עמוד הבית > מאמרים > הנחיות SEO של גוגל - Google guidelines

הנחיות SEO של גוגל – Google guidelines

לרוב האנשים קידום אתרים בגוגל הוא סוג שלו וודו,  אף אחד לא באמת מבין מה משפיע על קידום אתרים ולמה אתר אחד מדורג מעל אחר.   זו הסיבה שרוב המקדמים נחשבים או לקוסמים או לנוכלים 😊

אז אם גם אתם לא ממש בטוחים מה מותר ומה אסור ב- SEO, גוגל באה לעזרתכם ומציגה את ה- Guidelines שמציגים את התפיסה של גוגל והעקרונות המנחים לקידום אורגני בגוגל.

מה כוללות הנחיות ה- SEO של גוגל:

  • הנחיות SEO טכני: מה משפיע על סריקה ואינדוקס של דפים בגוגל. כל דף שתרצו לקדם בגוגל, חייב להחזיר סטטוס 200OK ולוודא שהדף לא חסום לאינדוקס עם תוכן וקישורים שגוגל יכולה לסרוק.  יש לא מעט אלמנטים שנסרקים לא באופן אופטימיאלי ע"י גוגל, למשל אתרים הבנויים על סביבות JS (אנגולר, ריאקט וכד') – זה לא אומר שאי אפשר לקדם אתרים כאלו, אבל כן צריך לבוא עם הידע הנכון איך לבנות את האתר באופן שגוגל תוכל לסרוק את האתר ולאנדקס אותו.

 

ממליץ לצפות בסרטון – איך גוגל עובד:

 

 

רבים חושבים שגוגל מכניסה לאינדקס שלה רק תוצאות HTML אבל למעשה גוגל יכולה ויודעת לאנדקס היום מגוון סוגי דפים כמו:

  • קבצי PDF
  • קבצי EXCEL
  • קבצי  DOC
  • קבצי פוטושופ
  • טבלאות
  • מצגות power point
  • קבצי TXT ועוד

 

הנחיות SEO טכניות שכדאי להכיר:

  • כתובות URL ידידותיות ל- SEO: כתובת URL צריכה להיות ידידותית לגוגל, זאת אומרת שה slug (שם הדף – למשל:  com/slug) צריך להכיל מילות מפתח (רצוי באנגלית אם אתם שואלים אותי, נראה יותר טוב מעברית) ולא מספרים.  כתובת URL רצוי שתהיה רלוונטית לנושא העמוד ואם אפשר אף תציג באופן היררכי את מיקום העמוד תחת התיקייה הרלוונטית באתר.
  • מפת אתר XML: הקובץ שדרכו אנחנו מציגים לגוגל אילו דפים לאנדקס מהאתר.  למידע נוסף על מפת אתר
  • חסימת דפים מאינדוקס: יש דרכים רבות לחסום אינדוקס של דפים מהאתר. קובץ רובוטס הוא הקובץ המרכזי בו אני חוסם את גוגל לסרוק אזורים מסוימים באתר.  בנוסף, אפשר למנוע אינדוקס של דף פרטני באמצעות תגית NO INDEX.
  • הכפלות תוכן: עוד אויב של SEO שכדאי לשים לב אליו. אחת הדרכים הטובות להתמודד עם הכפלות תוכן באתר היא שימוש מושכל בתגיות קנוניקל.
  • שימוש נכון בהפניות – בעיקר כשיש שינוי בכתובת ה- URL של דף מסוים ונרצה להעביר את הכוח מדף X לדף Y – נעשה שימוש בהפניה קבועה 301.

 

  • מה נחשב כספאם: גוגל מבהירה ומציגה שיטות שונות שהיא מגדירה בתור קידום פסול / Black hat ועשויות להוביל לענישה של האתר ולפגיעה בדירוגים שלו בתוצאות החיפוש. יש שיטות קידום רבות שאולי נחשבו בעבר כתקינות והיום נחשבות כפסולות, חשוב להישאר עם היד על הדופק ולעקוב כל הזמן מה גוגל מגדירה כספאם ולהימנע מזה.  

בין הנושאים הבעייתיים שגוגל מגדירה כספאם ויובילו לפגישה בדירוג האתר:

  • הסוואת תוכן / הסוואת קישורים
  • דפי סף – דפים שגוגל מגדירה כבעייתיים בכך שכל מטרתם לתפוס דירוגים בשלל ביטויים בלי לתת ערך אמיתי לגולשים ולנתב את הגולשים לדפים אחרים / שירותים באתר. קורה גם לא מעט באתרי אפיליאציה.
  • פריצה לאתרים – הזרקת תוכן בעייתי, קישורים בעייתיים
  • צפיפות מילות מפתח גבוהה מדי שפוגעת באיכות התוכן
  • ספאם בקישורים, פרופיל קישורים לא טבעי, מכירה וקנייה של קישורים
  • תוכן מועתק, תוכן דל שלא נותן ערך ועוד.

 

  • הנחיות SEO מומלצות לשיפור דירוגי האתר: אלמנטים והמלצות שיעזרו לשפר את ה- SEO שלכם. האמת שרוב המקדמים ובעלי האתרים לא ממש אוהבים את ההנחיות של גוגל, כי ההנחיות בדר"כ לא ממש ברורות ודי כלליות.

למשל:

  • צרו תוכן אמין שנותן ערך לגולשים. גוגל הציגה עם השנים לא מעט לגבי כתיבת תוכן באתרים.  ממליץ לכם לקרוא את השאלון של גוגל שיעזור לכם להבין מה זה תוכן איכותי
  • קישורים טבעיים
  • הימנעו מיותר מדי קישורים באמצעות כתיבת פוסט אורח. אני בכוונה מתעכב כאן, כל מקדם אתרים יגיד לכם שהסעיף הזה הוא פשוט בלוף ענק וחלק אינטגרלי מעבודת SEO ובכלל שיווק היא שיתופי פעולה עם אתרים אחרים ויצירת תוכן בעל ערך לאתרים אחרים עם קישור קרדיט.

 

הנחיות SEO הקשורות לחוויית משתמש:

בשנים האחרונות אחד הנושאים החמים בגוגל הוא כל נושא חוויית המשתמש.  גם עדכוני האלגוריתם האחרונים של גוגל מתמקדים בנושא זה מאז שנכנס עדכון גוגל המינגבירד וכמובן ראנק בריין.   בין הנושאים הקריטיים בשיפור חוויית המשתמש באתר –

  • התאמה של האתר למובייל
  • שיפור מהירות טעינת הדפים באתר
  • יצירת תוכן שנותן ערך לגולשים וגורם להם להישאר יותר זמן באתר. לייצר תוכן שימושי שעוזר לגולשים לבצע פעולות שונות.

 

בהמשך ההנחיות של גוגל, תוכלו גם למצוא הנחיות פרטניות לעבודה עם search console, קידום סרטונים בתוצאות החיפוש והטמעת פיצ'רים מתקדמים באתר כמו סכמות / rich snippets / Structured data לצד הנחיות ספציפיות עבור קידום אתרי איקומרס.

חומרי קריאה רלוונטיים על הנחיות SEO ועונשים בגוגל:

  1. קייסטאדי – המתכנת שדפק אותי והוביל לענישה אלגוריתמית מגוגל
  2. קייסטאדי – איך חילצנו אתר מעונש
  3. עונשים בגוגל – מה ההבדל בין ענישה ידנית לענישה אלגוריתמית?

 

רוצים ללמוד איך מקדמים אתרים – ממליץ לכם לקרוא את המדריך המקיף שלנו על SEO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

כוחה של מילה – ניתוח ראשוני של קמפיין "יין בעיר"

נראה לי שרובכם נחשפתם בשלב זה לקמפיין המדובר של "יין ...

אנידור חקק
14.09.2017
לקריאה

קידום עסקים קטנים

אנחנו יכולים לומר לעצמנו מיליון פעמים שהגודל לא משנה, אבל ...

צוות היידה
06.05.2021
לקריאה