Google Search Console – המדריך המלא 2018

כל מקדם אתרים יודע, שיש לרשותו ברשת המון כלים מדהימים לאיסוף וניתוח מידע על כל מה שזז; תנועות חיפוש, מתחרים, מילות מפתח, קישורים ועוד. מבין כולם, כדאי לזכור ולהחזיק במועדפים את המקור הקרוב והטוב ביותר למידע על ביצועי האתר שלנו: ה- GOOGLE SEARCH CONSOLE.

מקדמי אתרים ותיקים עדיין מכירים אותו בשם הישן- GOOGLE WEBMASTER TOOL.

מאז ימי ה- WEBMASTER זרמו מיליארדי שורות קוד במחשבי גוגל, הגרסאות השתדרגו והיום הכלי נקרא גוגל סרץ' קונסול. מכאן והלאה נקרא ל-  Google Search Console- בקיצור- GSC.

 

 

הערה על העיצוב – שמתם לב שהאינטרנט הופך ליותר ויותר עגול?

בחודשים האחרונים, גוגל עוברת מהפכת עיצוב בניסיון לשפר את הנראות ובעיקר את חווית המשתמש באפליקציות ואתרים. אם אתם קוראים את הכתבה הזו ב Google Chrome בטח שמתם לב ללשוניות ולכפתורים שמופיעים בעיצוב עגול ונוח. עיצוב עם קווים מעוגלים הוא נעים יותר לעין וקל יותר לתפעול..

השינוי בולט מאוד בGMAIL שעבר מתיחת פנים משמעותית עם כפתורים נגישים (ומעוגלים…) יותר

GSC החדש גם משתתף בשינוי ובהתאם הוא בעל נראות טובה בהרבה מהגרסה הישנה וממשיך להתעדכן ולהשתפר בלי הפסקה. יש בו אפשרויות לחיתוכי מידע אינסופיים ומעברים מהירים בין חשבונות ואתרים. כרגע יש לא מעט פונקציות אשר פועלות בגרסה הישנה, אך עדיין לא בגירסה החדשה. נמשיך לעדכן את המדריך הזה, על מנת שתהיו הכי מעודכנים בכל מה שניתן לעשות עם GSC.

כדי לקבל את המידע העדכני ביותר, כדאי להיכנס ולקרוא באנגלית את המדריך הרשמי של גוגל ל- GSC

 

 

מה עושה ה-SEARCH CONSOLE?

בקצרה, GSC הוא הכלי הרשמי של גוגל שמטרתו לחבר בין מנהלי אתרים לבין אינדקס החיפוש של גוגל.

לכלי 3 פונקציות עיקריות:

 

1) ביצועים

כאן ניתן לחקור את ביצועי האתר במנוע החיפוש של גוגל.  התוצאות מוצגות לפי דפים, ביטויי מפתח, מדינות ועוד.

 

 

2) כיסוי

כאן ניתן לראות, היישר מהאינדקס של גוגל, את רשימת כל דפי האתר המוכרים לאינדקס. בכל עמוד ניתן לראות האם הוא נסרק, האם מופיע באינדקס ואם יש תקלות בתיוג שלו. בנוסף, כאן מעלים את קובץ ה- Sitemap שמטרתו להגדיר את מבנה האתר והעמודים החשובים בו.

 

 

3) קישורים

זהו מקור המידע הרלוונטי ביותר על כל הקישורים הנכנסים אל האתר שלכם – שגוגל מכיר. תוכלו לראות אילו דפים אצלכם הכי מקושרים, מאיפה הקישורים, מהם הביטויים המקשרים

(Anchor text) ועוד.

 

 

השלמת התמונה עם  GOOGLE ANALYTICS

מקדמי אתרים בתחילת הדרך עלולים להתבלבל בין 2 הכלים האלו של גוגל. סביר להניח שבעתיד יחליטו בגוגל לאחד בין האפליקציות האלו כדי ליצור מרכז מידע מאוחד על כל נתוני התנועה לאתר. כיום, החלוקה היא כזאת: GA אוסף ומנתח מידע על תנועת והתנהגות גולשים בתוך האתר ו-GSC אוספת ומנתחת מידע על תנועת חיפושים וקישורים אל האתר מרחבי הרשת. אם תרצו, GA מתייחס למה שקורה אצלכם On-site לעומת GSC שמשקף את מצב האתר שלכם באינדקס וכל מה שמשפיע עליו ב- Off-Site.

 

מה לעשות תכל'ס?

 

  • תפריט ראשי

דף הבית של GSC מציג סקירה כללית של ביצועי האתר וסיכום של כיסוי דפי האתר באינדקס. בדיקת דף (בסרגל העליון או מתוך התפריט) מאפשרת להכניס URL ספציפי ולראות בפירוט מתי הוא נסרק לראשונה לאינדקס, מתי נסרק לאחרונה ומה הסטטוס שלו.

 

 

  • ביצועים

פירוט התנועה האורגנית ושיעור ה- CTR של האתר.

בממשק הקודם האופציה הזו נקראה Search analytics

CTR= Click Through Rate . אחוז הפעמים שגולש הקליק על האתר מתוך סך כל ההופעות בתוצאות החיפוש.

צילום המסך מציג השוואה שערכתי בין שלושת החודשים האחרונים, לשלושת החודשים שקדמו להם.

התוצאות לא הכי מחמיאות ומראות כי מספר ההופעות נותר ללא שינוי, אולם מספר ההקלקות ירד בכ- 15% ולכן ה- CTR ירד באותו שיעור. המיקום הידרדר ביותר מ-3 מקומות ובהרבה ביטויים זה אומר להילחם על כניסה לעמוד הראשון (מקומות 9-13) אז ברור שירידה כזו במיקומים הורידה את הCTR.

מתחת לגרף התוצאות, אפשר להוסיף רמות ניתוח נוספות. למשל שאילתות- מה אנשים הקלידו בחיפוש? מכשירים- האם יש הבדל בנתוני הCTR בין דסקטופ למובייל? מה המיקום הממוצע בכל מכשיר?

כמובן שכדי להסיק מזה מסקנות, צריך להכיר את מה שקרה באתר בתקופות האלה. אפשר לבצע השוואה חדשה עם טווח לטווח של חודש או חצי שנה ולראות מתי יש שינוי מגמה והאם זה מסיבות הגיוניות.

 

  • כיסוי

סיכום כל הדפים באתר שלכם שמוכרים באינדקס גוגל.

הדוגמה כאן מציגה אתר e-commerce עם למעלה מ-18 אלף דפים. כמות הדפים הזו (שברור שהיא הרבה מעל העמודים ה"אמיתיים" באתר) היא בגלל האפשרויות הרבות לכל מוצר שיוצרות עוד ועוד דפים. בשביל לקדם את האתר כמו שצריך, היינו צריכים לעבוד קשה ולתייג עמודים ב- no index או קנוניקל כדי שרק הדפים החשובים לנו יקודמו באינדקס.

ביחס ל-  1,340 דפים מאונדקסים, 7 דפים עם בעיה או אזהרה זה ממש מינורי. ניתן לפתוח את העמוד הספציפי ולראות מה הבעיה. כמובן, תמיד צריך לעקוב ולראות אם כמות הדפים המאונדקסים תואמת את הכוונות שלכם או שזה יוצא מכלל שליטה. אם יש עלייה במספר הדפים עם שגיאה, בדרך כלל תקבלו מייל מהמערכת של ה GSC עם פירוט הבעיה והמלצות לתיקון. הנה צילום מסך עם פירוט הדפים לפי סטטוס.

 

דברים שכדאי לשים לב אליהם:

  • אם הדף נשלח ונוסף לאינדקס – תקין הכל טוב (:
  • נוסף לאינדקס ולא נשלח בsitemap – גם מצב תקין, הדפים מופיעים באינדקס. אם יש שם דפים חשובים כדאי לעדכן אותם בsitemap.
  • דף חלופי עם תג קנוניקל תקין – במקרה הזה, מדובר ברוב העמודים באתר כמו שהסברנו – כלומר עמודים שמערכת האתר יוצרת באופן דינמי כחלק מהליך גלישה תקין (למשל – משתמש שמפלטר עמוד מוצרים ורוצה לראות רק מוצרים בטווח מחירים מסוים. וכדומה)
  • בעיה בסריקה – בדוגמא כאן יש 1044 דפים וצריך לבדוק מה מקור הבעיה בדפים האלו ולמה הם לא נסרקו כמו שצריך. בעיות סריקה יכולות לנבוע מעמודים עם זמן טעינה גבוה מאוד או שהשרת קרס בזמן הסריקה, או שיש חסימה לסריקת העמוד.
  • הדף לא נמצא – 404- דפים שהיו באינדקס וכבר לא קיימים. מומולץ לבדוק כל עמוד ולראות למה הוא כבר לא מופיע. אם מדובר בעמוד שכבר לא רלוונטי- כדאי להפנות אותו בעזרת 301 לעמוד מתאים או לתת סטטוס 410 לעמוד שאין לו קישורים נכנסים או הפניות מהאתר.
  • עותק משוכפל, Google בחרה דף קנוני שונה מהמשתמש – עלול להוות סימפטום לבעיות באתר. גוגל זיהה גם הכפלת תוכן באתר – וגם החליט שהכתובת הקנונית של האתר לא מספיק טובה לו. מומלץ לבדוק את העמוד ולבדוק את הנחיצות שלו והאם אפשר לשנות לו את התוכן שיהיה מקורי – ובמקרה הרע פשוט להסיר אותו מהאתר.

זו דוגמא לפירוט האתרים שמוציאים קישור לאתר שבדקתי – וגוגל סרק את הקישור. אפשר לראות בפירוט מי האתרים המובילים המקשרים לאתר ולאיזה עמוד הם מקשרים. ניתן לרדת לרזולוציה של כל אתר ולראות בדיוק לאן ומאיפה הוא מקשר ובאיזה אנקור טקסט. כמובן אפשר להסיק מפה מידע סופר חשוב ל-SEO כדי להבין – האם אתם מקושרים בתעשיות שאתם רוצים להיות רלוונטים בהם? האם הדפים שאת רוצה לקדם הם באמת אלו שיש להם את רוב הקישורים הנכנסים? האם קישורים שיצרת לאתר שלך מוכרים על ידי גוגל?

וכמובן – האם האתר מקבל קישורים ממקורות רעים שכדאי להסיר?

לסיכום:

ה- Google Search Console צריך להיות תמיד פתוח אצלכם בדסקטופ אם אתם רוצים לדעת מה מביא תנועת גולשים לאתר שלכם. תוכלו לזהות דפוסי תנועה אל האתר, לראות בדיוק איך האתר מאונדקס בגוגל ואילו אתרים מקשרים לאתר שלכם. נשאר לכם רק לתחזק את האתר בהתאם לתובנות האלה, לשתף פעולה עם גוגל ולמשוך אל האתר שלכם את הגולשים הכי רלוונטיים.

2018-11-28T13:43:39+00:00

אודות המחבר:

תגובה אחת

  1. […] פורסם על ידי:היידה דקה 1 לפני ב-היידה השאר תגובה […]

השאר תגובה

logo
צרו איתנו קשר מיידי!
אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם