגל. רכיב זה עוזר לגוגל להבין טוב יותר את כותרת המאמר, מי מחבר המאמר, תמונות, סרטונים, FAQ, תאריכים ועוד.  כאן תוכלו למצוא את הקוד הרלוונטי להטמעה באתר.

  1. Freshness – עדכניות ותדירות העלאת תכנים באתר:

    כשמדברים על חדשות, מדברים על משהו חדש, עדכני, שקורה עכשיו. לא מאמר מלפני שנה.  בכל הקשור לדירוג והופעה באתרי חדשות יש חשיבות מכרעת על עדכון האתר באופן תדיר ויצירת תוכן עדכני בנושאים המוצגים באתר.  גוגל לרוב מציגה תכנים מה- 90 יום האחרונים, לכן האתר שלכם חייב להתעדכן באופן שוטף.  מניסיון שלנו, ההמלצה היא לעדכן לפחות 20 חדשות ביום.

  1. אילו "חדשות" מתאימות לגוגל ניוז?

  • חדשות מקוריות וייחודיות כמה שניתן. לא לשכתב חדשות מאתרים אחרים.
  • מינימום 150 מילה, אך רצוי גם לא ארוכות מדי – עד 1000 מילה.
  • תוכן חדשותי – תוכן אטרקטיבי, מעניין ועדכני שיכול לחדש
  • נושא מעניין, נושא טרנדי / "חם עכשיו"

  1. מומלץ ליצור מפת אתר XML ייעודית לגוגל ניוז. כאן תוכלו לקבל מידע על זה מגוגל.

מפת אתר XML לאתרי חדשות

הקפדה על הנקודות האלה יכולה לשפר את הנראות שלכם בתוצאות גוגל ניוז במיליוני חשיפות.

הנה צילום מסך מתוך אחד הפרויקטים שעשינו בעבר עם אתר חדשותי:

קידום אתר בגוגל חדשות

רוצים לשפר את התוצאות שלכם בגוגל News?    דברו איתנו!

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, האקריו, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

6 פיצ'רים שאתה חייב להכיר אם אתה מפרסם בפייסבוק

פוסט אורח של אור ממן מחברת SELLERTIP על פיצ'רים חדשים ...

צוות היידה
04.01.2017
לקריאה

תנועת גולשים מגוגל – 2021 – נתונים סטטיסטיים על הגולשים שמגיעים לאתר שלכם מגוגל

אנחנו, כבני אנוש, אוהבים "לדעת" – להכיר דברים מקרוב, לבדוק ...

צוות היידה
11.04.2021
לקריאה